Gå til innhold

Ingen vil la meg leie...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si at du studerer, da. Lov med en hvit løgn. 

Anonymkode: 9783f...2b4

Det er jo ikke akkurat lukrativt. Hva skal ts betale leien av? Studentstipend?

Anonymkode: 4cb0f...e6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Utfordringen er nok at du ikke jobber og lever på NAV stønad

Dette er sannheten. Hvis det er private som leier ut kan de ved problemer oppleve at leietaker har flere rettigheter enn de som eier, så hvorfor ta sjansen, de vet jo ikke om du er sosialklient med utfordringer eller et anstendig menneske.

Har du troverdige referanser fra tidligere leieforhold? Bruk det.

Anonymkode: 37642...1c2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få deg en bitteliten stilling il leiligheten er i boks og slutte?

Anonymkode: d78d0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan jo ha vært sykmeldt da hun flyttet inn?

Anonymkode: e1cd1...d1d

Nei, hun har innrømmet i etterkant at det var løgn fordi hun var lei av å få nei. Hun diktet opp en jobb hun hadde litt kjennskap til, men såpass diffust at vi aldri fikk sjekket noe konkret. Vi trodde på henne, så vi la aldri noe arbeid i å sjekke heller. 

Anonymkode: 2090a...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet vi jo ikke hvorfor ts går på Nav. Kan være AAP, ufør eller sosialen. Har nok litt å si for utleier at ts har sikker inntekt. Også tenker jeg at det ikke lønner seg å lyve. Må jo være pinlig å se utleier i øynene etter å ha blitt tatt i løgn. Men det er meg da. 

Anonymkode: 63337...c08

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du lagt ut annonse selv, eller er det annonser utleier har lagt ut?

Anonymkode: d1b56...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller fleste studenter leier, det er da ikke noe problem. Man betaler med studielånet/stipendet, lønn fra deltidsjobb/feriejobb og har kanskje oppsparte midler. Jeg har leid flere leiligheter som student, null problem å få leilighet. 

Anonymkode: f33cd...274

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det et vanskelig leiemarked og de som leier ut får haugevis av søkere. Leide selv en gang ut til noen som gikk på nav og de ble bare borte … Skjønner at folk er selektive. 

Anonymkode: 18088...173

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg sagt du får stønad fra nav. Hvis du kan vise lønnsslippen fra nav på eventuell trygd så gjør det. Du kan også gi depositum så start alltid med det (som det virker som du gjør).

Sånn som du snakker nå så er det «huller» i historien din.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De aller fleste studenter leier, det er da ikke noe problem. Man betaler med studielånet/stipendet, lønn fra deltidsjobb/feriejobb og har kanskje oppsparte midler. Jeg har leid flere leiligheter som student, null problem å få leilighet. 

Anonymkode: f33cd...274

Men da hadde du kanskje gode referanser eller foreldre i «bakhånd» som gikk god for at husleien ble betalt? Det er veldig vanlig nå for tiden..

Anonymkode: 18088...173

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste fornuftige alternativet jeg tenker nå er å være mer åpen om sykdom. Kom gjerne med tips til hva jeg bør ta med eller unngå å si (altså ikke sykdomsspesifikt selvsagt, da ingen her vet hva slags sykdom det gjelder, men bare sånn på generell basis) og hvordan jeg kan forsikre utleier om at jeg er et godt valg. 

Ganske urettferdig hvordan mange utleiere faktisk velger bort oss som har inntekt fra NAV og automatisk tror at man er en dårlig leieboer. Hvis ingen vil velge oss, ender vi jo opp som hjemløse. Det fortjener vi ikke.

Anonymkode: ed4d5...c55

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at du delvis studerer og at du lever på kapitalinntekter. Lov å lyve litt, hvis du greier å virke troverdig 

Anonymkode: b491c...cdc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er da vel ingen som har noe med økonomien. Kanskje hun har arvet, oppsparte midler, deltidsjobb- gudene vet. Hvis hun vil si noe annet enn å være i AAP så ville jeg sagt at jeg studerte. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du lagt ut annonse selv, eller er det annonser utleier har lagt ut?

Anonymkode: d1b56...131

Svarer på annonser som utleiere har lagt ut. Har tenkt å legge ut en annonse selv, men har ikke funnet ut hvordan jeg skal skrive den enda. Der skal jeg i hvert fall ikke nevne noe om NAV, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Et annet alternativ er vel å rett og slett starte på nettstudier eller noe sånt, så jeg kan si at jeg studerer. Men det må jo være disse studiene som man søker direkte til og ikke gjennom Samordna opptak, da det er for sent å søke på det nå. Er det noen som har erfaring med noen slike studier? Er villig til det dersom det hadde hjulpet meg å få et sted å bo.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et annet alternativ er vel å rett og slett starte på nettstudier eller noe sånt, så jeg kan si at jeg studerer. Men det må jo være disse studiene som man søker direkte til og ikke gjennom Samordna opptak, da det er for sent å søke på det nå. Er det noen som har erfaring med noen slike studier? Er villig til det dersom det hadde hjulpet meg å få et sted å bo.

Du trenger jo ikke faktisk gjøre det da, du kan si at du studerer. Utleier driter jo i om du faktisk har meldt deg opp til et fag på NKI eller ikke, liksom.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Si du er influencer

Anonymkode: 8797b...386

Oh, hadde ikke fått noe tillit her i alle fall. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger jo ikke faktisk gjøre det da, du kan si at du studerer. Utleier driter jo i om du faktisk har meldt deg opp til et fag på NKI eller ikke, liksom.

Joda, men føler jeg hadde blitt tatt i løgnen etter hvert. Og kan godt være de spør om hvilket studie, og plutselig starter en hel samtale om det, og da blir det skikkelig kleint om de skjønner at man lyver. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...