Gå til innhold

Hvordan overtale han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å beskrive hvordan vi kjenner hverandre uten å bli gjenkjennelig så håper det er nok med hoved essensen.

Jeg er 21 han er 30, vi er bare venner samtidig er jeg skikkelig interessert i han noe han vet. Vi trives i selskapet til hverandre, og han har innrømt at problemet for han er ikke at han ikke synes jeg er attraktiv eller noe slikt. Hadde han vært 5 år yngre eller jeg litt eldre ville han ikke nølet. Men for han blir alderforskjellen for stor når det kommer til å gå fra det vennskapet vi har nå til å skulle ta det videre til et fysiskt/kjæreste sted. 

Jeg har prøvd å overtale han at jeg er voksen og kan bestemme selv, mens hans tanke gang er at det ikke bare vil være feil av han, men at det vil føles spennende for meg akkurat nå. Så når spenningen forsvinner vil forholdet vårt være ødelagt, og sier at jeg kommer garantert til å finne noen som er mer alder passende snart. Men jeg vil ikke ha noen andre jeg vil ha han. Er overbevist om han bare ga meg en sjanse som date, ville han se at alderen ikke betyr noe dagen etter.

Det er litt irriterende, på alle andre områder har vi et fantastisk flott forhold til hverandre, måten han behandler meg på er måten jeg ønsker at drømme mannen skal være. Av en eller annen grunn på dette spesfike området velger han å skal ta en avgjørelse for meg. 

Hvordan overtaler jeg han til å gi meg den sjansen?

Anonymkode: 2c82b...4c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke.

Anonymkode: b2c83...617

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han vil ikke.

Anonymkode: b2c83...617

Dette kan virke veldig arrogant det jeg skriver, men jeg vet det har ikke så mye med at han ikke vil. Mer at han føler han ikke burde fordi han er eldre og er disiplinert nok til å ikke la seg knekke. Selv når jeg med vilje har gjort ting for å friste han. Som gav meg reaksjonen jeg var ute etter bare ikke utfallet fordi han forsatt holdt seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette kan virke veldig arrogant det jeg skriver, men jeg vet det har ikke så mye med at han ikke vil. Mer at han føler han ikke burde fordi han er eldre og er disiplinert nok til å ikke la seg knekke. Selv når jeg med vilje har gjort ting for å friste han. Som gav meg reaksjonen jeg var ute etter bare ikke utfallet fordi han forsatt holdt seg.

Han føler det er for stor aldersforskjell. Det har også noe med modenhet å gjøre. Og han er tydelig langt mer moden enn deg.

Og når han har avvist deg, så bekrefter du egentlig det med din umodenhet med det jeg streket under.

Du er ikke like moden som det han er når du snakker slik som du gjør. Han vil ikke inn i et forhold til en som er så mye yngre. Du vil "knekke" ham med å med vilje gjøre ting for å tenne ham, i håp om at han skal endre seg, selv om han faktisk ikke ønsker det. Da forsøkte du å manipulere ham. Det gjør man ikke om man er moden og har sunne grenser selv og respekt for andre. Han viste dessuten modenhet når han tross din manipulering motstod deg.

Vis at du respekterer ham, slutt å presse ham! Bruk de neste årene på å bli mer moden, så kanskje han ombestemmer seg når du f.eks. er blitt 25 år - hvis du da viser at du er blitt mer moden enn du er nå, du og han ikke har truffet andre i mellomtiden. Lev ditt eget liv, ikke press noen til å være sammen med deg!

Du er ung, du er umoden. Det er alltid vondt å bli avvist når man er forelsket. Men man skal alltid respektere og akseptere det om en annen person ikke ønsker et forhold til deg eller ikke ønsker å ha sex med deg.

Han vil ikke - aksepter det!

Anonymkode: 7889d...df2

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt vanskelig å beskrive hvordan vi kjenner hverandre uten å bli gjenkjennelig så håper det er nok med hoved essensen.

Jeg er 21 han er 30, vi er bare venner samtidig er jeg skikkelig interessert i han noe han vet. Vi trives i selskapet til hverandre, og han har innrømt at problemet for han er ikke at han ikke synes jeg er attraktiv eller noe slikt. Hadde han vært 5 år yngre eller jeg litt eldre ville han ikke nølet. Men for han blir alderforskjellen for stor når det kommer til å gå fra det vennskapet vi har nå til å skulle ta det videre til et fysiskt/kjæreste sted. 

Jeg har prøvd å overtale han at jeg er voksen og kan bestemme selv, mens hans tanke gang er at det ikke bare vil være feil av han, men at det vil føles spennende for meg akkurat nå. Så når spenningen forsvinner vil forholdet vårt være ødelagt, og sier at jeg kommer garantert til å finne noen som er mer alder passende snart. Men jeg vil ikke ha noen andre jeg vil ha han. Er overbevist om han bare ga meg en sjanse som date, ville han se at alderen ikke betyr noe dagen etter.

Det er litt irriterende, på alle andre områder har vi et fantastisk flott forhold til hverandre, måten han behandler meg på er måten jeg ønsker at drømme mannen skal være. Av en eller annen grunn på dette spesfike området velger han å skal ta en avgjørelse for meg. 

Du har gjort det du kan. Nå må du bare ta et steg tilbake, og kanskje med tiden vil han ha fått tid til at tanken har modnet nok til at han får samme syn på saken. Men i mellomtiden kan du ikke sette livet på vent.

Anonymkode: 29fa0...80a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornuftig fyr. Han ser og vet at dere ikke er på samme sted i livet. Og det ser man jo på det du skriver også. Du oppfører deg jo ikke voksent. Om dere begger er single om 6-7 år så kan det kanskje fungere. Men du må bli voksen først.

Alternativt bruker han alderen din som unnskyldning for at han rett og slett ikke er interessert i deg på den måten. Uansett så er det ikke noe du skal dvele mer ved.

Anonymkode: 3e51d...021

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke OVERTALE ELLER TVINGE et menneske til å være sammen med deg, det får deg overhodet IKKE til å høres voksen ut nei,  han sier jo helt klart og tydelig at dette ikke er noe for han og kommer ikke til å skje. Hvorfor skal du da finne måter her på KG til å overtale han? Han er ikke en vare du bare kan drive til deg. Få deg en hobby. 

Anonymkode: 1c0f3...e4d

Skrevet

At du vil overtale han forteller at du er for ung.

AnonymBruker
Skrevet

Han har avvist deg, og det må du godta. Det er svært ubehagelig med mennesker som ikke godtar et nei.

21 og 30 år er egentlig ingen enorm aldersforskjell, så det er mulig det ligger mer bak dette enn du vet. Kanskje han ikke liker deg på den måten i det hele tatt, men vil unngå å såre deg. 

Anonymkode: 9e5ad...b2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele HI oser umodenhet, TS. Han har avvist deg, han er ikke interessert. Han har tatt sitt valg.

Anonymkode: 9ab71...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...