AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Jeg har en fantastisk eks,men som dessverre er psykisk syk og forholdet vårt døde veldig pga det. Nå er vi bestevenner, for han er en fantastisk person. Han er sånn som alltid har gitt meg masse bekreftelse, og han har akseptert alt ved meg. Uansett hvor mye jeg har klaget, snakket meg selv ned, eller annet, så har ham bare gitt meg betryggelse og trøst. Han har alltid hørt på meg når jeg har det vanskelig. Og har veldig sjeldent klaget over meg. Litt fordi han ikke ville bli klaget på selv (han gjorde f.eks. ikke husarbeid og var mye syk, så tror ikke han følte at han kunne sette noen "krav" overfor meg). Han har alltid gitt meg masse kos og kjærlighet. Det beste er at jeg har følt meg så utrolig akseptert, jeg har aldri følt meg "feil" hos han, og slik er det fortsatt når vi ikke er kjærester lengre. Men - er dette noe man kan forvente av en partner? Jeg har begynt å date en ny. Og kjenner egentlig at det er feil. Jeg får veldig lite bekreftelse, selv om jeg har vært tydelig på at jeg trenger det for å føle meg trygg. Han stiller ikke mange spørsmål om meg. Og får meg til å føle meg litt dum når jeg spør om hvor vi står. Nå er jo ikke vi kjærester, og vi kommer ikke til å bli det (fordi alt dette gir meg en dårlig magefølelse!) Men er det å forvente at en partner skal akseptere deg for alt, gi deg trøst og støtte i alt, ubegrensa med bekreftelse og kjærlighet? Jeg er ganske usikker, og trenger veldig mye bekreftelse på at den andre liker meg. Jeg kan også slite med å tro at de snakker sant, f.eks. hvis de har et tonefall som høres lite autentisk ut... jeg jobber absolutt med å ikke la dette bli et for stort problem. Eksen gjorde at jeg gikk fra å føle meg uelskelig til at jeg nå føler meg elskelig. Og jeg forventer at en ny partner skal gi meg masse kjærlighet, bekreftelse, få meg til å føle meg trygg og akseptert, og ta alle mine bekymringer på alvor. Er det for høye krav? Og når kan man begynne å forvente dette i en ny relasjon? Anonymkode: d9955...58b
Trolltunge Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Nei slikt kan man ikke forvente umiddelbart under dating. Etterhvert utover et forhold er det imidlertid mer å forvente. 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Du kommer til å slite med å finne en partner som aksepterer de kravene. De fleste vil synes at du er needy, krevende og altfor usikker. Anonymkode: d6e47...2aa 11 3
Ananas. Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Hva legger du i «veldig mye bekreftelse»? Jeg tror uansett ikke at du kan forvente veldig mye av det i en datingfase, for da jobber man jo også med å bli kjent. Men noe bør jo ligge til grunn hele veien, man må jo vise interesse for hverandre om det skal bli noe.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Du er for kravstor. Han eksen jattet med og sa det du ville høre for å slippe unna huslige plikter og drama. Welcome to the real world, mannfolk flest er ikke sånn. Anonymkode: 10475...e4d 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Min mann er sånn mot meg, aksepterer og elsker alt. Flink til å vise det. Ekstremt omsorgsfull. Kunne aldri godtatt mindre. Anonymkode: b5def...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Tror du bør sørge for at eksen din kommet seg opp og fram slik at det kan bli dere igjen;) Anonymkode: e345a...63a 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Jeg hadde blitt psykisk syk om jeg skulle hatt et nært forhold med en som er så needy og selvsentrert som det du er. Anonymkode: 5b7ba...dab 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Høres ut som du og eksen bør prøve på nytt igjen. Anonymkode: b9caa...081 4 2
NakenPanda Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 Høres ut som om at du cherrypicker de gode sidene fra en eks og tror at det er sånn alle burde være. På en date da vi diskuterte hva vi forventet av en partner en gang sa en kvinne at hennes ideal var mannen (Gutten) som hun var samme med når hun var når hun var 16 år og overøste henne med kjærlighet og oppmerksomhet og slik ville hun ha det igjen. Jeg spurte hvorfor det ble slutt, da sa hun at han hadde begynt med heroin. Da hun gikk på do betalte jeg regningen og gikk. Livet er for kort for det der 4 1
Lacy Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Tenker det er viktig å skille mellom et stort bekreftelsesbehov og ønsket om trygghet og et aktivt kjærlighetsspråk! Jeg syns du skal stole på magefølelsen din og vente til du finner en fu matcher bedre med ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 Vel, de finnes i det minste. Har nettopp dumpet en som konstant satt å snakket om hvor pen og perfekt jeg er. Jeg får bare angst av å bli satt på en pidestall på den måten, men det er en for alle der ute. Ville dog vært forsiktig med å forvente mye av det i starten, det kan skremme bort riktige menn også Anonymkode: deb01...c85 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min mann er sånn mot meg, aksepterer og elsker alt. Flink til å vise det. Ekstremt omsorgsfull. Kunne aldri godtatt mindre. Anonymkode: b5def...c4f Begynte det sånn med en gang, eller kon det gradvis når han ble mer glad i deg og knyttet til deg? Anonymkode: 3df59...452
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 I en datingfase kan du ikke forvente noe annet enn at han er normalt hyggelig og eventuelt (hvis dere fortsetter å date) blir gradvis mer og mer "på" med både kontakt og komplimenter. Det fremstår rart å gi masse komplimenter til en man "bare" dater og ikke er forelsket i (enda). Sånn ellers er det litt vanskelig å vite hva du legger i "mye bekreftelse". Trenger du å høre at du er den fineste, mest sexy, mest interessante og mest morsomme personen i verden hver dag, opptil flere ganger om dagen? I så fall må du jobbe med deg selv. Komplimenter bør jo komme med jevne mellomrom mellom to partnere, men for de fleste vil jeg tro det er mer naturlig å gi hverandre nærhet og ha hyggelig og interessante samtaler på daglig basis fremfor å komplimentere hverandre. Jeg er forøvrig en person som av natur gir MYE komplimenter til en kjæreste, (dog ikke i en datingfase) men jeg vet at jeg er langt over snittet raus med komplimenter og forventer ikke det samme av andre. Blikk og handlinger sier mer enn ord. Det høres også ganske dysfunksjonelt ut at eksen din ikke gjorde en dritt i huset, men samtidig overøste deg med komplimenter. Du er inne på det selv også; det høres jo ut som om han ga komplimenter for å veie opp for andre ting eller pga dårlig samvittighet. Til sist: Det med å akseptere deg for den du er kan du absolutt forvente av en kjæreste. Det er helt normalt å ha både positive og negative sider ved seg, og en kjæreste skal skjønne at man får alle sidene med på kjøpet. Det går allikevel en grense. Dersom du er veldig psykisk ustabil, og ikke bare litt usikker og utrygg på deg selv, så er det for mye å be om at noen skal akseptere det, da må du først jobbe med deg selv. En psykisk syk person vil selvsagt ha mye lavere terskel for å akseptere en annen psykisk syk person som den er. Anonymkode: c3172...eee 3 1
exictence Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Det bør vel da være gjensidig, at du gir ham like mye bekreftelse som det du selv vil ha. J 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Pick me er vel det nye begrepet hvor menn sier alt det kvinner vil høre. Menn som ikke tør å stå opp for egne meninger, og som gjør alt for å gjøre seg populær blant kvinnene. Anonymkode: a4eb4...735 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Bør kanskje se ut av Norges grenser. Anonymkode: f6733...948
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 exictence skrev (1 time siden): Det bør vel da være gjensidig, at du gir ham like mye bekreftelse som det du selv vil ha. J Jeg gjorde det med han jeg dater nå. Han ga meg veldig mye bekreftelse i starten. Men mindre nå, og da dabbet min interesse. Ts AnonymBruker skrev (1 time siden): I en datingfase kan du ikke forvente noe annet enn at han er normalt hyggelig og eventuelt (hvis dere fortsetter å date) blir gradvis mer og mer "på" med både kontakt og komplimenter. Det fremstår rart å gi masse komplimenter til en man "bare" dater og ikke er forelsket i (enda). Sånn ellers er det litt vanskelig å vite hva du legger i "mye bekreftelse". Trenger du å høre at du er den fineste, mest sexy, mest interessante og mest morsomme personen i verden hver dag, opptil flere ganger om dagen? I så fall må du jobbe med deg selv. Komplimenter bør jo komme med jevne mellomrom mellom to partnere, men for de fleste vil jeg tro det er mer naturlig å gi hverandre nærhet og ha hyggelig og interessante samtaler på daglig basis fremfor å komplimentere hverandre. Jeg er forøvrig en person som av natur gir MYE komplimenter til en kjæreste, (dog ikke i en datingfase) men jeg vet at jeg er langt over snittet raus med komplimenter og forventer ikke det samme av andre. Blikk og handlinger sier mer enn ord. Det høres også ganske dysfunksjonelt ut at eksen din ikke gjorde en dritt i huset, men samtidig overøste deg med komplimenter. Du er inne på det selv også; det høres jo ut som om han ga komplimenter for å veie opp for andre ting eller pga dårlig samvittighet. Til sist: Det med å akseptere deg for den du er kan du absolutt forvente av en kjæreste. Det er helt normalt å ha både positive og negative sider ved seg, og en kjæreste skal skjønne at man får alle sidene med på kjøpet. Det går allikevel en grense. Dersom du er veldig psykisk ustabil, og ikke bare litt usikker og utrygg på deg selv, så er det for mye å be om at noen skal akseptere det, da må du først jobbe med deg selv. En psykisk syk person vil selvsagt ha mye lavere terskel for å akseptere en annen psykisk syk person som den er. Anonymkode: c3172...eee Mener egentlig ikke komplimenter med bekreftelse. Jeg mener tegn på at partneren er interessert (når man dater) eller elsker meg (når man har kommet så langt). Eksen min brukte f.eks. å kysse meg på ryggen og si at han elska meg hver gang han kom og la seg, selv da jeg sov. Bekreftelse er også at partneren min responderer med interesse og spørsmål når jeg snakker om noe, og betryggelse når jeg sier at jeg er redd for at han ikke liker meg. Masse komplimenter trenger jeg ikke, det blir litt påtatt om det blir veldig mye. Men litt komplimenter, som er ektefølt er selvfølgelig fint. Ts Anonymkode: d9955...58b 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 Lacy skrev (1 time siden): Tenker det er viktig å skille mellom et stort bekreftelsesbehov og ønsket om trygghet og et aktivt kjærlighetsspråk! Jeg syns du skal stole på magefølelsen din og vente til du finner en fu matcher bedre med ❤️ Takk, jeg skal det. Vi passer ikke så bra sammen heller, har ikke interessante samtaler og har det ikke særlig gøy sammen. Bare bra sex, så jeg tenker å avslutte det, om en liten stund😅 tror han tenker det samme, siden han har slutta å si at han er betatt av meg😅 har bare overfladiske samtaler nå. Ts Anonymkode: d9955...58b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 Så lenge du ikke forventer at han er helt som x, en liten kloning. Så er det aldri feil og finne en som du mener har dem tingene som er viktig for deg i et forhold. Ofte tar vi jo en partner som ikke er den vi passer med, ofte i redsel for og ende opp alene. Noen ganger møter vi en som møter 8 av 10 ting som man trenger i et forhold og synes ikke man skal avise noen for og ikke fylle alt. Med mindre det ikke er 2 veldig viktige ting Anonymkode: 61a8d...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå