AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Ammer og har en liten en på noen dager. Slet med dårlig matlyst i svangerskapet, men nå med engang har født så kom matlysten. Er konstant sulten og spiser hele tiden føler jeg 🙈 redd for å gå opp i vekt... Er dette vanlig? Anonymkode: 1b667...b34 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Det er hvertfall ikke unormalt Hadde det samme selv, døgnet rundt. Skikkelig ulvehunger. Gav seg etterhvert, og vekta gikk nedover selvom inntaket var høyt. Anonymkode: aa52c...023
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Sørg bare for å spise "skikkelig" mat og ikke bare søppel, så går det helt fint å spise litt ekstra uten å legge på seg når du ammer. Anonymkode: 3659e...7b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ammer og har en liten en på noen dager. Slet med dårlig matlyst i svangerskapet, men nå med engang har født så kom matlysten. Er konstant sulten og spiser hele tiden føler jeg 🙈 redd for å gå opp i vekt... Er dette vanlig? Anonymkode: 1b667...b34 Ulvehunger hos meg etter fødsel viste seg å være høyt stoffskifte. Så ikke ta det 100 prosent for gitt at det er normalt. Google post partum tyeroditt hvis du i tillegg føler deg uvel eller svett/kald eller blir stiv i leddene. Anonymkode: 6511b...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Det er naturlig når man ammer. Du skal spise godt nå for å opprettholde melkeproduksjonen- ikke tenke på vekta ☺️ Anonymkode: db25a...9d0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er naturlig når man ammer. Du skal spise godt nå for å opprettholde melkeproduksjonen- ikke tenke på vekta ☺️ Anonymkode: db25a...9d0 Ja i starten. Men det er ikke gitt at det er normalt dersom det vedvarer noen måneder. Det er viktig å være bevisst at en del av disse «plagene» vi ofte skylder på fødsel kan skyldes andre ting også. jeg hadde ulvehunger, «ammegikt» og svetter noe voldsomt. Jeg googlet og alt kom opp på kvinneguiden som veldig normalt. Det gikk så langt at denne ammegikten gjorde at jeg ikke fikk på meg sokkene. DA gikk jeg til legen og det viste seg at jeg hadde post partum tyeroditt. Anonymkode: 6511b...0ec
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Ja i starten. Men det er ikke gitt at det er normalt dersom det vedvarer noen måneder. Det er viktig å være bevisst at en del av disse «plagene» vi ofte skylder på fødsel kan skyldes andre ting også. jeg hadde ulvehunger, «ammegikt» og svetter noe voldsomt. Jeg googlet og alt kom opp på kvinneguiden som veldig normalt. Det gikk så langt at denne ammegikten gjorde at jeg ikke fikk på meg sokkene. DA gikk jeg til legen og det viste seg at jeg hadde post partum tyeroditt. Anonymkode: 6511b...0ec Har vondt i fingrene og skulderen Anonymkode: 1b667...b34
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vondt i fingrene og skulderen Anonymkode: 1b667...b34 Det er nok helt sikkert helt normalt. Post partum tyeroditt dukker som regel opp først etter et par måneder. Men vær obs på stive fingre og tær og generelt gikt symptomer eller frysninger eller voldsomt svette etc som vedvarer utover de første ukene etter fødsel. Og hvis ulvehungereren ikke gir seg! Anonymkode: 6511b...0ec
Tjoheiii Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Normalt å bli ekstra sulten når man ammer, ja husk at du forbrenner omtrent 500 kalorier om dagen når du fullammer, det tilsvarer en god treningsøkt! Så er viktig å fylle på🥰
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Jeg ble veldig sulten og spiste masse og gikk likevel ned i vekt.. Husk nok drikke og Anonymkode: 20918...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå