Gå til innhold

Forventer dere melding fra partner når de er hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forventer dere melding fra parter når de er hjemme fra byen eller lignende i situasjoner dere ikke er sammen? En liten «heisann, kommet meg trygt hjem. Legger meg nå.»

Min partner drikker seg sanseløs og jeg ligger hjemme å er livredd hver gang jeg ikke hører noe fra han. Forventer å få en telefon fra politiet om at de har funnet han død i en grøft. Han lover å lover at han skal gi beskjed når han er trygt på plass der han skal sove, men det skjer aldri. Hvordan fikser andre par det i sånne situasjoner?

Anonymkode: 6bd77...b05

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han seile sin egen sjø.. hadde aldri orket et forhold med en mann som ikke klarer å styre alkoholinntaket sitt. 

Anonymkode: 88998...3f2

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min partner drikker seg sanseløs og jeg ligger hjemme å er livredd hver gang jeg ikke hører noe fra han. Forventer å få en telefon fra politiet om at de har funnet han død i en grøft. Han lover å lover at han skal gi beskjed når han er trygt på plass der han skal sove, men det skjer aldri. Hvordan fikser andre par det i sånne situasjoner?

Min partner er avholds. Og jeg drikker sjeldent og helt minimalt. Så vi har ikke behov for å fikse sånt.

Anonymkode: edd35...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor orker du å være med en sånn fyr? 

Anonymkode: 768a9...fdf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden dama fester, men blir jo vinkveld med venninner iblant, og selv om jeg ikke sier jeg forventer det, så synes jeg det er noe man kan gjøre for sin kjæreste, koster ikke akkurat mange kalorier 

Anonymkode: c4758...cd0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forventer dere melding fra parter når de er hjemme fra byen eller lignende i situasjoner dere ikke er sammen? En liten «heisann, kommet meg trygt hjem. Legger meg nå.»

Dersom noe slikt hadde skjedd her,hadde jeg nok også bekymret meg ihjel..da er det godt å få en mld om at alt er ok,ja..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, forventer ikke det. 

Anonymkode: 90cc5...145

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en helt greit ting å gjøre uansett, men når det er sagt tror jeg aldri jeg hadde orket et forhold med noen som ruser seg til det punktet at de er ute av stand til å ta vare på seg selv.

...og jeg har i utgangspunktet et ganske liberalt syn på rus.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Han drikker ikke alkohol, så det er heldigvis ikke en problemstilling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i sånne situasjoner. Dersom en av oss reiser avsted sender vi melding når vi er framme. Likeså dersom vi skal overnatte på heia, så avtaler vi å sende sms når vi slår leir - eller evt siste sted vi vet vi har dekning. 

Anonymkode: 17d15...753

• Liker 3
Skrevet

Syns det er hyggelig, men forventer ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rolle spiller det egentlig? Om han ligger døddrukken i en grøft får du ikke gjort noe med uansett.

Blir som når man sender ungene avgårde alene. Man må bare stenge ute katastrofetankene og håpe det går bra. For det gjør det som regel.

Anonymkode: febc6...fe0

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De fleste par inneholder ikke en part som drikker seg så sanseløs at partner forventer en telefon fra politiet om at vedkommende er død. Alternativt, hvis det er du som overreagerer og ikke han som er helt på styr, inneholder ikke de fleste par en part som ligger og er livredd for at partner skal dø hver gang vedkommende er på byen.

For min egen del forventer jeg ikke en sånn melding, men jeg pleier å få en, og jeg sender i praksis alltid en melding selv når jeg er hjemme fra sosiale greier utpå kvelden. Ikke at hverken jeg eller kjæresten blir såpass fulle at det er grunn til bekymring for at man finner på noe dumt, farlig og/eller ugreit, sånn sett. Men vi pleier å sende en melding når vi er hjemme fra div. sosialt, uten at jeg hadde reagert på om den meldingen uteble en gang eller to.

Anonymkode: 53daf...c8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om Min mann og barn er på hytta feks og jeg slår håret løst med venninner, ja,jeg melder alltid at jeg er kommet hjem. Han ser de nok på cam som er på yttersiden eller når jeg bruker koden for å komme meg inn, så forventer det ikke,men setter stor pris på de iallefall. 

Anonymkode: 32004...aad

Skrevet (endret)

Det der er ingenting å «fikse». Han kommer til å drikke seg sanseløs og du kommer til å fortsette å bekymre deg - dersom du velger å bli.

Eneste å fikse her er at han skjerper seg, eller du slutter å bry deg… dessverre❤️

Endret av duplexx
  • Liker 3
Skrevet

Hadde ikke hatt en sånn mann.

Skrevet

Om jeg ber om det så. Det gjør jeg ikke ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
duplexx skrev (9 minutter siden):

Det der er ingenting å «fikse». Han kommer til å drikke seg sanseløs og du kommer til å fortsette å bekymre deg - dersom du velger å bli.

Eneste å fikse her er at han skjerper seg, eller du slutter å bry deg… dessverre❤️

Er nok på god vei til å «slutte å bry meg» allerede😅 
Så blir han skuffet over at jeg er kald og uengasjert, men det er min måte å håndtere hverdagen på når han ikke orker å sende en liten melding om at han er trygt hjemme. Ond sirkel osv osv😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste par inneholder ikke en part som drikker seg så sanseløs at partner forventer en telefon fra politiet om at vedkommende er død. Alternativt, hvis det er du som overreagerer og ikke han som er helt på styr, inneholder ikke de fleste par en part som ligger og er livredd for at partner skal dø hver gang vedkommende er på byen.

For min egen del forventer jeg ikke en sånn melding, men jeg pleier å få en, og jeg sender i praksis alltid en melding selv når jeg er hjemme fra sosiale greier utpå kvelden. Ikke at hverken jeg eller kjæresten blir såpass fulle at det er grunn til bekymring for at man finner på noe dumt, farlig og/eller ugreit, sånn sett. Men vi pleier å sende en melding når vi er hjemme fra div. sosialt, uten at jeg hadde reagert på om den meldingen uteble en gang eller to.

Anonymkode: 53daf...c8a

Overdrev nok kanskje en smule med den «død i en grøft»-greia, men altså han har skadet seg ute før så at det kan skje noe med han er ikke så urealistisk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nok på god vei til å «slutte å bry meg» allerede😅 
Så blir han skuffet over at jeg er kald og uengasjert, men det er min måte å håndtere hverdagen på når han ikke orker å sende en liten melding om at han er trygt hjemme. Ond sirkel osv osv😅

Hva er det som gjør at du ønsker å forbli i et slikt forhold?

Anonymkode: 768a9...fdf

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...