Gå til innhold

Samboeren har svin på skogen

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmelig nå
Skrevet

Min samboer og jeg skal egentlig gifte oss i slutten av 2006. I dag har det kommet meg for øre at han har svin på skogen. Jeg har fått bevis. Han har sendt mange sms meldinger med en annen jente som jobber i samme bransje som han.Jeg har ikke sett meldingene han har fått fra henne. Bare de han har sendt til henne. Der er det tusenvis av komplimenter og flørting på høyt plan. Og bare kosemose meldinger. Jeg er så fortvilet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har holdt på med litt flørting på nettet tidligere men det har vi blitt ferdige med og jeg har tilgitt og vi har gått videre. Nå har han isteden begynt med sms flørting, sikkert fordi han vet at jeg kan pc bedre enn ham og kan sjekke ut når som helst.

Jeg elsker ham mer enn noe annet i univserset og jeg aner ikke hva jeg ksal gjøre nå. Bryllupet som skulle være, hva skal vi gjøre? Vi begge har kjøpt oss antrekk til bryllupet, vi har bestilt det meste og alt sammen var så under kontroll. Vi skulle ha et svært bryllup. Bryllupet er ikke så viktig, til helvete med det. Men hva skal jeg gjøre, skal jeg enda en gang tilgi denne mannen og prøve å gå videre eller skal jeg gi ham kroken på døra nå? Jeg vet ikke bak og frem, jeg elsker ham jo mer enn noe og kan ikke tenke meg noen andre i mitt liv egentlig. Men kan jeg leve med en som fører meg bak lyset gang på gang? :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon?

Har du flere "beviser" enn bare sms'ene? Hvis ikke er det kanskje litt tidlig å gjøre seg opp store meninger?

Lykke til uansett!

Skrevet

For meg hadde dette vært bevis nok for at han holder på med noe han ikke skulle.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville ha gjort hvis jeg var deg. For meg ville det vært et spørsmål om hva jeg kunne vente meg senere av slikt tull.

Er dette noe han kan bli ferdig med, eller er det stor sjanse for at det gjentar seg med jevne mellomrom. Kan han muligens være utro som følge av en slik flørt? F.eks når forholdet deres har litt tunge tider?

Tror jeg ville tenkt gjennom slike ting.

Du kjenner ham forhåpentligvis godt, og vet kanskje noe om hva du kan vente deg av ham. Kanskje vet du innerst inne at dette er bare tull og tøys fra hans side, eller kanskje vet du at han er troende til litt av hvert.

Jeg tror jeg ville ventet med mer planlegging av bryllup til dette var avklart, evt utsette det på ubestemt tid.

Ville nok først og fremst tatt en prat med ham, og latt ham få skjønne alvoret i det han holder på med. Han risikerer jo å miste deg. Vet han det klart og tydelig?

Skrevet

Tilgir du han en gang til, så sier du at han kan gjøre som han selv vil. Spiller ingen rolle at du sier han ikke må gjøre si og så, for siden du allerede har tilgitt han og eventuelt tilgir han en gang til, hvorfor skal han tro på deg. En gang er egentlig en gang for mye, men når han gjør dette to ganger hadde jeg aldri kunne stole på den personen igjen.

Jeg hadde i alle fall ikke giftet meg med han, for en bør kunne stole på den man gifter seg med.

Hva du velger å gjøre kan du bare avgjøre selv, men kan du egentlig stole på han igjen?

Skrevet

Vis at du mener alvor. Avlys bryllup og alt annet. Flytt helst ut.

Han må virkelig føle at du er på vei bort. Da får du også tid til å se ting klarere - trenger du virkelig en slik type?

Ta deg tid til å vurdere det skikkelig..

Skrevet

Shame on you if you fool me once. Shame on me if you fool me twice.

Skrevet

Det er tungt å gå rundt å tvile på sin partner. Det sliter en helt ut. Jeg tror jeg hadde tenkt meg lenge og vel før jeg hadde gått videre med bryllupsplanene. Det virker fornuftig å utsette bryllupet slik at dere begge er sikre på hva dere vil.

Det er respektløst mot deg slik han holder på. Umulig å vite hva hensikten bak det er. En uskyldig flørt eller noe mer..... uansett så virker det som han ikke har fokuset der det bør være.

prat med han og bruk litt tid til å finne ut hva som er hans problem. Han virker ikke moden for å gifte seg.

Skrevet

Er liksom så enkle svar her... :forvirret:

"Flytt ut!"

"Hiv han på dør!"

"Avlys alt!"

Snakk med han, finn ut hva dere vil. Du sier du elsker han, elsker du han da nok til å kunne legge dette bak deg? Hva tenker han om hun andre?

Dette er ikke gjort i en fei, men er man i et forhold som har vart en stund og som egentlig har mye bra ved seg så må man ikke nødvendigvis kaste fyren på huet og ræva ut døren.

I noen tilfeller gjør de noe dumt igjen. Andre ganger viser det seg at de er til å stole på i fremtiden. Dette er ting du må tenke gjennom, og snakke med han om

Skrevet

Stift han opp etter veggen og krev klare svar. Det høres ikke ut som om han er rede til å forplikte seg overfor deg, nei.

Jeg vet at tanken på stort bryllup som er planlagt, klær innkjøpt og bestillinger er gjort, gjør det enda mer vanskelig å vurdere å avlyse hele greia. Men mesteparten av det kan vel avbestilles eller returneres ennå uten å få store økonomiske kostnader. Det er kanskje verre med hensyn til familie og venner, hva de sier, men DE HAR IKKE NOE MED DET!

Å gjennomføre bryllup nå virker som galskap for meg. Først må dere snakke gjennom dette. Eller hvis han ikke er villig til å innrøme noe, så må du ta beslutningen selv, om en slik mann virkelig er noe å satse på. Det er fryktelig vondt, men tro det eller ei, man overlever smerten! Hvorfor kaste bort livet på en nestbest hvis du kan få en annen som respekterer og elsker deg? Men da må du frigjøre deg fra han her, som ikke oppfører seg slik en ektefelle skal.

Lykke til!

Skrevet

Hallo... Han har sendt noen mld... Han har ikke drept familien hennes med øks da...

Skrevet

Hadde jeg tatt kjæresten min i gjøre noe slikt,ikke bare en men faktisk 2 ganger, så hadde jeg flytta ut. Og jeg vet det ikke er bare bare å avlyse bryllup,flytte ut,bryte opp osv.Jeg har selv vært gjennom et samlivsbrudd og er fullstendig klar over at det ikke er den letteste løsningen som mange mener. Men han har da gjort det ganske tydelig at han ikke kan stoles på,eller?

Tillit er alfa og omega i et forhold for meg,og hadde han gjort dette mot meg flere ganger så hadde løpet vært kjørt. Og kan man ikke stole på den man er sammen med,hva slags forhold sitter man igjen med da?

Skrevet

Vil du være gift med en mann som har noen på si av og til, eller vil du være singel? Eller hva med å avlyse bryllupet, og bare p**e han til du finner noe bedre? Mange muligheter.

Skrevet
Hallo... Han har sendt noen mld... Han har ikke drept familien hennes med øks da...

For meg spiller ikke det noen rolle.Har man ikke de sperrene som sier at dette er galt så hvordan kan man da vite om personen har en sperre mot å ta det videre eller ikke?

Skrevet

Nei, men han har allerede tråkket langt over streken for hva man gjør når man planlegger å gifte seg. Ødelegge grunnmuren for hele ekteskapet som samlivsform. Det er alvorlig, og ingenting å bagatellisere, Frysepulver.

Skrevet

Hvorfor gråte? Det er andre jenter som er interessert i typen din. Det er andre jenter typen din er interessert i. Men det er bare 1 han er nok interessert i til å gifte seg med... Way to go girl..

Skrevet
Nei, men han har allerede tråkket langt over streken for hva man gjør når man planlegger å gifte seg. Ødelegge grunnmuren for hele ekteskapet som samlivsform. Det er alvorlig, og ingenting å bagatellisere, Frysepulver.

Bullshit. Det er mange grunner til at folk flest velger å gifte seg. Dine absolutte troskapsillusjoner som også tydligvis omfatter SMSer (!) er i praksis ikke noe de fleste ekteskap i Norge følger. Er du klar over hvor mange som har vært utro? Denne typen flørter med jenter. Faen, jeg er mann og jeg flørter da med alt og alle!!!

Skrevet
Bullshit. Det er mange grunner til at folk flest velger å gifte seg. Dine absolutte troskapsillusjoner som også tydligvis omfatter SMSer (!) er i praksis ikke noe de fleste ekteskap i Norge følger. Er du klar over hvor mange som har vært utro? Denne typen flørter med jenter. Faen, jeg er mann og jeg flørter da med alt og alle!!!

Vi velger alle våre egne standarder - og for veldig mange av oss er det ikke akseptabelt å flørte på SMS med andre (eller på PC) - hverken for oss selv - eller for partner.

Så selv om du er mann - og flørter med alt og alle - behøver det vel ikke være det som er riktig for andre.

(Og hva synes din evt. partner om at du flørter? .. evt. om du drar flørten litt lenger enn bare meldinger .. hvor går grensen?)

Skrevet

Det høres iallefall ikke ut som om han er klar for å binde seg til en person for resten av livet! Det kommer selvfølgelig ann på hva han legger i disse meldingene, men det virker som han fremdeles har behov for å kunne flørte. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke er glad i deg, men du må finne ut om du er villig til å dele ham med andre. Jeg tror ikke han kommer til å endre seg fordi du krever det. Det er noe som må komme innenfra fra ham selv og det tror jeg ikke han er klar for. Hvor gamle er dere? Noen blir aldri klar for å binde seg til en sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...