AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Har vært sliten i mange år og det blir verre og verre. Har vært sykemeldt pga dette i 6 mnd for noen år siden og ellers noen kortere sykemeldinger, for legen ser ikke noe grunn til å sykemelde lengre, det er vanlig å være sliten når man har barn og full jobb sa han. Jeg er helt utkjørt og har de siste ukene merket dette blir verre og jeg føler meg deprimert. Jeg er alene med barna annenhver uke og klarer å holde humøret på plass, jeg går på jobb, drives som en robot, men vet ikke hvor lenge jeg klarer mer. Jeg er svimmel, lite matlyst, verker i kroppen, føles som jeg er støl, alltid trøtt, depressive tanker, sliter med hukommelse og konsentrasjon, hjertebank, ofte forkjøla og sår hals.. lista er lengre.. har tatt mange blodprøver, men alle er ok. Hvor langt kan man strekke strikken og hva skjer den dagen man ikke klarer mer? Problemet er hvis jeg blir sykemeldt og mister vikariatet og må over på arbeidsledighetpenger.. da må jeg selge boligen.. så ja, alt stresser meg. Om jeg får en sykemelding så vet jeg ikke om jeg tør, for jeg kan ikke gå ned så mye i lønn med økte renter.. Om ikke jeg blir sykemeldt så er jeg redd det sier helt stopp. Måtte bare blåse ut litt.. har noen tips til hva jeg kan gjøre, bør jeg evt gå til privat lege for å bli tatt på alvor? Anonymkode: 8f964...715 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Sjekk matintoleranser Anonymkode: ac659...4fb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Det er ingen her som kan si om du er utbrent eller ikke. Selvdiagnostisering er heller ikke noe å satse på, så overlat det til fagpersoner som lege. Hvis du føler at legen ikke tar deg på alvor så får du bytte lege. Her vil du få svar der noen sier at du er utbrent mens andre igjen kommer med andre diagnoser som den over her. Det vil bare forvirre deg. Anonymkode: 1712e...1cc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Dette er ikke noe folk på KG kan gi deg svar på. Ta en ordentlig samtale med legen, prøv å si at du ikke føler deg hørt og sett av vedkommende. Jeg regner med at du har vært "normalt" sliten tidligere, og at det denne gangen er noe mye mer intenst enn bare dette. Folk flest tåler slitenhet, og det gjør sikkert du og. Men det du beskriver er jo mer enn bare normal slitenhet. Det er ikke vanlig å gå rundt med konstant kroppsverk, svimmelhet, redusert matlyst og alt det andre du beskriver. For meg høres det ikke ut som en hverdag du kan stå i på sikt. Dersom det virkelig ikke fungerer, bytt fastlege. Men gi det et siste forsøk først. Anonymkode: 82bec...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå