AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Har et barn på 14 år, som er hos meg annenhver helg. Jeg og barnemor bor så langt ifra hverandre at hen benytter fly for reisen. Denne reisen tur/retur pleier og koste ca 1000-1500kr tur/ret. Nå har barnet/tenåringen spurt om og ha med seg bestevennen sin ved neste samværshelg. Dette er noe jeg stiller meg veldig positiv til. Ønsker og treffe vennene hens. Men spørsmålet jeg har er: Hvis vennen skal bli med, er det normalen at foreldrene til vennen betaler flybillett? Eller er det jeg som bør betale/tilby og betale denne? Jeg har aldri snakket med vennens foreldre før. Men vil selvsagt gjøre det, før en eventuell reise/samværshelg. Jeg tenker såklart og stå for kost, losji og eventuelle aktiviteter vi finner på. Anonymkode: 3ea5f...7ef
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Jeg ville iallefall dekket alle utgifter selv så lenge jeg (eller mitt barn) inviterte. Anonymkode: d9a52...798
Sirah Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Jeg syntes det er naturlig at vennens foreldre betaler flybillett og eventuelt sender med lommepenger. Også betaler type inngangsbillett på f.eks Tusenfryd. Men det er meg 🙃 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Bare avklar forventninger i forkant, jamfør den andre tråden som går om å ta med venner på ting 😅 Anonymkode: 7faca...1c0 1
visp Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Nei, flyutgiftene må jo dekkes av foreldrene til denne tenåringen. Det hadde jeg tatt for gitt. 7 5
NiceOrNothing Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har et barn på 14 år, som er hos meg annenhver helg. Jeg og barnemor bor så langt ifra hverandre at hen benytter fly for reisen. Denne reisen tur/retur pleier og koste ca 1000-1500kr tur/ret. Nå har barnet/tenåringen spurt om og ha med seg bestevennen sin ved neste samværshelg. Dette er noe jeg stiller meg veldig positiv til. Ønsker og treffe vennene hens. Men spørsmålet jeg har er: Hvis vennen skal bli med, er det normalen at foreldrene til vennen betaler flybillett? Eller er det jeg som bør betale/tilby og betale denne? Jeg har aldri snakket med vennens foreldre før. Men vil selvsagt gjøre det, før en eventuell reise/samværshelg. Jeg tenker såklart og stå for kost, losji og eventuelle aktiviteter vi finner på. Anonymkode: 3ea5f...7ef I min verden ( som f eks mamma til gjesten ) ville det vært naturlig å betale billetten , samt sende med penger til aktiviteter . Men gått utifra at mat / overnatting var gratis . 5 2
fru Alving Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Ta en prat m foreldrene til vennen. Jeg ville som foreldre tilbudt å betale reisen og sendt med lommepenger. Forventet å få mat der barnet skal bo hadde jeg nok gjort. 1
Gneis Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Mener det er helt vanlig at vennen betaler flybillett selv. Hadde ikke ramlet meg inn å forvente at flybilletten ble betalt hvis et av mine barn skulle være med på samværshelg. Hadde også sendt med lommepenger. 1
Tjoheiii Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Ville tenkt at det var naturlig at foreldrene betalte flybilletten, så dekker du mat og evt. andre aktiviteter som kino etc.
AprilLudgate Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 Jeg hadde tenkt at foreldrene til vennen betaler reisen selv? 🤷♀️ Jeg personlig hadde sendt med lommepenger, men også belaget meg på å betale for vennen på aktiviteter slik du skisserer.
Gjest Chroma Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Sirah skrev (16 minutter siden): Jeg syntes det er naturlig at vennens foreldre betaler flybillett og eventuelt sender med lommepenger. Også betaler type inngangsbillett på f.eks Tusenfryd. Men det er meg 🙃 Dette ville jeg gjort om det var mitt barn som skulle være med på tur.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 Gneis skrev (13 minutter siden): Mener det er helt vanlig at vennen betaler flybillett selv. Hadde ikke ramlet meg inn å forvente at flybilletten ble betalt hvis et av mine barn skulle være med på samværshelg. Hadde også sendt med lommepenger. Samme her. Hadde aldri gått ut fra at noen andre skulle betalt mitt barns flybillett! Anonymkode: d8103...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis vennen skal bli med, er det normalen at foreldrene til vennen betaler flybillett? Eller er det jeg som bør betale/tilby og betale denne? Anonymkode: 3ea5f...7ef Det er en såpass usedvanlig situasjon at det ikke er noen 'normalen' å rette seg etter. Så det blir subjektivt hva som er rett. Min mening: Ettersom dette er første besøk og det er din skyld (dine livsvalg) det koster en flybillet å ha venner med hjem til deg, bør du betale. Anonymkode: bba5a...f6d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Jeg og min datter skal til London neste uke og ei venninne av min datter skal være med oss. For meg er det helt naturlig at jeg betaler både reise, opphold, kost, aktiviteter, is mm da det er jeg som inviterer. I ditt tilfelle ville jeg nok også tenkt at jeg betaler hvis jeg var i din situasjon. Anonymkode: 3b4fc...0c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå