AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Skal ta ut kobberspiral om to uker og lurer på om det gjør vondt? (K20) Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Trodde jeg skulle daue når de satte den inn. Legen min sa at den gangen var så trang at han følte seg stolt over at han greide å få den opp. Tok en paralgin forte i forkant og en etter, så var det bra. Men gjett om jeg husket dette til når den skulle ut, var klissvåt av svette før jeg hadde satt meg i stolen. Men kjente absolutt ingenting. Anonymkode: 1d4fa...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Nei det er ikke vont når den skal ut Anonymkode: 9a000...126 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Snuppiluppi84 skrev (1 time siden): Jeg kjente ingenting. Takk for svar! Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta den ut? Var det pga. at den hadde sittet lenge, eller var det en annen årsak? Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei det er ikke vont når den skal ut Anonymkode: 9a000...126 Takk for svar! Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta den ut? Var det pga. at den hadde sittet lenge, eller var det en annen årsak? Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Trodde jeg skulle daue når de satte den inn. Legen min sa at den gangen var så trang at han følte seg stolt over at han greide å få den opp. Tok en paralgin forte i forkant og en etter, så var det bra. Men gjett om jeg husket dette til når den skulle ut, var klissvåt av svette før jeg hadde satt meg i stolen. Men kjente absolutt ingenting. Anonymkode: 1d4fa...0f5 Åh, så kjipt. Gjorde ikke så vondt å ta den inn for min del, men tok ibux og paracet så er nok derfor. Takk for svar, forresten. Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta den ut? Var det pga. at den hadde sittet lenge, eller var det en annen årsak? Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Å ta ut spiral har alltid gått greit for min del. Da kjenner jeg ikke så mye. Det har vært verre å sette den inn synes jeg. Jeg tok ut min kobberspiral fordi den hadde vært inne så lenge som den kunne være. Var ganske fornøyd med den, men likte ikke helt at jeg blødde såpass mye som jeg gjorde under mensen og at jeg hadde mer smerter. Anonymkode: 675e0...98d 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ta ut spiral har alltid gått greit for min del. Da kjenner jeg ikke så mye. Det har vært verre å sette den inn synes jeg. Jeg tok ut min kobberspiral fordi den hadde vært inne så lenge som den kunne være. Var ganske fornøyd med den, men likte ikke helt at jeg blødde såpass mye som jeg gjorde under mensen og at jeg hadde mer smerter. Anonymkode: 675e0...98d Takk for utfyllende svar! Går det fort eller skal det litt «knoting» til? Vet at trådene mine er klippet korte… Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 Ta paracet og ibux ca 1 t før uttak. Om du skal trekke den ut selv anbefales 3-4 blødningsdag. Anonymkode: d57e0...636
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for utfyllende svar! Går det fort eller skal det litt «knoting» til? Vet at trådene mine er klippet korte… Anonymkode: 6d0de...817 Det går fort. Kjente ikke noe særlig, men litt ubehag er det. Det verste er når de setter inn spekulumet synes jeg. Anonymkode: 675e0...98d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går fort. Kjente ikke noe særlig, men litt ubehag er det. Det verste er når de setter inn spekulumet synes jeg. Anonymkode: 675e0...98d Ja, er jo generelt ubehagelig når gynekolog skal inn der. Huff. Hadde du vondt etterpå? Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, er jo generelt ubehagelig når gynekolog skal inn der. Huff. Hadde du vondt etterpå? Anonymkode: 6d0de...817 Ja, misliker det. Nei, jeg hadde ingen smerter etterpå. Anonymkode: 675e0...98d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta paracet og ibux ca 1 t før uttak. Om du skal trekke den ut selv anbefales 3-4 blødningsdag. Anonymkode: d57e0...636 Skal det. Takk! Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, misliker det. Nei, jeg hadde ingen smerter etterpå. Anonymkode: 675e0...98d Takk for hjelp! Anonymkode: 6d0de...817
Snuppiluppi84 Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta den ut? Var det pga. at den hadde sittet lenge, eller var det en annen årsak? Anonymkode: 6d0de...817 Hadde rett og slett ikke behov for den mer.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Snuppiluppi84 skrev (1 minutt siden): Hadde rett og slett ikke behov for den mer. Skjønner. Takk! Anonymkode: 6d0de...817
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 22.59): Åh, så kjipt. Gjorde ikke så vondt å ta den inn for min del, men tok ibux og paracet så er nok derfor. Takk for svar, forresten. Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta den ut? Var det pga. at den hadde sittet lenge, eller var det en annen årsak? Anonymkode: 6d0de...817 Jeg fikk ekstreme mensenblødninger, jernmangel i høy grad og masse andre plager med kroppen og hud, så jeg tok den ut og ble bedre. Tålte ikke kobber så godt Anonymkode: 1d4fa...0f5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg fikk ekstreme mensenblødninger, jernmangel i høy grad og masse andre plager med kroppen og hud, så jeg tok den ut og ble bedre. Tålte ikke kobber så godt Anonymkode: 1d4fa...0f5 Skjønner. Når du skriver «plager med kroppen og hud», mener du f.eks. kløe i underliv, sopp, bakteriell vaginose og den slags? Er litt desperat etter å finne ut om det er flere som har opplevd dette enn meg… 😕 Virker ikke som jeg tåler kobber heller. Anonymkode: 6d0de...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå