AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hvordan kan man korte ned mensen? Noen som har prøvd det før ? Og hva hjelper? Jeg fikk mensen på lørdag, og ønsker å være mensen fri til imorgen ?? Anonymkode: 64ec1...b09
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Er det mulig i det hele tatt, uten noe form for noe fra lege? Anonymkode: 4e39d...a70
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det mulig i det hele tatt, uten noe form for noe fra lege? Anonymkode: 4e39d...a70 Håper det 🤞? Anonymkode: 64ec1...b09
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Det går ikke. Anonymkode: ee50a...a29 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Jeg har lest at noen opplever at menstruasjonen blir noe kortere ved bruk av menskopp. Jeg synes selv jeg ser denne effekten. Anonymkode: a15d0...960
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 P-piller, om du går på det. Orgasmer korter ned. Ved å ikke bruke tampong kan det korte ned noe. Anonymkode: a4eac...ca7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Den kan kortes ned noe med hard trening, men tviler på det vil hjelpe så mye om du trener i dag. Men er jo bare å prøve seg på en lang joggetur eller noe. Anonymkode: 9def7...5d7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har lest at noen opplever at menstruasjonen blir noe kortere ved bruk av menskopp. Jeg synes selv jeg ser denne effekten. Anonymkode: a15d0...960 Helt ærlig, hvordan skulle det kunne skje? Hvor du fanger opp blodet har og kan ikke ha noe å si. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): P-piller, om du går på det. Orgasmer korter ned. Ved å ikke bruke tampong kan det korte ned noe. Anonymkode: a4eac...ca7 Man kan hoppe over en blødning når man går på p piller, Men det andre er jo ren tull. Må nesten komme med noe bevis for slike påstander. Er jo fysisk umulig. Anonymkode: ee50a...a29 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Helt ærlig, hvordan skulle det kunne skje? Hvor du fanger opp blodet har og kan ikke ha noe å si. Man kan hoppe over en blødning når man går på p piller, Men det andre er jo ren tull. Må nesten komme med noe bevis for slike påstander. Er jo fysisk umulig. Anonymkode: ee50a...a29 Jeg har blødninger som går over 6-7 dager ellers. Tar jeg p-pille første dagen jeg opplever å få blødning, og én dagen etter så tar det to dager før det er over. Tamponger blokkerer floden av menstruasjonen, så det kan korte ned tiden ved å heller bruke menskopp eller bind. https://getillum.com/blogs/blog/wearing-pad-vs-tampon-shorten-your-period?shpxid=7a8852bf-4173-4084-8d1a-007fbb6fb617 Orgasmer fører til sammentrekninger av livmora som igjen fører til at livmorshinna blir støtet ut raskere. Enkel kvinneanatomi, men her: https://www.marieclaire.com/health-fitness/a15390896/orgasms-to-make-period-end-faster/ Trening kan også hjelpe for å få fortgang i det da økt bevegelighet fører til mer sammentrekninger i livmora. NSAIDs kan hjelpe også, som f.eks Ibux. https://www.google.no/amp/s/theconversation.com/amp/ibuprofen-might-make-your-periods-lighter-but-its-not-a-long-term-solution-130885 Så istedet for å bastant konkludere med "Det går ikke" så bør man undersøke litt mer. Anonymkode: a4eac...ca7 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Ingen linker der man kan si er basert på studier. Anonymkode: ee50a...a29 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan kan man korte ned mensen? Noen som har prøvd det før ? Og hva hjelper? Jeg fikk mensen på lørdag, og ønsker å være mensen fri til imorgen ?? Anonymkode: 64ec1...b09 HAHAHAHAHAHAHAHAHA kjære deg, hvor gammel er du? Du kan ikke forkorte en mens som har startet, du kan hoppe over en mensen med p-piller FØR den kommer. Nei off, lærer man ingenting på skolen lenger? Tror jeg ler meg skakk nå🤣 Anonymkode: d751d...330 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Helt ærlig, hvordan skulle det kunne skje? Hvor du fanger opp blodet har og kan ikke ha noe å si. Man kan hoppe over en blødning når man går på p piller, Men det andre er jo ren tull. Må nesten komme med noe bevis for slike påstander. Er jo fysisk umulig. Anonymkode: ee50a...a29 HVA?? Forkorte mensen med orgasmer?? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JEG DETTER AV STOLEN HER🤣🤣 Dette bør jo legevitenskapen få vite om med en eneste gang nei nå altså, dagens gode Anonymkode: d751d...330
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Jeg pleier å "forkorte" mensen ved å stikke fingrene opp i skjeden og "grave" ut det siste blodet. Dette fungerer selvsagt bare om man ikke har en aktiv blødning lenger. Hvis jeg bare venter på at blodet skal komme ut av seg selv, så har jeg mensen i to dager ekstra. Anonymkode: 5d46c...1c0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Slimhinnene i livmoren er blodfylte og støter i fra seg det ytterste slimlaget sammen med det (ubefruktede) egget som har kommet ned den måneden. Det er menstruasjon. Det er ingen tryllekunster som kan stoppe dette fra å skje i kroppen din fra en dag til neste. Det eneste som hindrer denne blødningen er å bruke p-piller. Anonymkode: 0803f...81e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Det å bruke NSAIDs, eks Ibux, kan minske/forkorte blødning. Må da tas med en gang menssmerter kommer/mensen starter og videre følge normal dosering i et par dager Anonymkode: 7d7fe...03a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 Du kan stoppe (utsette) mensen ved hjelp av primolutt Anonymkode: f00bc...b93
Daisy-love Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Hørt om asiatiske land hvor de suger ut alt blodet første dagen, men tror ikke noe sånt er tilgjengelig i Norge, Ble gjort i ordentlige former, hvem måned. Mener det var i Øst-Asia. Vet ikke om du skal noe spesielt, men det finnes alt fra diskre menstruser, via kopper, til sextamponger, sånn utenom bind og vanlig tampong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå