Gå til innhold

Alkohol som faktisk smaker godt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er gift. Du er nødt til å drikke en del for å bryte ned den barrieren før hjernen blir vant til det. De fleste har blitt vant til alkohol pga. sosialt press, så hvis det virker dårlig på deg ender du opp med å ikke skjønne greia.

Anonymkode: 00943...836

AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (39 minutter siden):

Jeg har vært så og si avholds hele livet, da nesten alt jeg har smakt, er vondt. Øl og vin brekker jeg meg av rett og slett. Har smakt noen drinker som er ok, men det er alt for mye juice for min smak i dem. Aperol fikk jeg sansen for etter at jeg ba dem droppe vinen som er i. Har smakt en del Shots og, men de er jo enten sure eller med lakris 🤢 

noen som har noen gode tips til meg?

Cider? Bulmers med rødebær og lime er digg. Finnes tusen forskjellige typer i butikkene nå. 
Ser du ikke liker lakris? Men små grønne syns jeg er god lakrisshot. 

Og så kan du prøve Crush cider med bringebærsmak. 

Eller ikke drikke siden du ikke liker. 

Anonymkode: d91b6...ede

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men hva slags drinker tror du at du liker da? Ikke for søte og ikke kremete, skjønner jeg. Alkoholsterke eller alkoholsvake?

Jeg hadde startet med de mest populære klassikerne i alle fall. De er jo de som flest liker.

Er litt limejuice OK? Margarita er jo en fantastisk god drink. Men man MÅ bruke en god tequila (ikke Sierra - det er den jævligste tequilaen som noen sinne er laget) og ha salt på kanten.

En ren daiquiri er også herlig. Altså uten frukt/bær.

Anonymkode: ff3f2...2d6

Hva består ren daiquiri av da? 
Sprit bare? 

Skrevet

Ser det kommer inn mye svar om mye rart her 😛 men takk til de som svarer seriøst. Grunnen til at jeg lurer, er at jeg synes det er mye som ser fristende ut, men som ikke smaker når jeg prøver. Og jeg er litt lei av å være hun sære som aldri drikker når alle andre drikker rundt meg. 

cider synes jeg ofte er surt. I hvert fall de jeg har prøvd. Men ser noen navn over her jeg ikke har prøvd før, så verd et forsøk. Jeg er veldig var på smaker. Så alt som er surt, sterkt eller for søtt gjør meg kvalm. Og det var litt det jeg likte med aperol, for den er perfekt balansert i smaken sånn sett. 

Skrevet

Amarula er veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (1 minutt siden):

Ser det kommer inn mye svar om mye rart her 😛 men takk til de som svarer seriøst. Grunnen til at jeg lurer, er at jeg synes det er mye som ser fristende ut, men som ikke smaker når jeg prøver. Og jeg er litt lei av å være hun sære som aldri drikker når alle andre drikker rundt meg. 

cider synes jeg ofte er surt. I hvert fall de jeg har prøvd. Men ser noen navn over her jeg ikke har prøvd før, så verd et forsøk. Jeg er veldig var på smaker. Så alt som er surt, sterkt eller for søtt gjør meg kvalm. Og det var litt det jeg likte med aperol, for den er perfekt balansert i smaken sånn sett. 

Siden du ikke skulle ha hverken lakris eller surt eller bittert foreslo jeg ganske søte Cidere. Mulig du ikke vil like dem da. 
For meg smaker aperol bittert? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kark, fysj det er godt bare man får ned den første koppen.

Anonymkode: 68092...0a2

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (48 minutter siden):

Om du brekker deg av øl og vin, så syns jeg du kan forbli avholds? Du må jo ikke drikke alkohol? Jeg vil uansett tro at du kommer til å slite med å finne noe du liker om du syns øl er vondt.

Det finnes tusenvis av alternativer som ikke er øl. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker Mickey Finn Cracking Irish Apple eller Sourz Apple (begge 15%) med en god mengde Sprite eller Singo oppi. Smaker flytende godteri rett og slett.

Skrevet

Somersby mango mojito. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (11 minutter siden):

Hvis du er på utesteder er mange bartendere blitt flinke på alkoholfrie drinker. Det ser helt likt ut og en kan kjøre hjem etterpå👌 Selve smaken av alkohol kan jo ødelegge det meste om en ikke er vant til den, og hvorfor venne seg bare for ikke å være sær?

Anonymkode: 9a0af...be9

AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (1 time siden):

Jeg har vært så og si avholds hele livet, da nesten alt jeg har smakt, er vondt. Øl og vin brekker jeg meg av rett og slett. Har smakt noen drinker som er ok, men det er alt for mye juice for min smak i dem. Aperol fikk jeg sansen for etter at jeg ba dem droppe vinen som er i. Har smakt en del Shots og, men de er jo enten sure eller med lakris 🤢 

Hvis du vil drikke alkohol så

må du gjøre som alle oss andre. Venne deg til det. Begynne med rusbrus eller sør cider. Går over til kjip søt hvitvin, deretter kjip søt rødvin og deretter over på tørrere hvitvin og prosecco og deretter rødvin. 
ikke bry det om øl en kommer langt i sosiale sammenkomster med vin

Anonymkode: 2c237...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker san fransisco den er søt god drink, og liker bananlikør. Men takler å drikke øl og etter de første ølene er drukket så går det fint. Har smakt dårlige sure bitre viner og liker ikke konjakk eller whisky. men ikke alle som liker alkohol.

Anonymkode: 57a0f...73d

AnonymBruker
Skrevet

Søte shots: 

https://www.vinmonopolet.no/search?q=Minttu Twist Karamel:relevance&searchType=product

https://www.vinmonopolet.no/Land/Finland/Minttu-Twist-Bubble-Gum/p/10631202

Drink:

Bland denne https://www.vinmonopolet.no/Land/Finland/Minttu-Peppermint/p/8095802 med Dumle sjokolademelk. 

Lag pina colada med denne: https://www.vinmonopolet.no/Land/England/Malibu/p/282001

Søt likør:

https://www.vinmonopolet.no/Land/Finland/Koskenkorva-Raparperi/p/12398702

Anonymkode: 96a67...f77

Skrevet

Rosa GT

Jägermeister

Ouzo

Captain morgan&cola

Smirnoff ice

Vodka&redbull

Jägermeister&battery

Skrevet

Finnes mange gode drinker

Hva med drink som smaker kaptein sabeltann is? Coca cola, sukkerlake, fireball og captain morgan😄

AnonymBruker
Skrevet
barleymill skrev (Akkurat nå):

Finnes mange gode drinker

Hva med drink som smaker kaptein sabeltann is? Coca cola, sukkerlake, fireball og captain morgan😄

Det hørtes motbydelig ut! 

AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (Akkurat nå):

Rosa GT

Jägermeister

Ouzo

Captain morgan&cola

Smirnoff ice

Vodka&redbull

Jägermeister&battery

En begynner vanligvis ikke med sprit når en ikke er vant til alkohol… Men folk er jo ulike

Anonymkode: 9a0af...be9

AnonymBruker
Skrevet

Ja rosa gt smaker søtt og litt bittert! 

Skrevet

Fireball er helt nydelig,smaker kanel🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...