Nettinettet Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hvis jeg sier at en person leier leilighet hva tenker du da med automatikk? Eller hva hvis jeg sier at en person har høy utdannelse? Hva tenker du da med automatikk? Hvis du ønsker å treffe en med bra og ordnet økonomi ikke tro at du finner det ved å velge en som eier bolig fremfor en som leier. Hvis du ønsker å treffe en som er smart ikke tro du finner det ved å velge en med høyere utdannelse enn en uten. Hvis du ønsker å treffe noen som har en sunn livstil, ikke tro at du finner det ved å velge en som trener masse og som ser fit ut. Still spørsmål for å lære personen å kjenne uten disse hurtigspørsmålene som vi dømmer på bakgrunn av. Hvordan de ferierer og lever livet tilsier mer hva slags økonomisk status de har enn om de eier eller leier. Hva de engasjerer seg i og hvordan de svarer i dialogen tilsier hvor smarte de er kontra utdannelsesnivå. Hvor de liker å spise og hva de liker å gjøre i hverdagen tilsier mye mer om de tar vare på seg selv annet enn en stram kropp og masse tid på treningssenter. Det er i allefall min erfaring 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Jeg har møtt så sjukt masse forskjellige mennesker i livet at jeg har lært én ting, aldri anta den dritt, bli bare kjent og se. Anonymkode: 5bfc7...321
Nettinettet Skrevet 7. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har møtt så sjukt masse forskjellige mennesker i livet at jeg har lært én ting, aldri anta den dritt, bli bare kjent og se. Anonymkode: 5bfc7...321 Tror det du sier her så viktig! Og lurt! For å ikke bli lurt.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 13 minutter siden, Nettinettet said: Hvis du ønsker å treffe en som er smart ikke tro du finner det ved å velge en med høyere utdannelse enn en uten. Tja jeg skal være ærlig og si at jeg mener at de med tunge, tekniske utdanninger er mer intelligente i snitt enn tømrere og negledesignere 😄 På KG er det alltid motsatt, ingeniøren er dum og stygg og slem, mens han som droppa ut av videregående er genial og fantastisk på alle måter. Men siden jeg er anonym her så drister jeg meg til å være ukorrekt 😅 Anonymkode: a3d74...d60 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Jeg antar bare stotsett at jeg ikke villet kunne ha sex med personen basert på ytre faktorer i tillegg til en connection basert på kommunikasjonsstil. Noe jeg kan se ved første øyekast, pluss første ti minutter med kommunikasjon. Kan ikke være sammen med en person jeg ikke kunne tenkt meg å ha sex med eller ikke har den kommunikasjonen jeg ønsker med. Hvor smart, rik, utdannet en person er kommer i andre rekke. Så forholdet er over etter ti minutter som regel, har lite å gjøre med om vedkommende leier eller jobber i regjeringskvartalet 🤷♀️ Smertefullt men sant å innrømme. Anonymkode: eb3ac...0ee 1
Nettinettet Skrevet 7. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tja jeg skal være ærlig og si at jeg mener at de med tunge, tekniske utdanninger er mer intelligente i snitt enn tømrere og negledesignere 😄 På KG er det alltid motsatt, ingeniøren er dum og stygg og slem, mens han som droppa ut av videregående er genial og fantastisk på alle måter. Men siden jeg er anonym her så drister jeg meg til å være ukorrekt 😅 Anonymkode: a3d74...d60 😂 ja du har nok litt rett i det. Hva slags interesser vi har bunner jo i hvordan vi tenker og smarte mennesker tenker ofte litt mer tekninsk enn mindre smarte. Samtidig kan det hende at de har en jobb de elsker som ikke krever så høy hjernekapasitet også. Derfor så viktig å stille spørsmål og bli kjent
Nettinettet Skrevet 7. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg antar bare stotsett at jeg ikke villet kunne ha sex med personen basert på ytre faktorer i tillegg til en connection basert på kommunikasjonsstil. Noe jeg kan se ved første øyekast, pluss første ti minutter med kommunikasjon. Kan ikke være sammen med en person jeg ikke kunne tenkt meg å ha sex med eller ikke har den kommunikasjonen jeg ønsker med. Hvor smart, rik, utdannet en person er kommer i andre rekke. Så forholdet er over etter ti minutter som regel, har lite å gjøre med om vedkommende leier eller jobber i regjeringskvartalet 🤷♀️ Smertefullt men sant å innrømme. Anonymkode: eb3ac...0ee Jeg synes det er supert at du er ærlig om dette jeg. Samtidig vet jeg om flere som har tenkt nei takk på grunn av bilder og så møtt personen i virkeligheten og hatt en intens tiltrekning
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 8 minutter siden, Nettinettet said: Jeg synes det er supert at du er ærlig om dette jeg. Samtidig vet jeg om flere som har tenkt nei takk på grunn av bilder og så møtt personen i virkeligheten og hatt en intens tiltrekning Ja, jeg mener det kan absolutt skje, man trenger ikke være adonis for å sjarmere meg, men enten er det der eller så er det ikke. Anonymkode: eb3ac...0ee 1
ESFP Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 I min alder (40- årene) har man tatt noen dårlige økonomiske valg i løpet av livet om man ikke eier egen bolig. På det området dømmer jeg. Mtp utdanning dømmer jeg mindre. For meg er emosjonell intelligens viktigere enn alt, og det tenker jeg har lite med utdanning å gjøre. Jeg dømmer også dem jeg anser som fit. Jeg tenker med en gang at motivasjonen for å være fit er å se bra ut og få oppmerksomhet. 1
Nettinettet Skrevet 7. august 2023 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2023 ESFP skrev (48 minutter siden): I min alder (40- årene) har man tatt noen dårlige økonomiske valg i løpet av livet om man ikke eier egen bolig. På det området dømmer jeg. Mtp utdanning dømmer jeg mindre. For meg er emosjonell intelligens viktigere enn alt, og det tenker jeg har lite med utdanning å gjøre. Jeg dømmer også dem jeg anser som fit. Jeg tenker med en gang at motivasjonen for å være fit er å se bra ut og få oppmerksomhet. I Norge har det å eie bolig alltid vært et bevis på at man har fast inntekt, men nå er det ikke slik lenger. Det er flere og flere som velger å leie frem til de møter noen som de ønsker å slå seg til ro sammen med. Oppleve verden og flytte raskt på seg. Jeg synes det er skikkelig trist at man tenker som du gjør. Heldigivs ser jeg at generasjonene som vokser opp nå tenker på en annen måte og ser på bo situasjon som noe uavhengig av størrelsen på kontoen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja jeg skal være ærlig og si at jeg mener at de med tunge, tekniske utdanninger er mer intelligente i snitt enn tømrere og negledesignere 😄 På KG er det alltid motsatt, ingeniøren er dum og stygg og slem, mens han som droppa ut av videregående er genial og fantastisk på alle måter. Men siden jeg er anonym her så drister jeg meg til å være ukorrekt 😅 Anonymkode: a3d74...d60 Hvordan våger du å vie din tilitt til ingeniører? Vis din sanne profil! 😋😂 Anonymkode: d36ca...a41 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Nettinettet skrev (13 timer siden): I Norge har det å eie bolig alltid vært et bevis på at man har fast inntekt, men nå er det ikke slik lenger. Det er flere og flere som velger å leie frem til de møter noen som de ønsker å slå seg til ro sammen med. Oppleve verden og flytte raskt på seg. Jeg synes det er skikkelig trist at man tenker som du gjør. Heldigivs ser jeg at generasjonene som vokser opp nå tenker på en annen måte og ser på bo situasjon som noe uavhengig av størrelsen på kontoen. Dette er hovedsakelig de som ikke har råd til å kjøpe noe alene. Det er ikke «flere og flere» som velger å leie, hvis de har økonomi til å kjøpe. Å eie bolig i Norge betyr for de aller fleste at man har bedre økonomi enn de som ikke eier. Jeg er i 40-årene og ville aldri valgt en mann som står utenfor boligmarkedet. Er forøvrig veldig enig i at man bør se på handlingene, og snakke sammen for å finne ut om man har like mål, verdier og ønsker for fremtiden. Anonymkode: f47da...6c5 1
Nettinettet Skrevet 8. august 2023 Forfatter #13 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er hovedsakelig de som ikke har råd til å kjøpe noe alene. Det er ikke «flere og flere» som velger å leie, hvis de har økonomi til å kjøpe. Å eie bolig i Norge betyr for de aller fleste at man har bedre økonomi enn de som ikke eier. Jeg er i 40-årene og ville aldri valgt en mann som står utenfor boligmarkedet. Er forøvrig veldig enig i at man bør se på handlingene, og snakke sammen for å finne ut om man har like mål, verdier og ønsker for fremtiden. Anonymkode: f47da...6c5 Denne er fra November i fjor: https://e24.no/naeringsliv/i/LlM7LP/leieprisene-fortsetter-aa-stige-flere-velger-aa-leie-fremfor-aa-kjoepe#:~:text=Nå velger flere å leie fremfor å kjøpe.&text=– Flere velger å leie fremfor å kjøpe%2C og i de,direktør Geir Skogheim i Utleiemegleren. Du velger selvfølgelig å vrake menn på bakgrunn av hva du selv måtte ønske, men jeg ville aldri matchet en mann med mye penger med en dame som tenkte på den måten du gjør med automatikk. Da tenker jeg du er for opptatt av hva han eier og mindre om hvem han er. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Nettinettet skrev (1 time siden): Denne er fra November i fjor: https://e24.no/naeringsliv/i/LlM7LP/leieprisene-fortsetter-aa-stige-flere-velger-aa-leie-fremfor-aa-kjoepe#:~:text=Nå velger flere å leie fremfor å kjøpe.&text=– Flere velger å leie fremfor å kjøpe%2C og i de,direktør Geir Skogheim i Utleiemegleren. Du velger selvfølgelig å vrake menn på bakgrunn av hva du selv måtte ønske, men jeg ville aldri matchet en mann med mye penger med en dame som tenkte på den måten du gjør med automatikk. Da tenker jeg du er for opptatt av hva han eier og mindre om hvem han er. Artikkelen samsvarer ikke med det du påstod tidligere i tråden… De avventer pga økonomi, som jeg og en over antok. Nettinettet skrev (17 timer siden): I Norge har det å eie bolig alltid vært et bevis på at man har fast inntekt, men nå er det ikke slik lenger. Det er flere og flere som velger å leie frem til de møter noen som de ønsker å slå seg til ro sammen med. Oppleve verden og flytte raskt på seg. (…) Jeg har min egen formue å tenke på. Like barn leker best. Har aldri hatt problemer med å finne en bra mann (med egen bolig), så du slipper å få meg som kunde 😉 Anonymkode: f47da...6c5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tja jeg skal være ærlig og si at jeg mener at de med tunge, tekniske utdanninger er mer intelligente i snitt enn tømrere og negledesignere 😄 På KG er det alltid motsatt, ingeniøren er dum og stygg og slem, mens han som droppa ut av videregående er genial og fantastisk på alle måter. Men siden jeg er anonym her så drister jeg meg til å være ukorrekt 😅 Anonymkode: a3d74...d60 Ja de er kanskje mer intelligente når det kommer til de areanene, men så er kanskje tømrermesteren varmere, snillere og mer empatisk enn ingeniøren? Jeg har møtt mennesker i mange yrker som er smarte som dagen er lang, men som ikke har så mye å bidra med i samtaler som er mer mellommenneskelige feks. Som sagt, There are all kinds of walks of life, og bare fordi en ting er sånn og sånn, betyr det ikke sånn og sånn. Anonymkode: 5bfc7...321 2
Nettinettet Skrevet 8. august 2023 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Artikkelen samsvarer ikke med det du påstod tidligere i tråden… De avventer pga økonomi, som jeg og en over antok. Jeg har min egen formue å tenke på. Like barn leker best. Har aldri hatt problemer med å finne en bra mann (med egen bolig), så du slipper å få meg som kunde 😉 Anonymkode: f47da...6c5 Selvfølgelig samsvarer det så lenge de leier. Du dømmer med automatikk alle som leier som økonomisk ustabile men her ser man at mange med formue avventer på grunn av økonomi. Det er også mange med stor formue som leier i Norge og eier i uitlandet for å spare skatt. Verden er ikke svart hvit det er mange nyanser. Og hva med alle de som har bolig men som egentlig ikke eier nåla i veggen? Det er banken som eier boligen og de sliter med å betjene lånet og lever på kredittkort... Men ofte oppfører de seg nok som de mennene du tiltrekkes av
Nettinettet Skrevet 8. august 2023 Forfatter #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja de er kanskje mer intelligente når det kommer til de areanene, men så er kanskje tømrermesteren varmere, snillere og mer empatisk enn ingeniøren? Jeg har møtt mennesker i mange yrker som er smarte som dagen er lang, men som ikke har så mye å bidra med i samtaler som er mer mellommenneskelige feks. Som sagt, There are all kinds of walks of life, og bare fordi en ting er sånn og sånn, betyr det ikke sånn og sånn. Anonymkode: 5bfc7...321 Nettopp 🙌🙌🙌 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 Nettinettet skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig samsvarer det så lenge de leier. Du dømmer med automatikk alle som leier som økonomisk ustabile men her ser man at mange med formue avventer på grunn av økonomi. Det er også mange med stor formue som leier i Norge og eier i uitlandet for å spare skatt. Verden er ikke svart hvit det er mange nyanser. Og hva med alle de som har bolig men som egentlig ikke eier nåla i veggen? Det er banken som eier boligen og de sliter med å betjene lånet og lever på kredittkort... Men ofte oppfører de seg nok som de mennene du tiltrekkes av Ro ro til fiskeskjær… du la det frem som at det liksom er en økende trend at flere nordmenn (med stabil økonomi) leier: «velger å leie frem til de møter noen som de ønsker å slå seg til ro sammen med. Oppleve verden og flytte raskt på seg». Utrolig useriøst å blande inn skatteflyktninger for å liksom skåre noen poeng ved å påstå at «flere nordmenn leier»😂 Som sagt, like barn leker best. Jeg har aldri datet en mann med gjeldsproblemer som du insinuerer at jeg liksom tiltrekkes av livsstilen til. Jeg vil påstå at du forhåndsdømmer andre mennesker minst like mye, som alle de menneskene du forsøker å nå i hovedinnlegget. Anonymkode: f47da...6c5
Nettinettet Skrevet 8. august 2023 Forfatter #19 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ro ro til fiskeskjær… du la det frem som at det liksom er en økende trend at flere nordmenn (med stabil økonomi) leier: «velger å leie frem til de møter noen som de ønsker å slå seg til ro sammen med. Oppleve verden og flytte raskt på seg». Utrolig useriøst å blande inn skatteflyktninger for å liksom skåre noen poeng ved å påstå at «flere nordmenn leier»😂 Som sagt, like barn leker best. Jeg har aldri datet en mann med gjeldsproblemer som du insinuerer at jeg liksom tiltrekkes av livsstilen til. Jeg vil påstå at du forhåndsdømmer andre mennesker minst like mye, som alle de menneskene du forsøker å nå i hovedinnlegget. Anonymkode: f47da...6c5 Du vil ikke date noen som leier fordi du automatisk tenker at de ikke har orden på økonomien sin. Jeg beviser at slik er det ikke alltid. Thats it! Lykke til med letingen 1
miss summers Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 Nettinettet skrev (På 7.8.2023 den 19.17): Jeg synes det er supert at du er ærlig om dette jeg. Samtidig vet jeg om flere som har tenkt nei takk på grunn av bilder og så møtt personen i virkeligheten og hatt en intens tiltrekning Jeg skulle gjerne møtt folk slik det var før. Jeg virkelig misliker datingapper. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå