AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hva tenker dere? Når man går i boligområder og har småsøppel i hånden - et ispapir, en halv brødskive etter barnet som er mett, en hundepose. Er det ok eller ikke? Er det ulovlig? Frekt? Anonymkode: 0202b...be6 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Frekt. Du klarer å bære bæsjeposen din hjem. Anonymkode: 5d4ed...8d4 14 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Frekt!! Er det så stort problem, ta med deg sekk Anonymkode: d025e...fe9 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Frekt. Du får kaste det i en offentlig søppelbøtte eller ta det med deg hjem og kaste det i din søppelbøtte. Anonymkode: a68c6...add 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 7. august 2023 Jeg kjenner at jeg ikke kunne brydd meg mindre om noen kaster et ispapir eller annet småsøppel i min søppelboks. Bedre det enn at det hives på gata Anonymkode: 1ab92...3ca 51 16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Jeg har kastet småsøppel selv. f.eks en ispinne, men det er sjeldent. Jeg har fått hundeposer i egen søppelbeholder.. og det satte jeg ikke pris på, siden posen sprakk og jeg måtte vaske bøtta etter andre. Har man hund, så går man ofte de samme rundene. Da klarer man å ta med bæsjen hjem og ikke plage andre. Anonymkode: f8eaf...89f 8 3
Gjest Goldenretriever Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Hvis det var mitt søppelspann er det helt ok, så lenge det a) er lite og får plass og b) ikke griser til spannet (ødelagt hundepose i bunn av tomt spann eller lignende). Men kanskje litt frekt om det er offentlige søppelspann i nærheten eller kort vei hjem til eget spann. Syns også det har litt å si om det er helt privat spann som står tett på hus, eller typ borettslag og står mer på gaten. Selv bruker jeg uansett ta med mitt eget søppel hjem eller til offentlig spann, og har alltid en liten søppelpose i vesken.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Heller en ekstra bæsjepose i mitt bosspann enn at det feks blir hengende i et tre. Anonymkode: 78bfa...14f 20 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Det gjør jeg hele tiden. Offentlige søppelkasser er det manko på og ikke har jeg planer om å bære hundens avfall resten av turen. Anonymkode: b84b9...665 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Frekt. Du klarer å bære bæsjeposen din hjem. Anonymkode: 5d4ed...8d4 3 minutter siden, AnonymBruker said: Frekt!! Er det så stort problem, ta med deg sekk Anonymkode: d025e...fe9 3 minutter siden, AnonymBruker said: Frekt. Du får kaste det i en offentlig søppelbøtte eller ta det med deg hjem og kaste det i din søppelbøtte. Anonymkode: a68c6...add Hvorfor er det frekt? Anonymkode: d4898...6de 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Jeg hadde ikke brydd meg om noen gjorde det her en sjelden gang, men jeg gjør det ikke selv. Ville egentlig kjent mer på det hvis jeg var et sted der jeg skjønner at jævlig mange andre gjør nøyaktig det samme, sånn av hensyn til de som bor der og over tid får dunkene fylt opp av tusen småting fra forbipasserende. Anonymkode: 432c6...19f 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 Bedre enn å kaste det på bakken. Knyt posen godt først. Har faktisk sett søppelspann der det sto at man gjerne kunne kaste hundeposen der. Et hus nære marka i Halden. Anonymkode: 91a50...a1c 11
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 Det er litt frekt, for det kan jo bli en viss kvantitet dersom den står på et sted mange går forbi og flere tenker det samme. Litt egoistiske folk tenker sånn det er jo bare meg, det er jo bare et lite papir, det er jo bare en gang osv. Men det kan jo balle på seg. Case in point: På mitt arbeidssted med oppegående mennesker som stort sett tjener fett, så forsvinner havremelka til min kollega hver gang. Vi er mange som har egen mat i kjøleskapet hvor vi skriver navn på med tusj, så alle skjønner jo det tilhører andre. Jeg tipper det er et resultat av at folk tenker "hun merker jo ikke om jeg bare tar en liten klunk". Når 20 folk tenker likt så blir det tomt. Anonymkode: 422a2...d32 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Når bikkje-eiere bare legger posene oppå søppelkasser våre kaster jeg dem bare ut i veien (bor veldig sentralt i stor by). Greit at folk ser at hundeeiere i området ikke rydder etter seg. Anonymkode: ebd86...5a7 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gjør jeg hele tiden. Offentlige søppelkasser er det manko på og ikke har jeg planer om å bære hundens avfall resten av turen. Anonymkode: b84b9...665 Du har skaffet deg den bikkja, du får værsågod bære bæsjen dens. Anonymkode: 422a2...d32 16 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Har du klart å ta det med deg ut får du klare å ta det med deg hjem igjen også! Vi har tømming av spannene på et fortau, og før jeg tar det med tilbake må jeg alltid sjekke. Er det noe oppi som andre har kastet oppi der snur jeg spannet og tømmer det ut, spesielt om det er hundedrit, for dét skal jeg IKKE ha i mine spann! Anonymkode: 1bb78...597
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Sykt ekkelt og frekt. Anonymkode: e812c...439 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det gjør jeg hele tiden. Offentlige søppelkasser er det manko på og ikke har jeg planer om å bære hundens avfall resten av turen. Anonymkode: b84b9...665 Da bør du ikke ha hund heller når du ikke gidder å bære posen hjem. Makan hvor lat en skal være. Anonymkode: 5fbf9...69d 14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 Det går fint. Men jeg renser kattedoen to ganger om dagen. Kaster da posen med dette før jeg vasker hender. Så anbefaler at du har våtservietter eller antibac med deg på tur om har tatt på spannet vårt. Anonymkode: f87a2...6be 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 No prob. Alt som kan bidra til mindre søppel er positivt. Folk i tråden er ufattelig smålige. Anonymkode: 5af06...270 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå