Gå til innhold

Naboen bruker min dunk når hans er full

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 7.25):

...

Faktisk er det mye rotter i området. Fy flate altså, æsj. Tror jeg må si fra igjen og være hardere, selv om jeg ikke har lyst. 

Anonymkode: afd94...249

Flere og flere steder har begynt å ta stikk-kontroller, og kan gi sanksjoner eller bøter til de som ikke sorterer søppelet. Og forsøpling, som det jo blir når du må ta ut hans søppel fra dine dunker, det er kommunens ansvar, mener jeg.

Jeg synes du skal kontakte både renovasjonsselskapet og kommunen, som jeg skrev tidligere. Varsle renovasjonsselskapet at han ikke sorterer søppelet og kaster usortert i din søppeldunk, og at du nå har begynt å legge dette utenfor hans, men at han da bare lar det ligge og at du er bekymret for rotter. Det med rotter tar du også opp med kommunen - spesielt viktig siden dere har en del rotter i området også!

Har dere en velforening for området du bor i så kan de også være gode hjelpere i slike tilfeller, da velforeninger ofte går sammen om å bekjempe rotter i området, og også kan ha samarbeid med kommunen.

Anonymkode: 16b86...3b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykt tung vindt om man må ut å låse opp hver gang søppelbilen kommer for å hente søppelet og skulle man glemme det så blir det jo fort 14dager til neste gang. 

Jeg hadde tatt en telefon til politiet. Hender de tar telefoner til enkeltfolk og forklarer de konsekvensene, ofte hjelper det, er ikke så gøy å få telefon fra politiet :) 

Eller som andre har sagt, meld i fra til kommunen, det er vel de som har ansvaret til syvende og sist for renovasjonen. Hvis de sender ut bøter til han så reagerer han til slutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har fem ulike dunker som tømmes en gang i måneden. Han kaster papp, mat, glass osv i restavfall sånn at den blir overfylt. Han sorterer altså ikke. Da blir hans restavfallsdunk full og han bruker min. 

Anonymkode: afd94...249

Åja. Her har vi bare to stk. En til papp og en til rest + mat. Glass ig metall leverer vi nede i sentrum. Da skjønner jeg hva du mener. 

Anonymkode: 49ae6...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...