Gå til innhold

Naboen bruker min dunk når hans er full

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke sette på en annen lås? Og bare låse opp på morran før søppelet hentes? 

typ lang metallsnor og en lås som låser alle dunkene samtidig?

Anonymkode: 1daaa...d90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ikke sette på en annen lås? Og bare låse opp på morran før søppelet hentes? 

typ lang metallsnor og en lås som låser alle dunkene samtidig?

Anonymkode: 1daaa...d90

Jeg har lett etter noe sånt, men ikke funnet det. De fleste metallsnorene er for tjukke og feil lengde. 

Anonymkode: afd94...249

Skrevet

Det beste er nok å snakke med naboen. Fortell om viktigheten av å sortere og minn vedkommende på at du faktisk kan få bot for å ikke sortere søppelet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at han har den største, jeg antar at det er den på 240 liter du tenker på. For det finnes 480 også, der er rene konteineren 😀

Anonymkode: b311e...337

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han lar det bare ligge på bakken og stinke. 

Legg det foran døra hans.

Anonymkode: 64fe1...77d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over hvor sykt dyrt det er??!

Du kjøper en billig lås på clas ohlson eller biltema.  5 låser for 299 tror jeg det var.  

Så borrer du hull i lokk og dunk. Eller kjøper noen billige beslag på jernvare.  

Nei, det er ikke spesielt dyrt.

Anonymkode: df247...810

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ta av silkehanske og legge alt tilbake på hans eget plass også kjefter du på han. Meld i fra til kommunen om at avfallsboksen hans er ikke sortert. Settt gjerne utleier på kopi.
Ta bilder av avfallet hans og legg det ved.

Anonymkode: 2a251...f4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvor mye det koster å kaste en sekk søppel på søppeltomta i området ditt. Her koster en søppelsekk 300kr. Kaster han i 3 dunker så sender du regning på 900kr.

Gjør et forsøk til å si fra, litt krassere. Og informer om at du heretter sender reging på det han kaster i din søppel. Betaler han ikke, send regning til huseier og informer om at du akter ikke å betale ekstra for deres leietakere. Og at du skal ha penger av dem eller han, npr det ikje nytter å si fra på en ordentlig måte

Anonymkode: b1779...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DA kan du, i tillegg til renovasjonsselskapet (som kan ta stikkprøver), varsle kommunen om at han lar søppel, også matsøppel slenge rundt på bakken. Noen steder er de veldig obs på at det ikke skal gjøres pga. fare for at rotteplagen kan bli veldig stor veldig raskt.

Anonymkode: 16b86...3b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (7 timer siden):

Det beste er nok å snakke med naboen. Fortell om viktigheten av å sortere og minn vedkommende på at du faktisk kan få bot for å ikke sortere søppelet ditt.

Jeg har snakket med både han og utleieren hans. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skriver at han har den største, jeg antar at det er den på 240 liter du tenker på. For det finnes 480 også, der er rene konteineren 😀

Anonymkode: b311e...337

Oi, det visste jeg ikke. 240 liter ja, som tømmes en gang i måneden. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

DA kan du, i tillegg til renovasjonsselskapet (som kan ta stikkprøver), varsle kommunen om at han lar søppel, også matsøppel slenge rundt på bakken. Noen steder er de veldig obs på at det ikke skal gjøres pga. fare for at rotteplagen kan bli veldig stor veldig raskt.

Anonymkode: 16b86...3b4

Faktisk er det mye rotter i området. Fy flate altså, æsj. Tror jeg må si fra igjen og være hardere, selv om jeg ikke har lyst. 

• Liker 1
Skrevet

Gi beskjed til naboen på å nytt. Vær sint.

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det restavfall og papp, sleit med det samme som deg. Satte lås på restavfallet, men da startet naboen å hive hundeposen i pappdunken! Trodde ikke hun var så dum.

Hvordan løste jeg dette? Samlet alle i løpet av en uke, ringte på å leverte de til henne. Du skulle sett trynet på henne....😂

Anonymkode: 4a160...158

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk hans dunk når den er tom👍👍

Anonymkode: 5ba72...120

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 19.01):

La det bare ligge. Og så ringer du huseier (han leier vel?) og sier at leieboeren hens lar søppel ligge og slenge. 

Anonymkode: a7962...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det restavfall og papp, sleit med det samme som deg. Satte lås på restavfallet, men da startet naboen å hive hundeposen i pappdunken! Trodde ikke hun var så dum.

Hvordan løste jeg dette? Samlet alle i løpet av en uke, ringte på å leverte de til henne. Du skulle sett trynet på henne....😂

Anonymkode: 4a160...158

Herlig! Vel fortjent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (På 8.8.2023 den 0.06):

Nå har TS allerede gjort dette. Noen er svært faktaresistente og er frekkere enn flatlusa, da må det sterkere krutt til. 

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor veies avfallet og vi betaler for det som leveres…. Hadde vært uaktuelt om naboen kastet sin dritt hos oss…. 

Anonymkode: 3fb19...d0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 18.00):

Han har allerede den største. Han gidder som sagt ikke sortere, så ikke rart den blir full. 

Mulig dere har et annet system enn det vi har, men hvordan tar det større plass om han ikke sorterer kontra om han hadde sortert? Er det ikke samme mengde avfall som skal oppi?

Anonymkode: 49ae6...6b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig dere har et annet system enn det vi har, men hvordan tar det større plass om han ikke sorterer kontra om han hadde sortert? Er det ikke samme mengde avfall som skal oppi?

Anonymkode: 49ae6...6b1

Vi har fem ulike dunker som tømmes en gang i måneden. Han kaster papp, mat, glass osv i restavfall sånn at den blir overfylt. Han sorterer altså ikke. Da blir hans restavfallsdunk full og han bruker min. 

Skrevet
On 8/7/2023 at 7:15 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lett etter noe sånt, men ikke funnet det. De fleste metallsnorene er for tjukke og feil lengde. 

Se etter bagasjelås. Det er en tynn wire som kan trekkes ut fra en snelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...