AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Føler at vi går i en enig runddans mellom tomatsuppe, spaghetti PG fiskeboller til middag her hjemme og vurderer sterkt å begynne med matkasse, men usikker på hvilken. Vi er to voksne og tre barn, ofte en unge eller to ekstra til middag. To av ungene er hanske kresne. Travle ettermiddager med mange aktiviteter som skal rekkes. Tips? Anonymkode: 32fec...a33
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Har bare prøvd en matkasse. Husker ikke navnet mer, men den var dyr og hadde lite grønnsaker. Ikke verdt pengene. Har du vurdert ukemenyer og ukeshandling? Anonymkode: 86ee2...ad8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Følger! Lurer også på hvilke matkasser som er best. Det blir jo raskt dyrt om dere alltid skal servere ekstra middag til 1-2 barn ekstra. Men hvis dere har råd kan dere jo bestille til en ekstra person, også kan dere heller ta med rester som lunsj. Eller så hadde jeg kun bestilt til familien. Så kan dere fordele dersom besøk. Frukt, en kopp suppe eller skive etter middag om det ikke er nok. Anonymkode: 38c19...9ae
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Følger! Lurer også på hvilke matkasser som er best. Det blir jo raskt dyrt om dere alltid skal servere ekstra middag til 1-2 barn ekstra. Men hvis dere har råd kan dere jo bestille til en ekstra person, også kan dere heller ta med rester som lunsj. Eller så hadde jeg kun bestilt til familien. Så kan dere fordele dersom besøk. Frukt, en kopp suppe eller skive etter middag om det ikke er nok. Anonymkode: 38c19...9ae Tenkte mer på om porsjonene er knappe eller rause. Vi løser alltids «problemet» med ekstra gjester ved å ta noe fra fryseren, men det er jo bedre med en matkasse hvor porsjonene er rause enn en hvor det knapt nok holder til oss fem. Anonymkode: 32fec...a33 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har bare prøvd en matkasse. Husker ikke navnet mer, men den var dyr og hadde lite grønnsaker. Ikke verdt pengene. Har du vurdert ukemenyer og ukeshandling? Anonymkode: 86ee2...ad8 Vi lager ukesmeny og ukeshandler, men har så dårlig fantasi… Anonymkode: 32fec...a33 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte mer på om porsjonene er knappe eller rause. Vi løser alltids «problemet» med ekstra gjester ved å ta noe fra fryseren, men det er jo bedre med en matkasse hvor porsjonene er rause enn en hvor det knapt nok holder til oss fem. Anonymkode: 32fec...a33 Jeg tror nok ikke de er så rause, altså vi har prøvd og det var helt ok porsjoner for oss 2 voksne. Men ikke sånn at man ble kjempemett og hadde rester igjen liksom. Det er jo akkurat det at matkasser er gode på enkle kjappe middager i hverdagen der du lager akkurat nok og ikke mer. Så tror ikke du skal forvente noe annet enn det Anonymkode: 8a800...52b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Kommer kanskje an på hva du velger. Vi hadde det for å få utfordret oss på det å spise mer vegetarisk, var veldig rause porsjoner, og nok til at en i familien kunne ha rester som lunsj dagen etterpå. Har tatt vare på oppskriftene fra den tida, slik at vi har det inn i vår normale ukesmeny nå. Anonymkode: cfc7b...3a4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi lager ukesmeny og ukeshandler, men har så dårlig fantasi… Anonymkode: 32fec...a33 Et tips kan være å google noen med handleliste, og så lage seg et repertoar av 15-30 middager dere veksler mellom. https://matpaabordet.no/weeksrecepies/ukens-oppskrifter-med-handleliste/ Anonymkode: 86ee2...ad8 1 1
Arkana Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Matkasser er uforholdsmessig dyre. Hvis du bor slik at du kan få levering fra Oda foreslår jeg å bruke oppskriftssidene deres (der kan du også merke av favoritter). Bla gjennom og finn noe som frister dere og du kan enkelt legge varene du trenger i handlekurven. Det krever ørlite mer enn matkasser siden du må velge menyen selv, men du får maten levert på døren og det er betydelig billigere. 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Vi er veldig fornøyde med Hello Fresh. To voksne, men ble alltid igjen noe til middag likevel. Anonymkode: e6f5c...b82 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Hvis problemet bare er manglende fantasi, vi jeg slå et slag for ukesmenyer, eksempelvis fra Matprat. Sjekker ofte den, kanskje også noen andre steder, når jeg setter sammen ukesmeny. Lagrer oppskriftene derfra som jeg likte, så er det lett å finne igjen senere. Men mener å huske at Adams matkasse, som jeg bestilte for noen år siden, hadde greie porsjonsstørrelser. Det var også lettvint at alt man trengte til maten kom samlet, i tillegg til at den kassen jeg valgte ga noen måltider som var litt "ekstra". Anonymkode: 34209...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Jeg har prøvd flere, mener Hello Fresh er den beste. Artig aktivitet å gjøre sammen også. Nok mat, men ikke enorme porsjoner. kan alltids legge til litt om man ønsker også. Jeg elsket å få litt ny inspo når matlei. man kan som regel velge mellom rundt 25 retter hver uke, i alle kategorier. Anonymkode: dd29f...3aa
Gjest Albbas Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Vi har også prøvd mange forskjellige og er mest fornøyd med Adams. Hello Fresh er lite variert, og mange råvarer fra Danmark, Sverige osv (dansk rømme for eksempel). Grei mat men vi ble lei etterhvert. Adams er litt dyrere, men mye mer variert mat. Hvorfor ikke bare prøve? Teste en uke eller tre med en kasse, noen uker med en annen? Vi taper ikke økonomisk på å kjøpe matkasser, tvert imot. 🤭 Kommer helt an på hvor god man er til å planlegge og gjennomføre ukeshandling.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 Vi har matkasse annenhver uke. Vi har prøvd litt forskjellige kasser, tror vi går tilbake til Adams etter hvert. Anonymkode: 3f7f2...955
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 22.17): Tenkte mer på om porsjonene er knappe eller rause. Vi løser alltids «problemet» med ekstra gjester ved å ta noe fra fryseren, men det er jo bedre med en matkasse hvor porsjonene er rause enn en hvor det knapt nok holder til oss fem. Anonymkode: 32fec...a33 Jeg opplever ikke at porsjonene er rause i de matkassene jeg har prøvd. Det er liksom litt av poenget; at man skal ha omtrent akkurat med mat, slik at det blir mindre svinn og sånn sett billigere enn om du skulle kjøpt pakningene fra butikken og ende med må kaste restene. Nå er jeg mye flinkere til å spare på rester og bruke dem, så sparer mer på å kjøpe mat fra butikkene nå. Men dere kan jo ha noe ekstra i fryseren selv om dere prøver matkasser. Tror en del av disse matkassene har mer barnevennlige alternativ også (i og med at du skriver at barna dine er kresne). Anonymkode: 892b5...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 Det eneste slike matkasser er rause på, er poteter og/eller pasta. Anonymkode: 3f7f2...955 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Takk for svar! Har nå bestilt fra Adams og får første levering på søndag. Gleder oss til å prøve! Anonymkode: 32fec...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå