Gå til innhold

Er dette vanlig oppførsel av en dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oka sånn er sakens kjerne. Jeg har 3 gutter med en mann som for 9 år siden flyttet til Thailand og er gift der borte. Hun er like gammel som meg altså 4 år yngre enn mannen.

Så er hun her for 2 gang på de årene og det er 2 gang hun møter ungene våre.  Og de er nå sammen med faren, da han og kona er her hjemme i 6 uker.  Og jeg vet at Sjalusi er et problem hos mange fra Thailand men jeg syntes det går en grense.

Noen eksempler.

1) Ungene som jo er voksne får ikke nevne meg i det hele tatt, de  får ikke snakke om meg da blir hun rasende, smeller med dører og slike ting.

2) De snakker godt engelsk og hun snakker også engelsk men de opplever at de ikke får noe svar når de snakker til henne, og hun snakker ikke til de. 

3) Hu hadde spurt rett ut om de måtte være der, det er da 4 år siden de så faren sin, men hun lurer på om de skal reise til meg snart. De har vært hos far i en uke.

4) Hun serverer maten til seg og mannen ( faren til gutta) men når ungene skal ha mat så snøfter hun og peker mot gryta. 

Ungene ringte meg i dag og sa at de måtte ha penger til mat selv fordi hun hadde blitt irritert og rasende når ungene hadde forsynt seg. 

Jeg endte med å hente de og nå vil de ikke se faren sin mer så lenge hun er med.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette, og jeg syntes det er vanskelig.  NOen gode tips

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basert på det jeg har hørt fra andre som er gift med Thai-damer så vil jeg tro dette er helt normal oppførsel 🙂

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Problemstillingen bør ikke være henne, men faren til barna. Det er han som skal være sammen med de og han som skal sørge for at de har det bra. Om han tillater en slik oppførsel av sin kone er han ikke mye å samle på (men det er jo selvsagt for sent å gjøre noe med nå). 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normal oppførsel for damer generelt, nei. Kan ikke se for meg at det er normalt blant thaidamer heller, men hva vet jeg :vetikke:

Helt ærlig: Slike mennesker overkjører andre helt tålmodigheten tar slutt og det smeller. Selv ville jeg forholdt meg rolig og ikke tatt kontakt med verken thaitrollet eller tøffelhelten hennes, enten det nå er jul, bursdag, nyttår eller andre høytider.

Tar hun selv initiativ til konflikt, er det lov å svare tilbake på en måte hun forstår. 

Anonymkode: fb958...57f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Team retriever skrev (24 minutter siden):

Oka sånn er sakens kjerne. Jeg har 3 gutter med en mann som for 9 år siden flyttet til Thailand og er gift der borte. Hun er like gammel som meg altså 4 år yngre enn mannen.

Så er hun her for 2 gang på de årene og det er 2 gang hun møter ungene våre.  Og de er nå sammen med faren, da han og kona er her hjemme i 6 uker.  Og jeg vet at Sjalusi er et problem hos mange fra Thailand men jeg syntes det går en grense.

Noen eksempler.

1) Ungene som jo er voksne får ikke nevne meg i det hele tatt, de  får ikke snakke om meg da blir hun rasende, smeller med dører og slike ting.

2) De snakker godt engelsk og hun snakker også engelsk men de opplever at de ikke får noe svar når de snakker til henne, og hun snakker ikke til de. 

3) Hu hadde spurt rett ut om de måtte være der, det er da 4 år siden de så faren sin, men hun lurer på om de skal reise til meg snart. De har vært hos far i en uke.

4) Hun serverer maten til seg og mannen ( faren til gutta) men når ungene skal ha mat så snøfter hun og peker mot gryta. 

Ungene ringte meg i dag og sa at de måtte ha penger til mat selv fordi hun hadde blitt irritert og rasende når ungene hadde forsynt seg. 

Jeg endte med å hente de og nå vil de ikke se faren sin mer så lenge hun er med.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette, og jeg syntes det er vanskelig.  NOen gode tips

Problemet er vel den dotten av en far de har. 

Anonymkode: d57b7...408

• Liker 17
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker også det er far som er problemet. Han må da kunne si I fra til den dama.

Anonymkode: ad565...c40

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Team retriever skrev (28 minutter siden):

Ungene som jo er voksne

Du måtte hente voksne barn?  De voksne ungene fikk ikke mat og måtte få penger? Skjønner ikke noe av dette, ingen voksen vil være på besøk hos en far som har slått seg sammen med et slikt menneske, har de ikke egne liv? Hvis far ikke er mann nok til å skape en arena for å møte egne barn alene når han vet hvordan hun er, så er jo de voksne barna tapt for ham.

Anonymkode: af0eb...818

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du måtte hente voksne barn?  De voksne ungene fikk ikke mat og måtte få penger? Skjønner ikke noe av dette, ingen voksen vil være på besøk hos en far som har slått seg sammen med et slikt menneske, har de ikke egne liv? Hvis far ikke er mann nok til å skape en arena for å møte egne barn alene når han vet hvordan hun er, så er jo de voksne barna tapt for ham.

Tenker og det samme. Er barna voksne, så finner dem ut av dette selv og tar avstanden fra faren og thai dama. For hans del, så er dette konsekvensen når han roter seg borti thaidamer. Sitt ro i båten du. De voksne barna snur snart ryggen til faren (trist for faren sin del). Men dette valget har han tatt og vil nok merke etterhvert at de voksne barna har tatt  avstand (nå som de er voksne, så slipper dere 50/50 fordeling og)

Anonymkode: 6cd35...796

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Anonym433
Skrevet

Det var vel ikke poenget…

Skrevet

Ja jeg måtte det, de har ikke bil og der faren er går det lite eller ingen busser og et godt stykke til annen transport.  De har brukt en del penger denne tiden , så de var tomme så jeg måtte bidra og hjelpe de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Team retriever skrev (1 minutt siden):

Ja jeg måtte det, de har ikke bil og der faren er går det lite eller ingen busser og et godt stykke til annen transport.  De har brukt en del penger denne tiden , så de var tomme så jeg måtte bidra og hjelpe de

Hvor gamle er de egentlig? Altså de voksne barna dine? 

Anonymkode: 37859...e4e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De er mellom 18-24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Team retriever skrev (1 minutt siden):

De er mellom 18-24

Hjelpes. Da burde de vel ha nok penger siden de jobber og bor for seg selv. 

Anonymkode: 2a2cb...c5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er de store nok til å si i fra også i stedenfor å sladre til mor. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier faren til dette da? Har barna konfrontert han? 

Jeg har en lignende historie, men ikke så ille. Dette er en dame fra et sør-europeisk land. Det er jo absolutt ingenting jeg som mor kan gjøre. De voksne barna trekker seg unna far, og gruer seg til å møte dette mennesket. De overnatter aldri lenger. Dette året tok min datter et oppgjør med faren og truet med å bryte kontakt. 

Du må bare la alle finne ut av det. Du er ikke gift med mannen, og du kan jo ikke si hva han skal gjøre. DVS, jeg snakker jo med eksen og spør hva i all verdens navn han tenker på. Da blir det unnskyldninger, og "skal jeg være alene" osv ...Det er helt håpløst.

Noen er veldig bestemt på å ødelegge livet sitt, og da må de jo få lov til det. Det er jo bare veldig trist at det går ut over ungene. Du kan eventuelt fortelle slekta hans hva som foregår, slik at flere vet dette. Slik at han ikke kommer seg unna med å oppføre seg så forkastelig. Dessuten; Støtt ungene dine! Mine ble lei seg, sint og forvirret. Da er det greit at du slår fast at dette var dårlig oppførsel, og faren deres burde sette foten ned for den dama. Slik at de kan rette sinnet dit det skal. Jeg har aldri snakket stygt om faren til mine barn, men når de er så store, så tenker jeg at de faktisk trenger støtte på at slik skal det ikke være. 

Du kan jo eventuelt sende en melding til han og fortelle hva du tenker om dette. Spør om han vil ha et forhold til sine barn og kommende barnebarn?

Anonymkode: f7734...006

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Team retriever skrev (7 minutter siden):

De er mellom 18-24

Og ingen av dem har bil, penger eller mat? Eller klarer å si i fra til sin far? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelpes. Da burde de vel ha nok penger siden de jobber og bor for seg selv. 

De fleste 18-åringer bor vel hjemme og hår på videregående (om de ikke bor slik til at de må bo på hybel for å gå videregående. Foreldrene har forsørgerplikt fram til barna er ferdig med videregående, vanligvis 19 år. Og etter det tar de fleste videre utdannelse, lever på studielån og muligens deltidsjobb. Mange får hjelp hjemmefra. Og nei, ikke alle har (råd til) førerkort og bil.

Anonymkode: 84326...3b4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn uten ryggrad og baller. Er dem så våryre at dem ikke klarer og tenke fornuft. Så på 90 days fiance på tlc i går, der var det en unge gutt vel og merke som datet en fra Thailand, og hun var sykelig sjalu. Hun var så sjalu at hun ikke ville han skulle bo i samme hus som sin egen mor og søster. Fordi søsteren hadde venninner som på besøk. Søsteren sa noe om at hun støttet dem helt til hun ble sånn, dem var veldig bekymret for forholdet. Hun hørte på alt via telefonen. Og hun satt der og gråt og bar seg. Dessverre men sånt får ikke jeg så mye sympati for. Det det er så ødleggene og dem ser det ikke selv, før dem sitter der med et barn og er gift og er ennå mere fanget. 

Anonymkode: c3959...217

• Liker 2
Gjest Anonym433
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og ingen av dem har bil, penger eller mat? Eller klarer å si i fra til sin far? 

Det handler vel ikke bare om praktiske saker. Man blir jo lei seg om man blir behandlet slik, uavhengig av alder.

Tenk deg om.

AnonymBruker
Skrevet

Har du barn?

Anonymkode: e9368...1bd

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...