Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fantastisk mann, men jeg får det ikke til å fungere :(

han er kjekk, snill og smart. Han har mange venner og er en type som alle liker. Men jeg er ikke lykkelig. Jeg kjeder meg, føler vi ikke connecter og i perioder føler jeg meg dårlig. Altså, jeg føler meg kjip, håpløs… jeg vet ikke.

jeg prøver og prøver, men jeg tror han bare er feil for meg liksom. Jeg har pleid å være lidenskapelig og sprudlende i forhold, men jeg er ikke det med han. Vi har kjøpt hus og bil og bygget et liv sammen. Jeg er så heldig som traff han, så hvorfor er jeg ikke lykkelig :(((

han prater og prater med andre folk, men vi har liksom ikke noe å snakke om synes jeg. Men han er mye bedre enn meg! Jeg har bare lyst til å være lykkelig med han.

Anonymkode: cc888...3d4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du sammen med ham? 

Anonymkode: 83281...455

Skrevet

Huff, det høres tungt ut. Var det annerledes da dere først møttes, eller har du hatt denne magefølelsen hele tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg. Fantastisk da vi møttes. Nå har jeg snart et år gått og tenkt på å gjøre det slutt. Han er perfekt - men ikke den jeg vil dele resten av livet mitt med. Jeg er tidlig 30årene og vil ikke kaste bort mer tid. Så det skal bli slutt meget snart. Må manne meg opp til samtalen. 

Anonymkode: da2e4...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig forelska da vi ble sammen, og vi hadde det veldig fint i begynnelsen. Jeg klarer nesten ikke helt å sette fingeren på hva det er som ikke funker. Jeg liker ikke meg selv i dette forholdet liksom. Jeg føler meg ikke bra:( vi har det jo bra sammen, men sjelden vi har det gøy sammen, ler sammen, eller har skikkelig gode samtaler.

jeg synes det er så vanskelig. Han er på mange måter den beste jeg har vært sammen med, og så skal jeg ødelegge det. Jeg er utrolig glad i han og synes virkelig han er super! Det føles som om det er meg det er noe galt med:(

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det føles som om det er meg det er noe galt med:(

Hvordan har du det på andre områder i livet, går det bra med jobb og andre relasjoner? Er huset dere kjøpte sammen langt fra nettverket ditt? Kan jo være en depresjon, men dessverre så kan det jo også være at forelskelsesfasen i forholdet er over for deg :(

Anonymkode: df6d6...43f

AnonymBruker
Skrevet

Hva med fritidsinteresser? Og interesser generelt? Høres kanskje ut som banale trivialiteter.

Jeg har gått ut av forhold pga slikt, til tross for å være forelsket. Den ene liker samtaler, den andre ikke i det hele tatt. I så fall totalt forskjellige tema. Den ene liker bare grøssere, den andre komedier. Den ene like ferie ved sjøen, den andre fjellet. Den ene elsker å gå i alskens butikker, den andre hater det. Den ene liker opera, den andre blokkfløyte, osv.. Dette er bare toppen av et evt mislykket isfjell.

Du kan være så vellykket i jobb og vennekrets du bare vil, flott hus og skinnende dyr bil. Glem det. Når mye av dere er på helt forskjellige banehalvdeler så må det før eller siden bli vanskelig, om ikke umulig.

Er det ikke det som så enkelt kalles å vokse ifra hverandre?

Anonymkode: c832e...67c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har gått ut av forhold pga slikt, til tross for å være forelsket. Den ene liker samtaler, den andre ikke i det hele tatt. I så fall totalt forskjellige tema. Den ene liker bare grøssere, den andre komedier. Den ene like ferie ved sjøen, den andre fjellet. Den ene elsker å gå i alskens butikker, den andre hater det. Den ene liker opera, den andre blokkfløyte, osv.. Dette er bare toppen av et evt mislykket isfjell.

Anonymkode: c832e...67c

Disse tingene du nevner er litt ubetydelige om andre ting er på plass i forholdet. Man er da ikke like på alt, ingen er det. 
Du nevner ingenting om de viktige tingene. 
Hva med kjærlighetsspråk? Hva med sex? Hva med moral og holdninger? Følelser? Osv. 

Anonymkode: 86f66...041

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du deprimert? 
Spør ikke for å være frekk, men det kan påvirke hvordan du ser dine relasjoner. 

Anonymkode: b77fe...efc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha skrevet ganske nøyaktig det samme som deg. Er i et forhold hvor "vi" føles feil. Kjempesnill, raus og flott mann, men jeg går hele tiden med følelsen av at vi ikke "stemmer". Har ikke følt det slik i tidligere forhold, der har jeg som deg vært sprudlende engasjert i forholdet, sett for meg fremtiden sammen osv. Merkelig greie. I hans øyne har vi det supert sammen, han har "aldri hatt det så godt med noen". Det gjør ikke saken noen enklere, akkurat.

Anonymkode: fd6c5...15f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del felles interesser!

jeg har følt meg litt deprimert faktisk. Om det er det som påvirker forholdet eller andre veien er jeg ikke sikker på. Vi har forskjellig kjærlighetsspråk. Er veldig obs på det og ser og legger merke til hans kjærlighetsspråk, men det er vanskelig allikevel.

jeg får se litt. Kanskje vi skulle prøvd terapi, jeg hadde lyst til det en stund, men nå blir jeg litt sliten av å tenke på det 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har en del felles interesser!

jeg har følt meg litt deprimert faktisk. Om det er det som påvirker forholdet eller andre veien er jeg ikke sikker på. Vi har forskjellig kjærlighetsspråk. Er veldig obs på det og ser og legger merke til hans kjærlighetsspråk, men det er vanskelig allikevel.

jeg får se litt. Kanskje vi skulle prøvd terapi, jeg hadde lyst til det en stund, men nå blir jeg litt sliten av å tenke på det 😕

Høres egentlig ut som du burde ha noen timer med en psykolog alene først for å få ryddet litt i følelsene dine og finne ut av hva du vil. Så kan dere gå i parterapi, men da med en annen terapeut enn du har gått til alene. 

Anonymkode: e9066...124

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...