AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Jeg har ganske god råd, så jeg har aldri tatt meg bryet med å selge brukte pensumbøker for noen skarve hundrelapper. Men kom på at mange studenter ikke har like god råd. Så det kunne vært en god gjerning å selge bøkene. På studiet mitt er det mange fag og bøkene koster en del. Men jeg setter en grense. Hvis det å selge bøker innebærer mye kommunikasjon, problemer med forsendelser, penger som ikke kommer frem, klager og returer så gidder jeg ikke. Orker ikke mye jobb. Jeg gjør det som sagt for å hjelpe studenter med dårlig råd. Ikke for de usle hundrelappene. Selger du pensumbøker? Har du opplevd noen problemer? Anonymkode: b197b...0fd
Gjest ti10 Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Noen har jeg solgt. Men jeg har kjøpt flere, og har bare en gang opplevd at det virket som om den ikke kom fram, da ordnet det seg til slutt likevel. Men hvis du bor i en by eller i nærheten av et studiested der bøkene dine er pensum, er jo det enkleste å møte folk fysisk. Du kan jo også lage pakker for å få minst mulig styr med det. Og hvis du virkelig gjør det for å hjelpe folk, kan du jo bare gi dem bort gratis, ev. sende dem mot at kjøper kun betaler porto.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Ja, selger på bokis. Veldig greit, og ingen «mas» eller ekstraarbeid. Styr unna finn eller kjøp og salg på fb, det er mye styr Anonymkode: 5b9fe...3a7 1
Macro Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Jeg ga de bort gratis mot henting. Da unngår man ALT av styr😄
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Ga de også bort. Anonymkode: 97d9a...9cc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Siden du har god råd og ønsker å hjelpe studenter med dårlig råd kan du vel bare gi de bort da? Ja jeg har solgt og kjøpt. Ikke vært problem. Møtt på universitetet eller kollektivknutepunkt i sentrum. Ikke sendt med post. Anonymkode: 01971...d37 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Jeg pleide å gi bort mot henting. Men det har jeg sluttet med. Avtalen man henting kl 19 så blir man hjemme i påvente av at det kommer noen. Men ofte er det ingen som dukker opp. Og så sitter man der da og har sagt nei til en drøss med andre fordi bøkene allerede er lovet bort. Så må man legge ut bøkene på ny og risikere samme runde en gang til. Skikkelig irriterende. Nå bare beholder jeg dem som gamle minner. Blir fint å bla litt i de om 20-30 år. Anonymkode: 6fbff...baa 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Macro skrev (4 minutter siden): Jeg ga de bort gratis mot henting. Da unngår man ALT av styr😄 Det er en sannhet med kraftige modifikasjoner. Jeg selger alt jeg ikke donerer til en bruktbutikk nettopp fordi å Viborg ting er kjempemye styr og bråk. Folk dukket ikke opp, forstod ikke adressa, maste om hvordan ting så ut +++++ Når jeg selger ting billig fremstår målgruppen mer som fungerende mennesker. Jeg anbefaler ingen å gi bort ting. Da er en bruktbutikk tingen. Ts: det finnes bokhandler, på nett og fysisk nær større universitet, som kjøper brukte bøker. Du får enten penger eller rabatt på pensumlitteratur. Det er den minste mengden innsats du nok kan bli kvitt bøker på. Alternativt kan du legge dem i en bok-kiosk og la noen ta dem derfra. For bøker bør bli brukt til de er utbrukt, uavhengig av hvor mye penger du har. Anonymkode: 590db...fd0 1
Macro Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er en sannhet med kraftige modifikasjoner. Jeg selger alt jeg ikke donerer til en bruktbutikk nettopp fordi å Viborg ting er kjempemye styr og bråk. Folk dukket ikke opp, forstod ikke adressa, maste om hvordan ting så ut +++++ Når jeg selger ting billig fremstår målgruppen mer som fungerende mennesker. Jeg anbefaler ingen å gi bort ting. Da er en bruktbutikk tingen. Ts: det finnes bokhandler, på nett og fysisk nær større universitet, som kjøper brukte bøker. Du får enten penger eller rabatt på pensumlitteratur. Det er den minste mengden innsats du nok kan bli kvitt bøker på. Alternativt kan du legge dem i en bok-kiosk og la noen ta dem derfra. For bøker bør bli brukt til de er utbrukt, uavhengig av hvor mye penger du har. Anonymkode: 590db...fd0 Jeg sendte PM til ei som ba om å få kjøpe bøker. Jeg gidder ikke å legge ut ting for salg. Da kaster jeg det heller😊 legger du ut ting så må du forvente at hva som helst tar kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå