AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Jeg fødte for noen dager siden, og har fått en nydelig liten pike. Har barn fra før og har ikke opplevd å bli nedstemt/ trist etter fødsel. Men nå har jeg blitt litt nedstemt, lei.. jeg føler at mannen ikke gjør barselstiden noe hyggelig denne gangen, og det gjør meg så trist. Synes ikke han tar interesse i å hjelpe meg, feks ber jeg om drikke når jeg ammer så virker han ikke intressert i å tilby / hente. Og han sier ikke noe særlig fint til meg, eller viser omtanke og gir klem osv. Han er bare der, liksom i bakgrunnen og mest opptatt av babyen. Formulerer meg kanskje dårlig, men jeg er skikkelig lei og han kan være litt spydig og si at jeg maser på han. Jeg blir irritert og han gidder ikke å svare meg. Det var ikke sånn sist, da kom han med blomster osv. Jeg føler at jeg ikke orker å være med en mann som ikke støtter meg, gir meg den oppmerksomheten jeg fortjener etter jeg har født osv. Ønsker noe mer enn dette. Og jeg blir bare lei han. Vurderer å dra til familien og være der litt for idag har tårene bare trillet nedover hele dagen jeg har vært alene. Anonymkode: 7017b...206 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Tror du bør se på deg selv altså. Utifra hva du beskriver synes jeg du forlanger for mye. Anonymkode: 3e30e...934 6
AprilLudgate Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Ville ventet noen uker ja. Du er definitivt hormonell iallefall. 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror du bør se på deg selv altså. Utifra hva du beskriver synes jeg du forlanger for mye. Anonymkode: 3e30e...934 For mye å forlange at mannen som ikke ammer henter vann mens mor ammer?? Fir mye å forlange at mannen spørre om det går bra med deg, få dager etter fødsel? For mye å forlange at han gir deg en klem? Dette bør være tilstedet i alle forhold og er ikke for mye å forlange! Anonymkode: c2f64...e3a 5 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror du bør se på deg selv altså. Utifra hva du beskriver synes jeg du forlanger for mye. Anonymkode: 3e30e...934 Ja stakkars mannen som må hente vann til sin ammende kone… Anonymkode: 8374e...5ec 2 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Det høres ut som hormoner. Har du prøvd å snakke med mannen din om hvordan du har det? Det at han er veldig opptatt av barnet høres jo egentlig bare fint ut! Kanskje han er usikker på hvilken rolle du ønsker at han skal spille? Mange menn kan føle seg litt «utafor» med en nyfødt i huset. Jeg ville enten ha ventet en stund og latt hormonene legge seg litt, eller forklart mannen hvordan du føler det, men uten å være anklagende. Du har født, men han har blitt far, antakeligvis har dere begge mange store følelser akkurat nå. Anonymkode: 176f7...f2a 6
Sofakona Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Du har født for noen dager siden...husk at din mann har nå blitt far på nytt til en liten baby. Husk at han også har følelser og tanker....ja vi er deb som går gravid og føder...men mannen går da igjennom en god del han å.... ikke begynn å tenke og krev for mye nå...du er også full av følelser...dere må begge komme inn i ting. Du er ikke den eneste som har blitt foreldre 7 1
BobbySocks Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Kan det være en kombinasjon? Du er naturlig nok både sliten og hormonell, og han er uoppmerksom. Pust med magen, ikke hiv han ut riktig enda, men forvent at han faktisk stiller opp. Ikke mas og gi vage hentydninger, si ting som de er og be om klare ting. "Jeg kommer meg ikke unna her nå, så du må hente et glass vann til meg". "Nå må du huske at jeg nettopp har født, jeg er sliten og jeg trenet at du koser/klemmer/sier noe bra". Protesterer han da, ja, da drar du hjem til mor. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Jeg synes det er ganske urimelig. Du har akkurat gått gjennom noe av det største en kropp kan utsettes for. I tillegg er det du som er matfatet til babyen. Det er klart at han også har sine følelser som nybakt far, og det skal han få lov til. Men rett etter fødsel må mor komme i første rekke. Personlig hadde jeg ikke holdt ut med det. Etter vår fødsel var det mye idyll, familieglede og kjærlighet. Mannen var sååå stolt av meg, og såå stolt av å ha fått en nydelig datter. Jeg var også kjempestolt av han som hadde stilt opp som en helt gjennom hele graviditeten og fødselen. Selv om det vår mye nytt og mye gråting, ønsket vi begge to hverandre det beste. Tenker at det skulle bare mangle. Anonymkode: eb2ed...03b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For mye å forlange at mannen som ikke ammer henter vann mens mor ammer?? Fir mye å forlange at mannen spørre om det går bra med deg, få dager etter fødsel? For mye å forlange at han gir deg en klem? Dette bør være tilstedet i alle forhold og er ikke for mye å forlange! Anonymkode: c2f64...e3a Han må jo ville det selv, og ikke stadig bli minnet på det. Hadde også blitt lei om noen stadig påpekte hva jeg burde gjøre, uansett hva det gjaldt. Virker ikke så positiv du heller, og det går selvsagt begge veier. Anonymkode: 1ebaa...cf7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Jeg hadde også blitt trist, men løsningen er nok heller å prøve å snakke om det. Man er stappfull av hormoner rett etter fødsel som gjør alt ekstra sårt, men jeg er selvfølgelig enig i at han skal gi deg masse støtte. Min tilnærming til de første ukene er at jeg er der for babyen og mannen måtte være der for meg. Han får uansett masse babytid når han avlaster deg. Anonymkode: ab56a...2ab
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han må jo ville det selv, og ikke stadig bli minnet på det. Hadde også blitt lei om noen stadig påpekte hva jeg burde gjøre, uansett hva det gjaldt. Virker ikke så positiv du heller, og det går selvsagt begge veier. Anonymkode: 1ebaa...cf7 Det er litt sært å forvente at han skal vite når TS er tørst uten at hun gir beskjed, og minst like sært dersom han ikke naturlig vil gi omsorg og klem til personen han elsker etter hun har gått gjennom noe så tøft som fødsel kan være. Anonymkode: ab56a...2ab 1
Siljes_tanker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror du bør se på deg selv altså. Utifra hva du beskriver synes jeg du forlanger for mye. Anonymkode: 3e30e...934 Du har ikke store forventninger til en mann 3 1
Ulven Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 At du kan forvente omtanke fra mannen synes jeg, men ikke alt du skriver er noe som burde være et problem. Vann feks. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare lager deg en flaske med vann som står klar når du skal amme? Klemmer? Jeg antar at han er sliten og kjørt han også med tanke på at dere har et barn fra før som krever sitt. Da er det ikke sikkert at det å huske å klemme deg er det han fokuserer mest på. Husk at med det første barnet hadde dere kun dere selv og babyen å tenke på. Nå er det fire(?) stykker i familien, og situasjonen for dere er en helt annen. Du skal ikke se bort fra at far føler seg dratt i alle retninger her, hvor han skal dekke dine og det eldste barnets behov, samtidig som han også vil bli kjent med sitt nye barn. 2
altflyter Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror du bør se på deg selv altså. Utifra hva du beskriver synes jeg du forlanger for mye. Anonymkode: 3e30e...934 AprilLudgate skrev (25 minutter siden): Ville ventet noen uker ja. Du er definitivt hormonell iallefall. Har dere barn? Syntes ikke det virker sånn når dere mener hun er urimelig/hormonell. Det minste mannen kan gjøre er å hente drikke og mat når ts ammer. Jeg har ikke barn, men vet likevel at amming er utmattende og gjør deg ekstremt tørst og ganske immobil. Du krever ikke for mye ts❤️ hva sier mannen når du forklarer hvordan du opplever ham? og gratulerer med baby ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Det har gått noen dager siden en enorm hendelse og omveltning i livet. Det er det et nytt barn er for normale folk, enten de har barn fra før eller ei. Mannen din har også følelser rundt dette, og samtidig vil han neppe ta altfor stor plass med dem. Du sier selv at han er veldig opptatt av babyen, og det er et gode, selv om du som mor kanskje føler du havner litt vel i bakgrunnen i bevisstheten hans. Dette fremstår som mye følelser på begge sider og en del hormoner som ikke hjelper på. Det høres ikke ut som noe dramatisk eller starten på slutten for dere som par eller noe sånt. Heller ting som løser seg gradvis, og kanskje raskere hvis man på en eller annen måte klarer å grave frem litt mer goodwill fra begge sider. Sier ikke at det er enkelt å gjøre, men at dette neppe egentlig stikker så dypt som det føles noen dager etter fødsel. Anonymkode: d693c...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Det første som slår meg når jeg leser teksten : Er dette noe han ville..ville han egentlig ha flere barn, eller var dette for det meste hennes ønske? Anonymkode: 6117b...c33
Lorieen Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 Rent nøkternt: Du har nylig født. Du er full av hormoner. Du har gått igjennom et svangerskap med alt det innebærer av belastning på kroppen. Du har for øyeblikket et sår innvendig på størrelse med en middagstallerken som skal gro, samtidig som du skal produsere nok næring til et lite nytt menneske. Du er full av hormoner, ja - men han burde pinadø stille opp for deg også disse første ukene!! Å hente vann mens du ammer er the bare minimum av hva man kan forvente. Hilsen fembarnsmamma.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt sært å forvente at han skal vite når TS er tørst uten at hun gir beskjed, og minst like sært dersom han ikke naturlig vil gi omsorg og klem til personen han elsker etter hun har gått gjennom noe så tøft som fødsel kan være. Anonymkode: ab56a...2ab Leste du hi? Hun skriver "når hun ber om drikke" og forklarer at han virker lite interessert i å hjelpe henne og blir irritert. Anonymkode: c2f64...e3a 1
AprilLudgate Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 altflyter skrev (1 time siden): Har dere barn? Syntes ikke det virker sånn når dere mener hun er urimelig/hormonell. Det minste mannen kan gjøre er å hente drikke og mat når ts ammer. Jeg har ikke barn, men vet likevel at amming er utmattende og gjør deg ekstremt tørst og ganske immobil. Du krever ikke for mye ts❤️ hva sier mannen når du forklarer hvordan du opplever ham? og gratulerer med baby ❤️ Jeg har barn ja. Og du sier du ikke har. Bra du støtter TS generelt, men man kan bli pretty kokko av hormonene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå