AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Har kontorjobb og står en god del. Drikker nok vann og spiser nok mat i løpet av arbeidsdagen. Har slitt med stramme muskler i mange år, så det er nok det som er problemet. Føler meg helt zombie etter hver arbeidsdag selv om jeg på ingen måte sliter meg ut, har spenningshodepine omtrent hele arbeidsdagen. Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha det sånn, eller bør jeg søke mer hjelp? Har gått fast til fysioterapeut lenge, men synes ikke det hjelper. Anonymkode: 7d670...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Hvordan er luften hos dere? Vi har elendige lokaler og dårlig luft, så jeg tar ofte hjemmekontor pga dårlig inneklima. Jeg sliter ellers ikke med hodeverk, men etter at jeg skiftet arbeidplass, så merker jeg forskjell etter en dag på kontoret her. Jeg har gitt tydelig beskjed om dette, men lite blir gjort. Vi er flere som sliter nå med hodeverk, tørre øyner osv etter en arbeidsdag Anonymkode: 15792...29d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er luften hos dere? Vi har elendige lokaler og dårlig luft, så jeg tar ofte hjemmekontor pga dårlig inneklima. Jeg sliter ellers ikke med hodeverk, men etter at jeg skiftet arbeidplass, så merker jeg forskjell etter en dag på kontoret her. Jeg har gitt tydelig beskjed om dette, men lite blir gjort. Vi er flere som sliter nå med hodeverk, tørre øyner osv etter en arbeidsdag Anonymkode: 15792...29d Den er ikke optimal, men vi åpner vinduene når det blir ille og jeg har bordvifte for å få mer sirkulasjon, og da er det greit. Tror som sagt det er pga. anspente muskler, for det starter etter kort tid ved pulten på morgenen og varer hele dagen. Anonymkode: 7d670...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Jeg har fått god hjelp for spenningshodepine hos kiropraktor ☺️ Anonymkode: f3192...c7e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Slitenmamma skrev (2 timer siden): Har du sjekket synet ditt? Nei, men bør sikkert gjøre det også. Tør ikke kiropraktor, nekter at de skal drive og knekke meg. Ble innlagt på sykehus etter kiropraktorbehandling engang, og har slitt med en nerve i klem pga. det i ettertid, selv om det er flere år siden. Anonymkode: 7d670...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Begynn å trene. Få hjelp av fysio eller pt. Sjekk synet. Anonymkode: 7f0c1...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begynn å trene. Få hjelp av fysio eller pt. Sjekk synet. Anonymkode: 7f0c1...b3c Jeg trener og går tur Anonymkode: 7d670...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 Naprapat eller massasje. Musklene må mykgjøres før hodepinen forsvinner. Anonymkode: ddc6e...558
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Naprapat eller massasje. Musklene må mykgjøres før hodepinen forsvinner. Anonymkode: ddc6e...558 Vet det, har gått fast til fysio i hele år. Og før det har jeg gått med ujevne mellomrom til fysio og kiropraktor siden 2017. Det hjelper en liten stund, men så kommer det alltid tilbake og nå klarer jeg ikke å bli kvitt det. Anonymkode: 7d670...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, men bør sikkert gjøre det også. Tør ikke kiropraktor, nekter at de skal drive og knekke meg. Ble innlagt på sykehus etter kiropraktorbehandling engang, og har slitt med en nerve i klem pga. det i ettertid, selv om det er flere år siden. Anonymkode: 7d670...7bc Jeg er enig. Er ikke noe fan av kiropraktikk i utgangspunktet, men du skal helt klart ikke til kiropraktor med den historikken du har. Det naturlige stedet å starte er vel fastlegen. Antagelig vil du da bli bedt om å føre hodepinedagbok for at fastlegen skal kunne finne ut hva slags hodepine du har. Det kan du begynne med allerede nå. Hvis du googler hodepinedagbok vil du antagelig få et skjema fra NHI.no ganske høyt opp på resultatlisten. Anonymkode: 20b72...5bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er enig. Er ikke noe fan av kiropraktikk i utgangspunktet, men du skal helt klart ikke til kiropraktor med den historikken du har. Det naturlige stedet å starte er vel fastlegen. Antagelig vil du da bli bedt om å føre hodepinedagbok for at fastlegen skal kunne finne ut hva slags hodepine du har. Det kan du begynne med allerede nå. Hvis du googler hodepinedagbok vil du antagelig få et skjema fra NHI.no ganske høyt opp på resultatlisten. Anonymkode: 20b72...5bc Takk, men jeg vet det ikke er migrene, altså 😊 Kjenner min egen kropp så godt at jeg vet 100% at det er anspente muskler, dette er også bekreftet av fysio. Det har vært ganske bra nå i ferien, men i dag var første dag på jobb og da slo det selvsagt til igjen. Anonymkode: 7d670...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk, men jeg vet det ikke er migrene, altså 😊 Kjenner min egen kropp så godt at jeg vet 100% at det er anspente muskler, dette er også bekreftet av fysio. Det har vært ganske bra nå i ferien, men i dag var første dag på jobb og da slo det selvsagt til igjen. Anonymkode: 7d670...7bc Jeg har ikke sagt at du har migrene. Men hvis du vet såpass godt hva som feiler deg at du ikke behøver å dra til legen så kan du vel fikse problemet selv også, da. Anonymkode: 20b72...5bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Jeg ser du skriver at du trener, men trener du tung styrke? Løfter du vekter? Ikke bare spinning og «body-pump» timer. Hvis du sliter med mye strame muskler høres det ut som du ikke har nok styrke, da kompenserer kroppen og spenner muskler Anonymkode: a220f...2f5 3
misterLeon Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Har selv slitet mye med hodepine da jeg jobber nesten bare forran PCen. Det som hjalp meg veldig var et kosttilskudd som heter ''smooth mind nootropic'' som jeg kjøpte på vigur.no - er mange forskjellige type sopper i den som fungerer bra for kognitiv funksjon tar det også tran
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Du kan prøve psykomotorisk fysioterapi. Evt snakk med fastlegen og få time hos nevrolog - da kan du føre hodepinedagbok mens du venter på time.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har ikke sagt at du har migrene. Men hvis du vet såpass godt hva som feiler deg at du ikke behøver å dra til legen så kan du vel fikse problemet selv også, da. Anonymkode: 20b72...5bc Nei, men det er vel gjerne migrene man forbinder med hodepinedagbok? Ser ikke hvorfor jeg skal skrive dagbok når jeg vet jeg har spenningshodepine fem dager i uka pga jobb og ikke kan huske en arbeidsdag uten hodepine. Men så letter symptomene når jeg har fri. CrazyCatLady2500 skrev (18 minutter siden): Du kan prøve psykomotorisk fysioterapi. Evt snakk med fastlegen og få time hos nevrolog - da kan du føre hodepinedagbok mens du venter på time. Har hørt om psykomotorisk fysioterapi, men hva går det egentlig ut på? Anonymkode: 7d670...7bc
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, men det er vel gjerne migrene man forbinder med hodepinedagbok? Ser ikke hvorfor jeg skal skrive dagbok når jeg vet jeg har spenningshodepine fem dager i uka pga jobb og ikke kan huske en arbeidsdag uten hodepine. Men så letter symptomene når jeg har fri. Har hørt om psykomotorisk fysioterapi, men hva går det egentlig ut på? Anonymkode: 7d670...7bc Avspenningsteknikker og massasje ☺️ jeg vet ikke helt hva hun (behandleren min) egentlig gjør - men jeg blir bedre etterpå.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 Du bør sjekke synet, bestill time hos optiker med en gang. Veldig sannsynlig at du trenger databriller, det betaler arbeidsgiver, og det gjør et hav av forskjell i hvor mye man anstrenger seg ila en dag. Anonymkode: e522c...425 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå