Halloioo Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 (endret) Hei! Jeg er desperat. Fastlegen min er den eneste som har tatt meg og min helse på alvor. Men hun er nå ute i permisjon og jeg og vikarlegen går ikke over ens. Jeg sliter veldig kroppslig. Jeg har smerter i muskler og ledd hver dag, kan fint sove 15 timer hver dag å når jeg våkner kjennes det ikke ut som at jeg har sovet. Når jeg prøver å gjøre husarbeid, eller for eksempel dusje osv kjennes det ut som at jeg skal besvime fordi jeg blir så sliten av det. Jeg blir kvalm, kaldsvetter og sliter også mye med blodtrykksfall. Kan ha en god dag der jeg kan gjøre noe, uten å kjenne det men blir sengeliggende etter en god dag! Noen som vet hva det kan være? Eller noen som har opplevd det samme? Endret 10. august 2023 av Matas Tittel er endret etter forespørsel fra TS. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Jeg har fatigue etter kreftbehandling. Høres helt likt ut. kan være ME..? hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: 31e5e...1da
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Legen vet nok hva det kan skyldes. Det kan være så mangt. Forsøk å sett opp en time med vikarlegen. Gi beskjed om at du ikke føler deg sett og hørt, og at du er frustrert. Du kan også be om å få ting skriftlig (mest aktuelt om du har jobb, og har behov for sykemelding). Altså si at du vil ha det skriftlig at du forteller om dine symptomer, og at legen velger å se bort fra dette. Anonymkode: 23443...adb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Du må begynne med å ta blodprøver, sjekke hormoner/stoffskifte, og alt av vitaminer/mineraler. Å utelukke for lave verdier av f.eks d vitamin er noe av det første de gjør i en ME utredning. Man kan få store smerter og bli svært trøtt/utmattet når verdiene er for lave. I tillegg vil for lave verdier føre til at du ikke tar opp kalsium i tarmen, slik at det også påvirker muskulatur. Så be om test, og sørg for at nivåene dine på d vitamin er minst 75 nmol hvis lege anser nivåene som normale. Sjekk selvsagt også alt annet, som folat, b-12, jern, blodtrykk, blodsukker, ta en fullsjekk. Anonymkode: 60210...25f
Matas Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Tråden er gjenåpnet etter endring av tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå