AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Jeg har en ex som jeg var sammen med i mange år. Jeg gjorde det slutt for sikkert ti år siden nå blant annet fordi han ikke var helt til på stole på, en stor flørt, men vi har hatt litt sporadisk kontakt på messenger i årene etter, selv om han slettet meg på fb. Vi har bare hatt vennskapelig kontakt, og bor langt unna hverandre. Men han har noen ganger skrevet at han skulle ønske vi ble sammen igjen, uaktuelt for meg. Nå så jeg tilfeldigvis at han hadde skiftet profilbilde fb for en stund siden og står sammen med en dame. Jeg sendte en melding: "Har du fått deg kjæreste? Koselig for deg det da og så svarer han med å blokkere meg på messenger... Hvorfor i all verden gjør han det tror dere? Anonymkode: 51c23...16a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Kanskje han setter gode grenser i sitt nye forhold? Jeg hadde ikke risikert å snakke vennskapelig med en eks i tilfelle den nye kjærligheten min kunne føle seg ukomfortabel. Anonymkode: e29a9...447 10 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Fordi han ønsker ikke plutselige meldinger fra en eks. Særlig ikke om han har funnet henne han vil gifte seg med. Da gambler han ikke. Anonymkode: e160d...a5b 16 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Anonymous 91 skrev (Akkurat nå): Sjalusi fra dama kanskje? Det er ikke gitt at hun vet om det. Han er muligens føre-var for å ikke lage problemer. Anonymkode: e29a9...447 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en ex som jeg var sammen med i mange år. Jeg gjorde det slutt for sikkert ti år siden nå blant annet fordi han ikke var helt til på stole på, en stor flørt, men vi har hatt litt sporadisk kontakt på messenger i årene etter, selv om han slettet meg på fb. Vi har bare hatt vennskapelig kontakt, og bor langt unna hverandre. Men han har noen ganger skrevet at han skulle ønske vi ble sammen igjen, uaktuelt for meg. Nå så jeg tilfeldigvis at han hadde skiftet profilbilde fb for en stund siden og står sammen med en dame. Jeg sendte en melding: "Har du fått deg kjæreste? Koselig for deg det da og så svarer han med å blokkere meg på messenger... Hvorfor i all verden gjør han det tror dere? Anonymkode: 51c23...16a Kanskje fordi han er et voksent menneske som vil gå videre med livet sitt og ikke har behov for å snakke med en ex som tydelig har sagt fra at dere ikke skal bli sammen med. Kanskje han vil bruke tiden sin på den nye damen uten deg? Kanskje du skal slutte å stalke? Anonymkode: f9250...5aa 10 1
Anonymous 91 Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke gitt at hun vet om det. Han er muligens føre-var for å ikke lage problemer. Anonymkode: e29a9...447 Aldri godt å si. Hu kan ha sett meldingen. Spurt hvem denne personen var og kanskje da spurt videre hvorfor de har kontakt ellernoe. Eneste som kan gi ts riktig svar er exn som blokkerte 1
M.H85 Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Sjalu dame eller han enda har følelser for deg. Enten eller. Hvis han var over deg og fornøyd med ny dame hadde han svart høflig og nøytralt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 M.H85 skrev (1 minutt siden): Sjalu dame eller han enda har følelser for deg. Enten eller. Hvis han var over deg og fornøyd med ny dame hadde han svart høflig og nøytralt. Der er jeg uenig. Det går an å rett og slett ikke ønske å ha fortidens bagasje med seg. Kanskje han har funnet den perfekte partneren, og synes oppmerksomhet fra andre kvinner er totalt uinteressant, selv om det kun er vennskapelig. Anonymkode: 8802f...0e8 9
skreppamedleppa Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 (endret) Jeg tenker at det å blokere noen kan være et sunnhetstegn. I dagens samfunn kan søke se alt og det er mange som har et intenst behov for å vite alt om sin x lenge etter et brudd. Slik var ikke vanlig før, ingen utenom mennesker med litt psyko tendenser sto i buskene og så på sin x, fulgte med om h*n hadde fått ny kjæreste, nye venner, ny hund, nye sofaputer. Men i dag kan hvem som helst se alt med bare noen tastetrykk, og det er blitt helt normalt omtrent. Men hver og en må finne ut av hvem og hvorfor en ønsker å blokere, det er en funksjon som er der av en grunn og som er helt greit å bruke. Det er helt greit å være venn med sin x, jeg sier ikke det men innimellom kan det også være greit å ta avstand fra forhold en har hatt før og se fremover og ikle bakover. Når en er ferdig med et forhold der det ikke er barn involvert og noen av partene får en ny kjæreste ønsker en gjerne å starte med blanke ark og ikke ha alle x'er involvert på alle some kontoene en har. Jeg kan godt skjønne han på den måten. Endret 7. august 2023 av skreppamedleppa 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Nå vet jo ikke vi hele storyen dere har hatt sammen, men sånn som det blir fremstilt her synes jeg det er en overreaksjon å blokkere deg. Jeg er tilhenger av å gå videre og ikke dvele ved fortiden, men voksne mennesker klarer vel å slutte å ha kontakt og oppføre seg høflig i etterkant uten å drive å blokkere tidligere partnere? Synes det er litt fjortis… Anonymkode: 954f3...07a 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 TS her. Enig i at man ikke trenger å ha kontakt med exer. Det hadde han mye av når han var sammen med meg for å si det sånn😅 Men man må jo kunne svare «ja, har fått meg kjæreste. Synes ikke vi skal ha noe kontakt» eller lignende. Veldig merkelig å bare blokkere når jeg bare spurte om det, synes jeg. Anonymkode: 51c23...16a 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje fordi han er et voksent menneske som vil gå videre med livet sitt og ikke har behov for å snakke med en ex som tydelig har sagt fra at dere ikke skal bli sammen med. Kanskje han vil bruke tiden sin på den nye damen uten deg? Kanskje du skal slutte å stalke? Anonymkode: f9250...5aa Den var god Anonymkode: 51c23...16a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Han har nok bare ikke forandret seg så mye, er fortsatt en stor flørt der nydamen har forlangt at han sletter alle ekser og flørter. Anonymkode: 36b11...753
exictence Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 (endret) Teit å blokkere. Han kunne svart at, ja, nå hadde han en kjæreste som han var veldig gad i, og at han synes det var best at dere ikke hadde mer kontakt sammen. Men jeg synes det var rart og unødvendig av deg å kontakte ham igjen nå når du vet at han nå hadde kjæreste. Eller kanskje du ikke visste sikkert, men sjansene var jo store, siden han var avbildet med en dame. Endret 7. august 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Hei ts:) Noe liknende har hendt med meg. Jeg gjorde det slutt i starten av februar. Han var helt knust. Jeg fikk en melding av han i mai om at han savnet meg, og lurte på om vi kunne møtes. I juni stod han brått i forhold med noen andre. Et par dager senere blokkerte han meg uten at jeg hadde gitt en lyd fra meg. Jeg tolket det som at han kanskje fortsatt har litt følelser for meg, men prøver å gå videre. jeg føler vel litt som deg at å blokkere noen er litt vel overdrevet. Jeg ønsker han ikke tilbake. Jeg respekterer at han ønsker å gå videre. Men, etter å ha blitt blokkert er man brått usikker på om man er på «hils» om man møtes på butikken. Anonymkode: 06ee6...0a4 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Blokkerer av to grunner, med samme misjon; distansere meg fra vedkommende og bryte bånd. Enten fordi jeg liker peronen men følelsene er ikke gjengjelt. For å unngå å simpe for personen i svake øyeblikk Eller at personen er en eks jeg ikke føler for noe lenger og vil starte på nytt med blanke ark Anonymkode: 9471c...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 exictence skrev (10 minutter siden): Teit å blokkere. Han kunne svart at, ja, nå hadde han en kjæreste som han var veldig gad i, og at han synes det var best at dere ikke hadde mer kontakt sammen. Men jeg synes det var rart og unødvendig av deg å kontakte ham igjen nå når du vet at han nå hadde kjæreste. Eller kanskje du ikke visste sikkert, men sjansene var jo store, siden han var avbildet med en dame. Jeg ville bare si jeg synes det var hyggelig. Det synes jeg oppriktig, tror ikke han har hatt kjæreste siden det ble slutt mellom oss. Anonymkode: 51c23...16a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville bare si jeg synes det var hyggelig. Det synes jeg oppriktig, tror ikke han har hatt kjæreste siden det ble slutt mellom oss. Anonymkode: 51c23...16a Det forstår jeg godt. Samtidig behøver man ikke å skrive alt man tenker til en person. Jeg synes det er ubehagelig når det kommer meldinger ut av det blå fra motsatt kjønn, som bare "følte de ville si noe". Jeg tror på at de mener godt, men kan være plagsomt for mottaker. Anonymkode: 8802f...0e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 Det er den som blokerer som bestemmer om den ønsker noe kontakt eller ikke, ikke den som sender melding. Mange som "bare skal si noe hyggelig" men det kan likevel være ubehagelig for mottaker. Anonymkode: 61094...ed9 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå