Gå til innhold

Møter ei jente, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har møtt ei jente noen måneder. Jeg har blitt litt usikker. Når vi prater går det stort sett alltid i jobb eller familieting. Vi diskuterer aldri om hva som skjer i verden eller hva som skjer generelt. Aldri noen meninger eller refleksjoner. Helt stopp annet en setning. Ellers går det veldig på klokka, lister og orden, ting må stå sånn og sånn når vi legger oss, legger seg tidlig til samme kl slett hver dag utslitt, ofte litt "nede" i humør har jeg merket, første gang jeg besøkte henne så var det første hun viste meg var alle kjolene hennes. Synes det var veldig rart, sett små antydninger til panikkangst for småting, blir fort stresset..angst for å gå utenfor stier og div lyder. Alt er stort sett planlagt og blir fort litt stressa om man går utenfor dette.Er jo glad i henne, men føler det er for mye rart. Bør man ta det opp eller forlate?

Endret av Håkon43
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Røde flagg for meg. Men du må kjenne på det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Spør henne. For hennes del. Rart å bare stikke uten å si noe. 

Anonymkode: ec165...5db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var sært, jeg ville kuttet ut, for det blir neppe bedre

Anonymkode: db058...21e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Håkon43 said:

Hei, jeg har møtt ei jente noen måneder. Jeg har blitt litt usikker. Når vi prater går det stort sett alltid i jobb eller familieting. Vi diskuterer aldri om hva som skjer i verden eller hva som skjer generelt. Aldri noen meninger eller refleksjoner. Helt stopp annet en setning. Ellers går det veldig på klokka, lister og orden, ting må stå sånn og sånn når vi legger oss, legger seg tidlig til samme kl slett hver dag utslitt, ofte litt "nede" i humør har jeg merket, første gang jeg besøkte henne så var det første hun viste meg var alle kjolene hennes. Synes det var veldig rart, sett små antydninger til panikkangst for småting, blir fort stresset..angst for å gå utenfor stier og div lyder. Alt er stort sett planlagt og blir fort litt stressa om man går utenfor dette.Er jo glad i henne, men føler det er for mye rart. Bør man ta det opp eller forlate?

Jeg har en venninne som er dønn lik, typen hennes forlot henne pga dette her for en stund tilbake, og han sa det var derfor. Hun begynte hos psykolog og fikk diagnosen autisme med angst og borderline humør forstyrrelse. Det var så gale med eksen at når han kom på besøk måtte de vaske skoene hans før de kunne settes på gulvet for hun var redd for skitt, eller når han la seg måtte han sove uten pute for hun ville ikke ha hans hår på putetrekket.... Hun går på medisiner nå og jevnlig hos psykolog og har det mye bedre med ny kjæreste. 

Anonymkode: 8dde6...ad6

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Låter tvangspreget. Kan være ei herlig jente for det. Hadde prøvd å snakk med henne. Kanskje du forstår det fra hennes side bedre

Anonymkode: df796...d92

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får se deg etter en kvinne neste gang da vettu :)

Anonymkode: 68f23...916

AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (42 minutter siden):

Høres ganske ut som autisme.

Hilsen autist.

Anonymkode: 48be4...253

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en venninne som er dønn lik, typen hennes forlot henne pga dette her for en stund tilbake, og han sa det var derfor. Hun begynte hos psykolog og fikk diagnosen autisme med angst og borderline humør forstyrrelse. Det var så gale med eksen at når han kom på besøk måtte de vaske skoene hans før de kunne settes på gulvet for hun var redd for skitt, eller når han la seg måtte han sove uten pute for hun ville ikke ha hans hår på putetrekket.... Hun går på medisiner nå og jevnlig hos psykolog og har det mye bedre med ny kjæreste. 

Anonymkode: 8dde6...ad6

Skjønner! Ikke så mye greier her, men ligner litt. Hadde hun noe av det samme? Fikk knapt gå ned i postkassen for hun var redd jeg mistet nøkkelen, Når hun skulle hjem til familien hadde hun ringt hjem og sørget for at det var satt frem kleshenger til kjolene hun hadde med, alt planlagt, vurderte parkeringsplass og da var det superviktig at det var akkurat den som var ledig og ikke den rett ved siden av, blir stresset av småting som pumpe i luften på sykkelen og at det skal skje noe galt, hadde noegesferie i to uker. Alt var planlagt. En dag var ikke planlagt og da klikka det litt.  

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ganske ut som autisme.

Hilsen autist.

Sikker på det? Hun har en fin jobb.

AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (12 minutter siden):

Mange høytfungerende/uten diagnose som har der. Kan det være OCD? Det er ikke farlig, bare plagsomt (først og fremst for den som har det).

Anonymkode: b1093...e4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (7 minutter siden):

Autister kan skjøtte jobben sin kjempegodt.  

Om dama har en diagnose eller ikke, skal ikke behøve å bety noe for deg. Hennes væremåte høres slitsom ut, og vil trolig ikke passe deg. Sånt finner du ut i en datingperiode, sier takk for laget, og finner en ny dame. Du er sikkert redd for at det blir lenge til neste sjanse, men det tror jeg ikke det blir. Damene har respekt for en som ikke bare tar det han får. 

Anonymkode: 3ba5e...70f

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Håkon43 said:

Hun ligner samboeren min. Han har generalisert angst - og også veldig god jobb. 

Anonymkode: df796...d92

AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (35 minutter siden):

Mange med autisme er intelligente og har jobb. Vet om flere leger, forskere, professorer ol med autisme. Og i andre yrker

Anonymkode: 71060...6f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun har åpenbart noe sterkt angstrelatert, så det er jo en ting du må vurdere separat tenker jeg. Kan godt være hun har autisme om hun er voldsomt rigid på veldig mye, eller evt OCD. 

Dette med manglende samtaler og diskusjoner handler om at dere ikke er komptible på det, hun er ikke interessert i den type tematikk. Det hadde for meg personlig vært no go, men det må jo du vurdere selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (2 timer siden):

Det har Elon Musk, Dan Harmon, Dan Aykroyd, Anthony Hopkins og Daryl Hannah, også 😄

AnonymBruker
Skrevet
Håkon43 skrev (2 timer siden):

For en som har hatt to ekser med depresjon og/eller angst kan jeg si at dette er noe du absolutt bør merke deg. 

I et forhold blir det mange hensyn og ta og du bør forberede deg på med en gang at hun krever mye tilpasning og tålmodighet fra din side. 

Om du er en ekstremt lugn, avslappet person med masse tålmodighet kanskje det går. 

Om du har nok med deg selv blir det fort veldig krevende. 

Anonymkode: 71664...824

• Liker 3
Skrevet
takinova skrev (2 timer siden):

Røde flagg for meg. Men du må kjenne på det selv.

Hvordan er dette røde flagg? Altså at dette er en type jente som ikke matcher deg er jo en ting, men det er da ingen av disse tingene her som er feil i sånn grad at man kan kalle det røde flagg. 

Hos meg er røde flagg ting som alkoholmisbruk, dårlige relasjoner til mennesker rundt seg, ikke økonomisk orden, eller andre vesentlige ting som vil gjøre en relasjon veldig vanskelig. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Nettinettet skrev (7 minutter siden):

Hvordan er dette røde flagg? Altså at dette er en type jente som ikke matcher deg er jo en ting, men det er da ingen av disse tingene her som er feil i sånn grad at man kan kalle det røde flagg. 

Hos meg er røde flagg ting som alkoholmisbruk, dårlige relasjoner til mennesker rundt seg, ikke økonomisk orden, eller andre vesentlige ting som vil gjøre en relasjon veldig vanskelig. 

Hun prøver å dominere og å styre ved å bestemme hvordan ting skal være heller enn å lytte til hvordan mannen forteller at ting skal være. Det er røde flagg når en kvinne ikke er feminin.

Anonymkode: 3b348...3dd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...