AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Kan vi ha råd fra kvinner som er engasjert i sexliv med eller uten partner hvordan kvinner kan ta ansvar på sin egen seksualitet og hva fordelene av en slik innstilling gjør for livskvalitet. Anonymkode: 3e444...676
Hunmedham Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Med og uten partner: Tenke at min orgasme er mitt ansvar, ikke mannens Vedlikeholde egen seksualitet, ved å fantasere, onanere og ta initiativ til sex slik at sexlivet forblir aktivt Være nysgjerrig på kropp, tenningsforhold, sex og seksualitet og se på dette som en like viktig del av livet som trening, kosthold, helse og velvære Føre et aktivt liv, ta vare på egen kropp og sørge for å holde seg frisk og rask fysisk og mentalt 1 1 1
Trolltunge Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 (endret) Jeg har ofte og villig delt mine råd i ulike tråder. Som jeg sier til min egen datter; Du har bare en seksualitet, så ta godt vare på den selv, og ikke tillat at noen andre ikke tar godt vare på den, for du har bare en, og den skal du ha glede av hele livet. Derfor må du pleie den godt, og aldri godta annet av en partner enn at han også ivaretar den godt. Dette innebærer: Aldri ha sex eller type sex du ikke selv ønsker og ikke selv nyter. Ikke la deg presse til sex eller typer sex du egentlig ikke ønsker. Ha ALDRI pliktsex! Godta ALDRI smerter og ubehag ved sex som du ikke liker og tenner på. Lyst og behov for sex er noe naturlig, men det må pleies og vedlikeholdes ved å ivareta seksualitet og relasjon til egen kropp, samt ved å kun godta gode seksuelle opplevelser. Om din seksualitet blir skadet må man jobbe mentalt for å la den få heles. Om lysten forsvinner av utfordringer og livsfaser hvor seksualiteten ble nedprioritert/bare gikk i dvale, så er der mulig å booste og pleie den god igjen, men da ved å ta tak i det og ønske det, og gjøre gode tiltak for å vekke den til live igjen. Ikke ved å begynne med sex man ikke ønsker. Respekten for sin seksualitet bør være grunnleggende og fast, og noe man aldri viker fra. For å klare alt det overnevnte er det en fordel å anse sin seksualitet som noe naturlig, viktig og vesentlig å ta hensyn til og ivareta, akkurat som mentalt helse, eller fysisk helse. Begynner man å tenke at seksualiteten ikke er noe særlig viktig å ivareta, men som noe som kan tåle dårlige opplevelser, da er det stor fare for å ødelegge den. Ved egne valg og handlinger, og det man aksepterer at den utsettes for. Endret 7. august 2023 av Trolltunge 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå