Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste mnd slitt og fortalte legen om symptomene. Slo ut på klamydia, har vært med samme fyr de siste 24 mnd. 

Har han vært utro eller noe jeg har hatt underliggende i over 2 år? 

Anonymkode: 31be2...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært utro.

Anonymkode: 9fbac...884

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo svaret på dette selv?

Anonymkode: 82169...3e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I teorien kan du plutselig få symptomer men hadde ikke slått meg til ro med det dessverre..

Anonymkode: 63193...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Helt sikkert? 

Hadde en trøblete tid rundt sept/okt i fjor, kan det sitte fra da kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Utro dessverre. Ta en prat med han.

Anonymkode: ddc0e...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de siste mnd slitt og fortalte legen om symptomene. Slo ut på klamydia, har vært med samme fyr de siste 24 mnd. 

Har han vært utro eller noe jeg har hatt underliggende i over 2 år? 

DEFINITIVT utro, det ligger ikke latent så lenge uten at du oppdager det nei. Dette er noe du skal ta opp med han med en gang, det er jo svart på hvitt utroskap, og der gjorde han deg en tjeneste og du kan finne deg en mann som ikke gir deg skjønnsykdommer. 

Anonymkode: b0b4d...957

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

DEFINITIVT utro, det ligger ikke latent så lenge uten at du oppdager det nei. Dette er noe du skal ta opp med han med en gang, det er jo svart på hvitt utroskap, og der gjorde han deg en tjeneste og du kan finne deg en mann som ikke gir deg skjønnsykdommer. 

Og hvis det viser seg at han ikke har/har hatt klamydia?.......

Anonymkode: eaf8b...d04

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og hvis det viser seg at han ikke har/har hatt klamydia?.......

Klamydia kommer ikke av seg selv da!!! Dersom hun ikke har hatt sex med noen andre på 2 år og har klamydia nå så sier det seg selv at han har hatt det, for om hun har fått klamydia for 2 år siden når hun lå med noen andre så hadde det kommet frem for leeeeeengeeeeeee siden. Altså dette er ren matte!! :D 

• Liker 2
Skrevet

Be han teste seg og se reaksjonen, det vil fortelle deg alt du trenger å vite

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Be han ta en test. Dere kommer ikke utenom uansett. Så får du ta eventuell utroskap når dere har svar på den testen.

Anonymkode: 0ef51...a62

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Testet dere begge etter dere ble sammen og hadde da ingenting?

isåfall utro. Hvis dere ikke testet etter dere hadde sex første gang kan en av dere ha gått med det fra tidligere forhold. 

Anonymkode: 6b998...434

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist klamydia i 2015. Ingen symptomer. Gynokologen sa jeg kunne hatt det i flere år så nei ikke sikkert typen din har vært utro 

Anonymkode: b6a27...b0a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er et litt dumt spm, men kan menn i det hele tatt ha klamydia uten symptomer? 

Bare tenkte at om du hadde det da dere ble sammen så ville han vel ha fått symptomer ganske tidlig også? 

Anonymkode: 7a9b8...d40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist klamydia ett år etter at jeg ble smittet. Hadde ikke symptomer. Hadde hatt kjæreste i ett år på dette tidspunktet og utrolig nok ble ikke han smittet. Derimot fikk han jeg datet før det påvist positiv test ett år etter at vi var sammen. Så han var jo smittebæreren og hadde heller ingen symptomer. Så nei, det trenger ikke være utroskap i bildet.

Anonymkode: c4a97...642

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mulig det er et litt dumt spm, men kan menn i det hele tatt ha klamydia uten symptomer? 

Bare tenkte at om du hadde det da dere ble sammen så ville han vel ha fått symptomer ganske tidlig også? 

Anonymkode: 7a9b8...d40

Ja, det kan menn ha. Vi fant ut at min mann hadde hatt klamydia mange år før vi møtte hverandre og at betennelsen hadde blitt kapslet inn. Dette gjorde at vi sleit med å få barn og det var i forbindelse med undersøkelse av infertilitet at vi fant ut av det. Legen sa at dette kunne skje. 

Anonymkode: 21539...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Klamydia kan finne på så mye rart. Jeg har vært singel i mange år, og hadde ubeskyttet sex i august i fjor, og nå i mai. Ut i juni tok jeg en test, bare for sikkerhets skyld, og den slo overraskende nok positivt ut. Ingen av de to kvinnene jeg har hatt sex, fikk utslag på prøve, så jeg er like slu på hvor smitten kom fra. 

Anonymkode: 62a8b...313

Skrevet

Menn har større % sjanse for å få symptomer, men det er ikke sikkert at de får det.

Damer har mindre % enn menn for å få symptomer. Husker ikke %.

Hvis du har klamydia i flere år kan du bli steril, begge kjønn. Det kan også gå vekk etter flere år av seg selv.

Det rare er at du NÅ 2 år senere i forhold får symptomer. Konklusjon, usikkert om han har vært utro eller ei, så spør deg frem og se an.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han trenger ikke ha vært utro. Man kan gå lenge med klamydia uoppdaget. Om du ikke testet deg etter forrige partner, og partneren din er positiv for klamydia, så kan det like gjerne være du som har smittet han. 

Anonymkode: bea3c...1a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 15.13):

Klamydia kommer ikke av seg selv da!!! Dersom hun ikke har hatt sex med noen andre på 2 år og har klamydia nå så sier det seg selv at han har hatt det, for om hun har fått klamydia for 2 år siden når hun lå med noen andre så hadde det kommet frem for leeeeeengeeeeeee siden. Altså dette er ren matte!! :D 

Basert på andre sine erfaringer så langt i tråden, kan det se ut som at regnestykket ditt ikke nødvendigvis ikke bare har ett rett svar🤣

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...