Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått vite kjønn på tidlig ultralyd? Var det feil eller riktig og hvilken uke var dere i?

Er gravid med nr. 2 og skal ha TUL i uke 13, de kunne ikke si noe med første unge som viste seg å være gutt.

Anonymkode: 88308...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som det varierer veldig hva folk får vite og ikke. 

Var på TUL for et par uker siden og fikk da beskjed om at hun ikke ville si noe om kjønn selv om hun kunne se det, fordi det fortsatt var ganske stor sannsynlighet for at de kunne ta feil såpass tidlig. Så måtte pent smøre meg med tålmodighet og vente til OUL om noen uker :) 

Ser fler i termingruppen har fått vite med relativt stor sikkerhet, men har også opplevd fra forrige gang at noen fikk vite et kjønn på TUL, men fikk kontramelding på OUL. Så om du får vite hadde jeg gjerne avventet shoppingen litt til du vet sikkert 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på privat TUL i uke 12+6 hvor jordmor sa hun var veldig sikker på jente. Det var riktig😊

Anonymkode: db43f...abb

AnonymBruker
Skrevet

EmKay skrev (21 minutter siden):

Virker som det varierer veldig hva folk får vite og ikke. 

Var på TUL for et par uker siden og fikk da beskjed om at hun ikke ville si noe om kjønn selv om hun kunne se det, fordi det fortsatt var ganske stor sannsynlighet for at de kunne ta feil såpass tidlig. Så måtte pent smøre meg med tålmodighet og vente til OUL om noen uker :) 

Ser fler i termingruppen har fått vite med relativt stor sikkerhet, men har også opplevd fra forrige gang at noen fikk vite et kjønn på TUL, men fikk kontramelding på OUL. Så om du får vite hadde jeg gjerne avventet shoppingen litt til du vet sikkert 😛 

Ja det er nettopp det, vi har ingen preferanser på kjønn og blir kjempeglad uansett hvilket kjønn det skulle være men ønsker ikke å mentalt forberede oss for så og få kontrabeskjed, da vil vi helst at de ikke sier noe før OUL om det ikke er temmelig sikkert

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er nettopp det, vi har ingen preferanser på kjønn og blir kjempeglad uansett hvilket kjønn det skulle være men ønsker ikke å mentalt forberede oss for så og få kontrabeskjed, da vil vi helst at de ikke sier noe før OUL om det ikke er temmelig sikkert

Da ville jeg ventet til fødsel. Fikk feil beskjed på oul

Anonymkode: 54b2c...a5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da ville jeg ventet til fødsel. Fikk feil beskjed på oul

Anonymkode: 54b2c...a5c

Såpass! Hva fikk du beskjed om?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan nok si at du helst vil at de lar være å si noe om kjønn selv om de skulle se det :) 
De kan jo ta feil på OUL også, men tror sannsynligheten for det er langt lavere enn på TUL. I Bergen har de hvertfall retningslinjer på å ikke f.eks. gi ut lapp med kjønn på OUL for Gender Reveals og sånn, fordi de ikke vil måtte stå ansvarlig dersom det skulle vise seg å være feil. Sikkert lurt 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite det privat i uke 13 med nr. 1, ikke på offentlig i uke 13 med 2-ern. 

Anonymkode: 84212...707

Skrevet

Vi fikk vite i uke 12 på privat. Det var feil :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Ble tippet jente på TUL på begge, stemte begge gangene. 

Anonymkode: 142af...f6c

Skrevet (endret)

Jeg var på offentlig TUL da jeg var 12+5. Hun spurte om vi ville vite kjønn, men vi sa vi er enige om at vi ikke vil vite før OUL i tilfelle det er feil. Det er ikke så farlig om det er gutt eller jente, men jeg vet at jeg kan fort bli skuffa om det viser seg å være feil. 

Endret av *blueberry*
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk vite det privat i uke 13 med nr. 1, ikke på offentlig i uke 13 med 2-ern. 

Anonymkode: 84212...707

Mitt inntrykk er også at man får vite det på privat UL men ikke offentlig (veninna mi fikk beskjed om at de ikke «fokuserte på det»). Men man kan jo aldri være sikker så tidlig uansett :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...