Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på lønnssystemet til pp rådgivere!? Finner ikke info på nett om hvilket de følger - altså hva man kan forvente i lønn. Noen steder på KG står det at de følger lærernes lønnssystem, mens på Trondheim kommune sine sider finner jeg en tabell der de lønnes etter "grad 1, grad 2 eller grad 3". Hva er det som stemmer egentlig!? 

Noen som vet?? 

Anonymkode: 987ee...a3b

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Forskjellig fra kommune til kommune, og fylkeskommune. Bare kontakte den aktuelle PPT og spørre. 

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (1 time siden):

Forskjellig fra kommune til kommune, og fylkeskommune. Bare kontakte den aktuelle PPT og spørre. 

Vet du dette fordi du jobber i ppt eller fordi du har lest det et sted?? 

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du dette fordi du jobber i ppt eller fordi du har lest det et sted?? 

Har jobbet i sektoren. Ikke i PPT. Men slik er det. Rådgiverlønna avhenger også av hva slags utdanning du har. Master? Bachelor? Lærer med videreutdanning? 

Skrevet
takinova skrev (På 7.8.2023 den 19.21):

Har jobbet i sektoren. Ikke i PPT. Men slik er det. Rådgiverlønna avhenger også av hva slags utdanning du har. Master? Bachelor? Lærer med videreutdanning? 

Lærer med master i spes ped! Dette burde jo telles med! 

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 14.34):

Lærer med master i spes ped! Dette burde jo telles med! 

Vet at i min kommune har lærere med master og lang utdanning gått ned i lønn når de gikk til PPT fra kontaktlærerjobben. Men igjen: forskjell fra kommune til kommune(og PPT vgo).

• 2 uker senere...
Skrevet

I vår kommune lønnes PP-rådgivere etter lønnsstigen for lærere. Jeg er PP-rådgiver og lektor med tilleggsutdanning med full ansiennitet og får samme lønn som jeg ville fått i skolen med samme utdanning. Det er krav om (minimum) master for å få jobb som PP-rådgiver i hele det fylket jeg bor i. Master i pedagogikk, spesialpedagogikk eller du må være psykolog. I tillegg er det en del sertifiseringer du helst bør ha (knyttet til utredning), men som man også kan få mulighet til å ta gjennom jobben. Man får ikke jobb i PPT her med bare en allmennlærerutdanning eller en bachelor.

Anonymkode: 86ae6...7f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I vår kommune lønnes PP-rådgivere etter lønnsstigen for lærere. Jeg er PP-rådgiver og lektor med tilleggsutdanning med full ansiennitet og får samme lønn som jeg ville fått i skolen med samme utdanning. Det er krav om (minimum) master for å få jobb som PP-rådgiver i hele det fylket jeg bor i. Master i pedagogikk, spesialpedagogikk eller du må være psykolog. I tillegg er det en del sertifiseringer du helst bør ha (knyttet til utredning), men som man også kan få mulighet til å ta gjennom jobben. Man får ikke jobb i PPT her med bare en allmennlærerutdanning eller en bachelor.

Har dere ikke individuelle lønnsforhandlinger?? Kan jo være ganske spredt i antall år på universitetet hos ansatte i ppt - noen tar jo både spes ped og diverse i tillegg. Man må jo få noe utbytte av dette...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere ikke individuelle lønnsforhandlinger?? Kan jo være ganske spredt i antall år på universitetet hos ansatte i ppt - noen tar jo både spes ped og diverse i tillegg. Man må jo få noe utbytte av dette...?

Vi har ikke i utgangspunktet individuelle lønnsforhandlinger, nei. Som sagt følges den samme lønnsstigen som hos lærere. Mange PP-rådgivere er organisert gjennom Utdanningsforbundet som forhandler lønn for oss. Jeg vet PP-rådgivere i noen kommuner får et «rådgivertillegg» som tillegg på lønna, men slik er det ikke hos oss. I PPT er det sjelden et veldig stort sprik på antall år med utdanning mellom ansatte - grunnet masterkravet. Jeg har for eksempel mer utdanning enn «lektor med tillegg», men får ikke uttelling i lønn for det jeg har av ekstra utdanning ut over det.

• Liker 1
Skrevet

I vår kommune er det individuelle lønnsforhandlinger i ppt. Følger ikke lønnsstigen til lærere. Men dette vet jeg varierer fra kommune til kommune som flere her nevner. 

Anonymkode: 9760b...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...