AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hei, Er blitt samboer med en som har barn fra før, samt at vi har en på vei. Vi skal kjøpe noe nytt i lag, men den forbindelse kunne jeg tenke jeg rådgivning fra en tredjepart for å finne ut hvordan vi best mulig gjør det mtp på felles økonomi, lån etc. i vår situasjon. Banken sier at de ikke kan ta stilling til slikt. Hvor henvender kan seg? Om noen kjenner til noe konkret i Bergen, er det helt topp. Anonymkode: 6be90...395
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Kontakt og betal for en advokat. Anonymkode: d0d59...453 2
Gjest takinova Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Er blitt samboer med en som har barn fra før, samt at vi har en på vei. Vi skal kjøpe noe nytt i lag, men den forbindelse kunne jeg tenke jeg rådgivning fra en tredjepart for å finne ut hvordan vi best mulig gjør det mtp på felles økonomi, lån etc. i vår situasjon. Banken sier at de ikke kan ta stilling til slikt. Hvor henvender kan seg? Om noen kjenner til noe konkret i Bergen, er det helt topp. Anonymkode: 6be90...395 Dette er ikke noe bankene kan ta på seg. Det beste er å kontakte en advokat som spesialiserer seg på slikt. De setter opp kontrakter for dere. Koster litt, men vel verdt det(spesielt for den som går inn med mest i forholdet). Din partner har særkullsbarn også, ser det ut for. Da er det ekstra viktig for deg å være sikret.
Nooni Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Jeg ville foreslått for samboer at dere tar kontakt med en advokat. Lurt om dere på forhånd har printet ut dokumenter som kan ha en betydning og snakket om hva dere tenker om barn, arv, død, sånn at dere er sånn nogenlunde forberedt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Der er masse tips og informasjon på nettet. Dere kan da lete opp informasjon, også heller bruke advokat til å formalisere evt samboerkontrakt etc. Anonymkode: 81474...69c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Tusen takk for gode svar! Da skal jeg forsøke å få samboer med på et møte med en slik advokat. Om noen har tips til noen i Bergen som er god på slikt, tatt jeg gjerne imot det. Anonymkode: 6be90...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå