AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Legesenteret jeg tilhører vil ikke gjøre det. Har spurt på to forskjellige private klinikker, men da kreves full gynekologisk undersøkelse først. Hvor får man tatt en enkel blodprøve? 😫 Anonymkode: 100a3...c14
Sydenkupp Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Hvorfor ville ikke legesenteret gjøre det? Jeg tok det der og sendte en henvendelse til fastlegen. Du har ikke noen bekjente som er sykepleier eller lignende? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Fikk svigerinnen min til å ta det, privat altså. Hun er sykepleier. Anonymkode: 88cfd...f29 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Ingen ville ta på meg heller. Jeg endte opp med å ta på meg selv. Samboer hjalp med å skifte glass. Kikket litt på YouTube først. Staset opp, fant en fin blodåre, vinklet nåla inn riktig, også hjalp som sagt samboer meg med å sette inn første glass samt skifte. Det gikk helt fint. Jeg var faktisk flinkere til å ta blodprøve enn noen av de som jobber på legesenteret 🙃 Anonymkode: 7703c...44c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Du må ta UL først for å se at det er liv og at det ikke er flerlinger. Anonymkode: 29b79...2f1 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Hvis du bor på Østlandet så er Strømstad en mulighet. Jeg tok det der. Anonymkode: 33596...964
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen ville ta på meg heller. Jeg endte opp med å ta på meg selv. Samboer hjalp med å skifte glass. Kikket litt på YouTube først. Staset opp, fant en fin blodåre, vinklet nåla inn riktig, også hjalp som sagt samboer meg med å sette inn første glass samt skifte. Det gikk helt fint. Jeg var faktisk flinkere til å ta blodprøve enn noen av de som jobber på legesenteret 🙃 Anonymkode: 7703c...44c Haha du er tøff, det hadde jeg aldri klart 🙈Hvor bestilte du testen fra? Altså hvilken klinikk? ☺️ Anonymkode: 100a3...c14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Legesenteret jeg tilhører vil ikke gjøre det. Har spurt på to forskjellige private klinikker, men da kreves full gynekologisk undersøkelse først. Hvor får man tatt en enkel blodprøve? 😫 Anonymkode: 100a3...c14 Jeg tok NIPT før det ble lov i Norge og måtte ta UL først. De må sjekke at det liv, og ikke tvillinger. Så det er helt vanlig. Anonymkode: 0e2f3...1e3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Ingen ville ta på meg heller. Jeg endte opp med å ta på meg selv. Samboer hjalp med å skifte glass. Kikket litt på YouTube først. Staset opp, fant en fin blodåre, vinklet nåla inn riktig, også hjalp som sagt samboer meg med å sette inn første glass samt skifte. Det gikk helt fint. Jeg var faktisk flinkere til å ta blodprøve enn noen av de som jobber på legesenteret 🙃 Anonymkode: 7703c...44c Typisk KG. Har man fått til noe en gang er man flinkere enn de som har tatt utdannelse og gjør dette hundrevis av ganger hver dag. Ja vel Anonymkode: a9631...073 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Haha du er tøff, det hadde jeg aldri klart 🙈Hvor bestilte du testen fra? Altså hvilken klinikk? ☺️ Anonymkode: 100a3...c14 Hehe, jeg jobber i helsevesenet (bare at jeg ikke tar blodprøver), så det hjalp nok litt på 😅 Bestilte fra ultralydsklinikken i København, veldig fornøyd 😊 Anonymkode: 7703c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Typisk KG. Har man fått til noe en gang er man flinkere enn de som har tatt utdannelse og gjør dette hundrevis av ganger hver dag. Ja vel Anonymkode: a9631...073 Haha. Det finnes helsesekretærer og sykepleiere som gjør det mye bedre enn meg, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg var flinkere enn mange jeg har møtt. Som gjør dette hver dag 😉 Nå jobber jeg i helsevesenet, men tar ikke blodprøver, det er det andre som gjør. Så helt ukjent for meg er det ikke. Anonymkode: 7703c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Jeg endte opp med å få en sykepleier i nabolags-facebookgruppa til å gjøre det. Ble masse styr, men fikk ordnet det til slutt. Dro til Danmark og de skulle egentlig ta den der, men så var det noe med at de kun sender pakker i ukedager og at blodprøven ble for gammel, så de sendte meg hjem med blodprøveutstyr... Fikk raskt svar og alt var bra med babyen da, 4 år gammel nå 😃 Anonymkode: 671f3...00a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Kjenner du ingen helsepersonell du kan spørre? Svigermor tok på meg, hun er sykepleier Anonymkode: 4f434...4f3
Tjoheiii Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 16.35): Ingen ville ta på meg heller. Jeg endte opp med å ta på meg selv. Samboer hjalp med å skifte glass. Kikket litt på YouTube først. Staset opp, fant en fin blodåre, vinklet nåla inn riktig, også hjalp som sagt samboer meg med å sette inn første glass samt skifte. Det gikk helt fint. Jeg var faktisk flinkere til å ta blodprøve enn noen av de som jobber på legesenteret 🙃 Anonymkode: 7703c...44c Jeg brakk meg bare av å lese om dette😂 det hadde jeg aldri klart!👏🏼 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå