Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Hei jenter. Jeg er av den oppfatning av at hasj er veldig !!! helseskadelig, særlig for psyken!.Jeg tenker da på amotivasjonssyndromet og depersonalisering. Jeg kommer til å praktisere null- tolleranse i forhold til hasj røyking. Det vil si, jeg setter et ultimatium der han kan hasj og vi gjør det slutt, eller han kan slutte å røyk,e og fortsatt bli i forholdet.. Er dette urimelig? Bør jeg gå med på at han kan røyke en sjelden gang (en gang annenhver månede kanskje?)
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Du kan jo ikke nekte ham noe som helst. Jeg synes det blir litt dobbeltmoralsk og si at han kan få lov en gang i måneden feks. Men jeg synes ikke du er urimelig hvis du forteller ham nøyaktig hva du synes om denslags. Enten dette eller stille ultimatum - enten røyken eller deg, men det blir vel kanskje litt drastisk?
Gjest 2324 Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 Det er jo du som må legge lista i forhold til hva du krever av en kjæreste. Så nei, synes ikke du er urimelig.
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 Det er jo du som må legge lista i forhold til hva du krever av en kjæreste. Så nei, synes ikke du er urimelig. ← Det er godt å høre at noen er enig med meg.
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Synes ikke du er urimelig! Om min kjære hadde røkt hasj hadde han fått det meget klare ultimatumet: Hasjen eller meg!
Gjest eks-tøffest Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Jeg er helt enig med deg, Foxylady. Jeg røyka hasj selv en periode da jeg var yngre og dummere, sluttet for mange år siden og er helt anti pga den virkningen jeg skjønner det hadde på meg (og nei , her snakker vi ikke om selve rusen, men alt annet rundt, som alle hasjrøykere bagatelliserer eller fornekter). Uansett ellers flott personlighet eller supert sexliv, en hasjrøykende mann hadde IKKE fortsatt å være min kjæreste. DET livet er jeg fullstendig ferdig med!
Gjest lilletroll Skrevet 17. januar 2006 #8 Skrevet 17. januar 2006 Hei jenter. Jeg er av den oppfatning av at hasj er veldig !!! helseskadelig, særlig for psyken!.Jeg tenker da på amotivasjonssyndromet og depersonalisering. Jeg kommer til å praktisere null- tolleranse i forhold til hasj røyking. Det vil si, jeg setter et ultimatium der han kan hasj og vi gjør det slutt, eller han kan slutte å røyk,e og fortsatt bli i forholdet.. Er dette urimelig? Bør jeg gå med på at han kan røyke en sjelden gang (en gang annenhver månede kanskje?) ← Nei, du er IKKE urimelig, og nei du bør IKKE gå med på at han kan røyke "av og til". Tro meg, da vil det balle på seg....
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #9 Skrevet 17. januar 2006 Takk for gode svar Jeg føler meg litt sikrere i min sak nå.
Gjest 1111 Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 I mine øyne er du ikke urimelig. Jeg ville gitt samme ultimatum selv.
Gjest baby-E Skrevet 17. januar 2006 #11 Skrevet 17. januar 2006 jeg syns ikke du er urimelig! Du velger jo selv hva du vil ha i livet ditt og hva du tolererer!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #12 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ville ikke vært sammen med en som røyker hasj, men kjenner folk som er det/driver med det. Ingen av de er sprøytenarkomane i dag... De holder seg til weeden og har det fint sånn
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2006 #13 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Du må da kunne nekte som du vil, og han bør kunne reagere på det som han vil. Dere er da begge frie individer. Hadde jeg blitt presentert for et slikt ulitmatum, så hadde jeg nok sagt hadebra, men nå kommer vi nok fra vidt forskjellige steder, har ulike erfaringer og forventer ulikt fra de vi omgås med (på bakgrunn av deres bakgrunn). Endret 17. januar 2006 av TomKrus
Floja Felíz Skrevet 17. januar 2006 #15 Skrevet 17. januar 2006 Du kan jo ikke nekte ham noe som helst. Jeg synes det blir litt dobbeltmoralsk og si at han kan få lov en gang i måneden feks. Men jeg synes ikke du er urimelig hvis du forteller ham nøyaktig hva du synes om denslags. Enten dette eller stille ultimatum - enten røyken eller deg, men det blir vel kanskje litt drastisk? ← Enig. Å nekte ham det vil kanskje bare ha motsatt virkning. Det er jo utrolig provoserende å bli fortalt av andre hvordan man skal styre livet sitt. Kanskje du heller kan snakke med ham om det på en ordentlig måte, og si at du er mot bruk av hasj og ønsker at han skal slutte. Så får det være opp til ham om han respekterer deg. Hvis ikke er det vel ikke en mann du vil ha, og da er det sikkert lettere å avslutte det hele også. Synes bare at det er ødeleggende å være så bastant...
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. januar 2006 #16 Skrevet 17. januar 2006 Du må da kunne nekte som du vil, og han bør kunne reagere på det som han vil. Dere er da begge frie individer. Hadde jeg blitt presentert for et slikt ulitmatum, så hadde jeg nok sagt hadebra, men nå kommer vi nok fra vidt forskjellige steder, har ulike erfaringer og forventer ulikt fra de vi omgås med (på bakgrunn av deres bakgrunn). ← Jepp, enig i det. Du må gjerne stille ultimatum, men sjansen for at han sier takk for seg fordi du ikke respekterer hans vaner er jo tilstede. Hvis han mener at hasj ikke er så skadelig som det du mener det er, så vil det virke totalt urimelig for ham at du stiller ultimatum.
Floja Felíz Skrevet 17. januar 2006 #17 Skrevet 17. januar 2006 Jeg er helt enig med deg, Foxylady. Jeg røyka hasj selv en periode da jeg var yngre og dummere, sluttet for mange år siden og er helt anti pga den virkningen jeg skjønner det hadde på meg (og nei , her snakker vi ikke om selve rusen, men alt annet rundt, som alle hasjrøykere bagatelliserer eller fornekter). Uansett ellers flott personlighet eller supert sexliv, en hasjrøykende mann hadde IKKE fortsatt å være min kjæreste. DET livet er jeg fullstendig ferdig med! ← DU er ferdig med det ja, men kanskje folk må få gjøre sine egne erfaringer?
Gjest eks-tøffest Skrevet 17. januar 2006 #18 Skrevet 17. januar 2006 Tom Krus: Enig med deg at selvsagt kan begge selv bestemme hvordan de vil reagere på et ultimatum. Men jeg tror nok ikke trådstarter stiller et slikt ultimatum uten å være klar over at hun kanskje mister kjæresten sin. Vet om mange som er så innrøyka at de heller ville få kuttet av seg en arm enn å kutte hasjen. I mine øyne er det heller ikke noe håp for dem. Men de får leve sitt liv, og jeg mitt, bare jeg slipper å involvere meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #19 Skrevet 17. januar 2006 nei, han får velge deg eller hasjen. Synes ikke det er noe galt i at du stiller dette kravet! Jeg kunne aldri vært sammen med en som røyker hasj. En ting er at det er et ulovlig stoff her i Norge. Men som noen her nevner har det også psykiske virkninger på brukeren. Nå har jeg en vennine som utviklet psykose etter hasjbruk, hun har en alvorlig sinnslidelse i dag. I tillegg har hun blitt narkoman etter bruk av andre stoffer hun gikk over på etterhvert. Så jeg er veldig strikt på dette, og det synes jeg du skal være også! Vi stiller alle noen krav til hvem vi vil tilbringe tid med: jeg kunne ikke vært sammen med en kriminell, nynazist, en misjonerende religiøs person eller en som bruker illegale stoffer osv osv Noen har spesielle krav som utseendet, høyde osv, mens holdninger og bruk av illegale stoffer abs er en berretiget grense for hvem man vil være sammen med!
Gjest eks-tøffest Skrevet 17. januar 2006 #20 Skrevet 17. januar 2006 DU er ferdig med det ja, men kanskje folk må få gjøre sine egne erfaringer? ← Selvsagt, bare ikke som MIN kjæreste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå