Gjest Jersey Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Hvordan burde jeg trene på tredemøllen min for å få maksimum utbytte av treningen? Målet er å gå ned i vekt..altså forbrenne fett.
lena24 Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 rask gange. løp eller jogg. det forbrenner har jeg hørt.
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 Ved vanlig gange, som når du fex går til bussen og det er litt kaldt, forbrenner du (i gjennomsnitt) 1 kalori pr 12 skritt
Gjest Leanan Sidhe Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Still inn tredemøllen slik at båndet går oppoverbakke. Det tror jeg er kjempebra!
SuperNova Skrevet 24. januar 2006 #5 Skrevet 24. januar 2006 Det viktigste er å trene allsidig, og det har du gode muligheter til med tredemølle. Du kan jo variere med intervalltrening, kjøre med høy puls i 20 minutter, og langkjøring med litt lavere puls (bare noen forslag). Grunnen til at variasjon er viktig, også når formålet er å forbrenne fett, er at kroppen venner seg til ulike typer aktiviteter. Hvis man gjør det samme igjen og igjen, tilpasser kroppen seg, og treningen blir ikke like effektiv. På tredemølle kan du regulere intensiteten (hvor høy puls du får) både ved hvor fort du vil løpe og om du løper på flatt terreng, oppover eller nedover bakke. SÅ her har du mange muligheter til variasjon. Og når du løper/går i motbakke, får dessuten musklene i rumpa strammet seg litt, ingen dum bieffekt, selv om formålet primært er å forbrenne fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå