jabx Skrevet 13. august 2023 #21 Del Skrevet 13. august 2023 Jeg glemte forresten å nevne at forskning også tyder på at en solid frokost kan bidra til å redusere sultfølelse resten av dagen. Så frokost og middag bør kanskje være de to største måltidene, og så bør man være forsiktig med å spise mye rett før man skal legge seg (mtp. søvnkvalitet som også påvirker sultfølelse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #22 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 14.43): Men er det måltidsrytmen som er av betydning, eller er det hva du spiser? Akkurat det er jo faktisk litt interessant. Vet en del forskning viser at lengre fasteperioder er gunstig for kroppen, men virker som ikke alle får det til å fungere. Er det faktisk sånn at det samme passer alle? Anonymkode: 9a45f...78a Tenker det er veldig individuelt. For meg har magen og tarmen det bedre, hvis den får lengre pause igjennom døgnet, altså faste. Når jeg spiser da, kan jeg spise hva som helst uten at magen slår seg vrang. Men hvis jeg spiser mye karbohydrater, ultraprosessert får jeg mye smerter i ledd og blir mer utmattet. Derfor spiser jeg ren mat, mest kjøtt og grønnsaker. Anonymkode: 4ab3a...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå