Gå til innhold

Hvordan går man frem for å få en FF når man er usikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å finne passende trådtittel. 

Kvinne på 28, har ikke hatt sex på en del år (begynner faktisk å bli 6 år siden..) og har kun vært i faste forhold. Jeg er generelt en utrygg og noe usikker person, trenger tid på å føle meg trygg sammen med noen. På grunn av dårlige erfaringer i forhold ønsker jeg ikke dette igjen, men har tenkt at FF må være fint. Men jeg skjønner ikke helt spillereglene og er usikker på hva jeg kan forvente. Å ligge rundt, ha ONS og lignende frister ikke i det hele tatt, jeg vil heller ha en fast partner men ønsker ikke at det skal være et forhold. Samtidig skjønner jeg at det er begrenset hvor lang tid mannen vil bruke på meg når det er snakk om kun sex, er usikker på hvilke holdninger som foreligger hos de som bare vil ha sex. 

Føler meg egentlig som en jomfru igjen. Det jeg søker er rett og slett bare en mann å ha det godt og fint sammen med i blant, kos og sex. Men det føles så fjernt for meg å gjøre det med noen som ikke er kjæresten min, samtidig føles det enda fjernere å være kjæreste med noen igjen. Sex er noe jeg savner veldig, men jeg ønsker bare å forholde meg til èn. 

Hvordan får man egentlig et slikt seriøst FF forhold, må jeg ligge med mange for å "finne den rette" eller kan jeg bare si at jeg søker noe langsiktig uten å spesifisere hva, og så ta det derifra om det viser seg at kjemien stemmer og vi begge er gira på hverandre? Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: 1c825...e5a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær tydelig i profilen din på du ikke søker noe seriøst, men heller ikke noe engangsgreier.

Bruk tid i chat, der finner man ofte ute om dere liker det samme, legger det samme i type relasjon dere søker og om personen har en oppførsel/personlighet du liker.

Fuckfriends er faste greier, men uforpliktende. Det er i utgangspunktet sex og ikke noe annet. Ønsker du annet i relasjonen så må du være tydelig på det FØR dere møtes.

Og husk, det er uforpliktende så begge parter står fritt til å ha andre de har sex med også.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (44 minutter siden):

Og husk, det er uforpliktende så begge parter står fritt til å ha andre de har sex med også.

Uansett hva slags relasjon man går inn i, står partene fritt til å bli enige om eksklusivitet. Å ha en fast og sykdomsfri partner, er et poeng for veldig mange.  

Anonymkode: c49d6...1f5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Lykke til med å få seg monogami i en fuckfriend relasjon, da bortfaller hele poenget med fuckfriend.

Helt greit man ønsker seg noe annet, men da bør man skaffe seg noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinne på 28, har ikke hatt sex på en del år (begynner faktisk å bli 6 år siden..) og har kun vært i faste forhold. Jeg er generelt en utrygg og noe usikker person, trenger tid på å føle meg trygg sammen med noen. På grunn av dårlige erfaringer i forhold ønsker jeg ikke dette igjen, men har tenkt at FF må være fint. Men jeg skjønner ikke helt spillereglene og er usikker på hva jeg kan forvente. Å ligge rundt, ha ONS og lignende frister ikke i det hele tatt, jeg vil heller ha en fast partner men ønsker ikke at det skal være et forhold. Samtidig skjønner jeg at det er begrenset hvor lang tid mannen vil bruke på meg når det er snakk om kun sex, er usikker på hvilke holdninger som foreligger hos de som bare vil ha sex. 

Føler meg egentlig som en jomfru igjen. Det jeg søker er rett og slett bare en mann å ha det godt og fint sammen med i blant, kos og sex. Men det føles så fjernt for meg å gjøre det med noen som ikke er kjæresten min, samtidig føles det enda fjernere å være kjæreste med noen igjen. Sex er noe jeg savner veldig, men jeg ønsker bare å forholde meg til èn. 

Hvordan får man egentlig et slikt seriøst FF forhold, må jeg ligge med mange for å "finne den rette" eller kan jeg bare si at jeg søker noe langsiktig uten å spesifisere hva, og så ta det derifra om det viser seg at kjemien stemmer og vi begge er gira på hverandre? Hva gjør jeg her? 

Hvis du er både utrygg og usikker, så tror jeg det er stor sjanse for at du ikke kommer til å takle en ff relasjon.

Anonymkode: b92d7...908

Skrevet
*Mocca* skrev (43 minutter siden):

Lykke til med å få seg monogami i en fuckfriend relasjon, da bortfaller hele poenget med fuckfriend.

Helt greit man ønsker seg noe annet, men da bør man skaffe seg noe annet.

Ehhh. Nei? Det er fullt mulig å være fwb med kun en person av gangen. Tror faktisk aldri jeg har hatt flere samtidig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Jdz said:

Ehhh. Nei? Det er fullt mulig å være fwb med kun en person av gangen. Tror faktisk aldri jeg har hatt flere samtidig.

Poenget var vel hva man kan forvente av en eventuell elsker, ikke hvordan en selv forholder seg til vedkommende.

Anonymkode: 44664...f58

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venn som hadde fwb med 5 forskjellige damer en til hver dag i uka. Alle trodde de var eksklusive. Høres ut som om du heller bør satse på en kjæreste.

Anonymkode: 375c9...767

Skrevet
Jdz skrev (29 minutter siden):

Fwb er noe annet enn ff.

Friends with benefits..... Er en ting fuckfriends er en annen ting.

• Liker 2
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

All denne defineringen..

AnonymBruker
Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (5 minutter siden):

All denne defineringen..

Ja folk nå fortida kan være alt annet en kjærester.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (20 minutter siden):

Fwb er noe annet enn ff.

Venner som puler og pule venner. Jeg ser ikke forskjellen. I begge tilfellene blir man venner.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (37 minutter siden):

Fwb er noe annet enn ff.

Okay..?

Anonymkode: d1cd3...173

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Venner som puler og pule venner. Jeg ser ikke forskjellen. I begge tilfellene blir man venner.

Nettopp ikke, fuckfriends møter for sex og det er det hele.

Friends with benefits er vennskap, men man har sex.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei vil heller anbefale en fwb. Det har jeg og det syns jeg funker fint for meg. Jeg er fri til å leve livet som jeg vil og han er opptatt med sin familie. Han er dessverre opptatt, men det er han jeg har best kjemi og med og syns er mest spennende å ha sex med. Vi er og venner. Går det for mange uker så vil en av oss som regel ta kontakt. Vi kan drikke kaffe sammen vi har en felles hobby vi noen ganger er sammen om. Har hjulpet han med ting og han har hjulpet meg med ting. Vi er gode venner og kan snakke om det meste og. Ingen har så gode klemmer som han har. Vi har ikke noe fast at det skal møtes 2-3 ganger i uka og sånt det har han ikke tid til. Men jeg vi heller ha kvalitet enn kvantitet. Vi har nå holdt på med dette tullet nå i snart 4,5 år så det har vart lenge for oss i hvertfall. 

Jeg leter ikke etter noen kjæreste lengre. Jeg fant aldri det. Det var han jeg ville ha og fikk han ikke så har godttatt tingenes tilstand og lever godt med det. Han er verdens kjekkeste mann og i mine øyne da. 

Og har ingen interesse lengre av å ønske at han skal bryte ut av det han har hjemme. Og vi får kun de positive opplevelsene med hverandre. Det er digg. 

Så ja det er hva du gjør det til. Anbefaler vel en single kar da men ting skjer og man trodde noen var single og så var de ikke det lell osv osv.. men jeg har nå mitt på det tørre. Jeg er single. 

Lykke til. Det er kjempe fint syns jeg da. Han er forresten 14 år yngre enn meg og 

Anonymkode: 6250e...0f8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (5 timer siden):

Fuckfriends er faste greier, men uforpliktende. Det er i utgangspunktet sex og ikke noe annet. Ønsker du annet i relasjonen så må du være tydelig på det FØR dere møtes.

Hva? Det finnes da ingen nedskrevne regler når det gjelder ulike typer forhold, dette bestemmer da kun personene som er involvert 😆 Et forhold kan være så mangt.

Anonymkode: e309c...8d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva? Det finnes da ingen nedskrevne regler når det gjelder ulike typer forhold, dette bestemmer da kun personene som er involvert 😆 Et forhold kan være så mangt.

Anonymkode: e309c...8d4

Og det er vel av denne grunn at så mange sliter med uforpliktende sex og dating hvor man ikke har avklart hva man søker.

Når noen tenker at fuckfriends gjør at man kan kreve monogami, eller at fuckfriends og friends with benefits er det samme.

Ikke minst noen tenker at dating er med romantisk hensikt, egentlig er sextreff, fordi aner ikke hva dating betyr, hva definisjonen er.

Og heller noe rart om noen får problemer når de tenker fuckfriends er semi-kjærester hvor man kan kreve forpliktelser.

Men hvis man velger å tro det er noe annet enn hva det faktisk er, da får man tåle problemene som dukker opp også, uten å syte og klage om det til venner og på nett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hint: Hva tror du er mest sannsynlig dersom du ønsker å unngå å bli brukt for en natts tømming og så dumpet?

Fuck først og friends etterpå?

Eller kanskje heller omvendt…?

Tenk litt over akkurat det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Hint: Hva tror du er mest sannsynlig dersom du ønsker å unngå å bli brukt for en natts tømming og så dumpet?

Fuck først og friends etterpå?

Eller kanskje heller omvendt…?

Tenk litt over akkurat det.

Er vel kanskje best å stifte et vennskap til å begynne med. Saken er at det kan bli litt vanskelig når vedkommende vet at jeg ønsker en seksuell relasjon. Dette kan være "enkelt" ved å bare påstå at jeg ønsker et forhold og at jeg liker å ta det rolig med dating, og så se an etter hvert hvordan kjemien og tryggheten, samt tilliten er, men det er litt råttent om mannen ønsker et forhold. Jeg klarer virkelig ikke ligge med noen uten å kjenne de godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...