Gå til innhold

Blodflekk på madrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fjerner jeg en gammel blodflekk fra madrassen min på beste måte? Den er minst 4 uker gammel :sur: Selvsagt hadde jeg ikke overmadrassen der, ellers kunne jeg vel levere overmadrassen på renseriet. En rammemadrass kan man ikke bare putte i vaskemaskinen... Nå har jeg tatt en vaskeklut med kaldt vann og lagt over flekken.

Noen som har råd som virker? Gamle blodflekker er ikke akkurat delikat, selv om det er min egen og ingen andre ser :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har råd å gi?

Nå har flekken ligget i bløt under en våt vaskeklut (kaldt vann), pluss at jeg først prøvde å gni med litt MIlo (nytteløst), deretter brukte jeg flekkfjerningsspray selv om den ikke nevnte blodflekker. Har gnidd noen ganger og sprayet på mer, og flekken er ihvertfall blitt svakere.

Men altså; Noen som har andre råd eller som vet hvordan man behandler gamle blodflekker? Det eneste jeg vet er at de er vanskelige å få bort :tristbla:

Skrevet

ville bare si at det er genialt med slik tynntynn liten (ca 70x40cm) overmadrass som man kan få kjøpt på f.eks jysk til å ha under lakenet, den kan gå rett i vaskemaskinen og man sparer både madrassen og den store overmadrassen.

Skrevet
ville bare si at det er genialt med slik tynntynn liten (ca 70x40cm) overmadrass som man kan få kjøpt på f.eks jysk til å ha under lakenet, den kan gå rett i vaskemaskinen og man sparer både madrassen og den store overmadrassen.

Ja, sukk...nå har jeg lært! *noterer på handlelista*

Skrevet

Lykkelig slutt!

Flekkfjerneren har gjort jobben, jeg har skrubbet og gnidd i mange omganger, og flekken er nå 95% borte. Gjenstår bare skyll og hårføner tror jeg. :)

Skrevet

Synd jeg ikke så denne tråden før.

Jeg har veldig god erfaring med med vanish.. jeg lager en slags pasta som jeg legger på den fuktige kluten.. så lar jeg den virke en stund før jeg knir godt over med en kost. og så skyll og gni, skyll og gni og tørk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...