AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Nå er det år og dag siden jeg har reist med charter, så hvis noen har svar på disse spørsmålene så er det supert 😁 Jeg reiser forresten med Ving/Sunclass airlines - Det står at innsjekk begynner 2t før flyavgang og stenger 1-1,5t før flyavgang. Boarding begynner 45-60 min før flyavgang. Er ikke dette fryktelig kort tid (vi skal reise fra Gardermoen og jeg mener å huske at før så var det utrolig lang kø ved innsjekk)? Vi reiser med flytog grytidlig og ankommer Gardermoen akkurat 2t før, men bør vi beregne mer tid i tilfelle forsinkelser? - Er det noen form for digital innsjekk 24t før som ved vanlig flyvning? - Det står at man kan sjekke inn på både flytoget og innsjekksautomatene på Gardermoen, men det står også at alle i reisefølget må være tilstede ved innsjekk. Slik jeg husker innsjekk ved chartertur så gikk man til en betjent skranke (lang kø), viste frem pass og utprintede billetter, og fikk droppet av bagasjen der. Har det endret seg til å bli digital innsjekk og bagdrop, i så fall, hvor skal man da vise pass? - Må man fremdeles printe ut billetten på forhånd eller kan man vise digital billett tilsendt på f.eks. mail? På forhånd takk! Litt dumme spørsmål kanskje, men jeg ønsker bare at ting skal gå så smidig som mulig 😅 Anonymkode: f6fae...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg har ikke reist med Ving, men med Apollo sjekket vi inn digitalt en uke i forkant. Vi printet ut boardingkort på automat, leverte bagasjen i automat og alt fungerte som ved vanlig flygning. Scannet pass i automaten. På vei hjem måtte vi stå i kø for å få boardingkort og levere bagasje osv, da ting ikke var så automatisert som i Norge. Anonymkode: ba607...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 7. august 2023 #3 Del Skrevet 7. august 2023 (endret) Innsjekkingen kan du gjøre digitalt dagen før for hele reisefølget, men du må ha passene tilgjengelige for å taste inn dataene som trengs. Du får sms/e-post når du kan sjekke inn. Boardingkort kan du legge i Wallet/lommebok på appen på telefonen din. Dette valget får du når du har sjekket inn, evt så kan du be om å få det på e-post. Så printer du ut bagasjelapper på automat på Gardermoen. Lurt å være der før innsjekkingen åpner, for ja - det er laaaang kø for å få levert bagasjen selv om du har alt klart. Passet vises kun ved ombordstigning. Endret 7. august 2023 av Ms. Steele 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasier Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 Har du lastet ned Ving appen? Der kan du sjekke inn dagen før, og der får du boardingkortene digitalt. Så det eneste du trenger å gjøre på Gardermoen er å printe bagasje-tagg til bagasjen og levere den i drop off. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå