Gå til innhold

Vanskeligere å få leilighet for menn enn damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er blitt vanskeligere for menn å få seg bolig enn damer, er dette faktisk sant? Noen med opplevelser?

Anonymkode: 7edbc...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ser det er blitt vanskeligere for menn å få seg bolig enn damer, er dette faktisk sant?

Sånn har det alltid vært, jenter er lettere å utnytte samt at de sjeldnere raserer leilighetene. 

Summen av de to gjør at om alt annet er likt, vil du som utleier i snitt tjene mye mer penger på å leie ut til dem.

Mulig det er litt tøffere denne sesongen siden det er så mange som ønsker å leie så få boliger, da blir selekteringen sterkere.

Men ordner seg som regel til slutt må bare stå på

Anonymkode: 6b945...e8a

• 3 uker senere...
Skrevet

Noen som  har opplevd?

Skrevet

Definitivt. Kjenner noen som skal leie ut i Oslo nå, og de er innstilt på å ikke leie ut til mann. På grunn av diskriminering så må de jo svare menn også, og kalle inn til visning, men de kommer til å gå for en kvinne til slutt uansett. Enklere, ryddigere, og jevnt over mer trivelig enn menn.

Anonymkode: 25f19...341

Skrevet

Har 2 sønner som trengte å leie leilighet nå pga de er lærlinger i hver sine norges 2 største byer, ingen av de hadde problem med å finne seg noe.

Men klart, men blir kanskje litt skeptisk hvis dette hadde vært single menn i 40 - 50 årene som trengte å leie en leilighet.

Andre veien da? Jeg har alltid foretrukket mannlig utleier å forholde meg til, er så mye styr med damene, og det kan det også være blant kvinnelige leietakere tenker jeg. Jeg tror at mange utleiere går på en blemme når de konsekvent velger vekk menn, i hvertfall unge menn.

Anonymkode: dc1e0...92d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har 2 sønner som trengte å leie leilighet nå pga de er lærlinger i hver sine norges 2 største byer, ingen av de hadde problem med å finne seg noe.

Men klart, men blir kanskje litt skeptisk hvis dette hadde vært single menn i 40 - 50 årene som trengte å leie en leilighet.

Andre veien da? Jeg har alltid foretrukket mannlig utleier å forholde meg til, er så mye styr med damene, og det kan det også være blant kvinnelige leietakere tenker jeg. Jeg tror at mange utleiere går på en blemme når de konsekvent velger vekk menn, i hvertfall unge menn.

Hva slags styr for eksempel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags styr for eksempel? 

Masete, blander seg opp i ting de ikke har noe med, ting som går langt ut over leieforholdet, stjeling, trusler o.l er det jeg har opplevd hos dame.

Menn er mye ryddigere i leieforholdet.  Nå snakker jeg om utleierne her da, ikke leietakerne. 

Blant kvinnelige leietakere kan det være at de maser på /  trenger hjelp fra utleier med enkelt vedlikehold som de er pliktig til å utføre selv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor?

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?

Anonymkode: 173c2...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...