AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Når jeg leser i noen av trådene her, så skriver noen at hvis man er ufrivillig singel, så er det alltid en grunn til det. Også begynner man å tenke, hva er egentlig innafor når det gjelder antall år som har gått? Om man har vært singel i 2-3 år, men man begynte ikke å date før 1,5 år etter bruddet f.eks. I tillegg er det faktorer som jobb og barn på delt samvær som kan begrense tid til dating. Så det jeg lurer på er om man blir stigmatisert jo flere år man er singel når man søker et fast kjæresteforhold? Mitt inntrykk er at kvinner kanskje oftere opplever stigmatisering og at folk tenker det er en grunn til at man forblir singel. Også føler man på presset om at man skal ha kjæreste, fordi alle trenger nærhet, en person som er din nærmeste i livet osv. Anonymkode: 51d9d...474 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Kvinner er single om de er for kresne, menn fordi de er for uattraktive. Det er vel det som er "fordommen", og i stor grad stemmer det vel. Selv om mange ikke vil innrømme det. Anonymkode: a2425...f85 8 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kvinner er single om de er for kresne, menn fordi de er for uattraktive. Det er vel det som er "fordommen", og i stor grad stemmer det vel. Selv om mange ikke vil innrømme det. Anonymkode: a2425...f85 Det høres delvis riktig ut. Men i mitt tilfelle tror jeg det er flere faktorer: 1) Jeg er ikke for kresen, men jeg har valgt å matche med menn jeg ikke passer sammen med på Tinder (pga. lite dating-erfaring). Lært av dette nå. 2) Jeg har datet for få menn hittil, og kjemien har hittil vært feil. 3) Jeg er litt stille og rolig i starten før vi blir kjent, men samtidig er jeg varm, imøtekommende og stiller mange spørsmål til mannen på date. Mulig jeg mangler litt på utstråling og X-faktor selv om jeg er søt, feminin og slank. 4) Jeg har ikke mange interesser, mer vanlige kjedelige som venninner, trening, serier, matlaging og turer i naturen (selv om flere på KG mener at interesser hos damer er mindre viktig). 5) Jeg har ikke vært nok bevisst på hvilke arenaer annet enn Tinder jeg kan møte menn. Har ikke stort venninne-nettverk. ts Anonymkode: 51d9d...474 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner er single om de er for kresne, menn fordi de er for uattraktive. Det er vel det som er "fordommen", og i stor grad stemmer det vel. Selv om mange ikke vil innrømme det. Anonymkode: a2425...f85 Nei, ikke alle kvinner er single fordi de er for kresne. Noen av oss har vært single fordi vi er for uattraktive. Myten om at alle damer kan velge og vrake i menn bare de senker kravene lavt nok, er bare tull. Jeg har slitt med å få menn interessert hele livet. Ikke har jeg hatt masse sexpartnere, ikke er jeg overvektig, og ikke er jeg rar/brautende/dum osv. Men jeg er lite ansiktspen, og da skygger mennene unna. Jeg hadde to samboere, da, men de var med meg av praktiske årsaker, ikke av kjærlighet. Endelig, i en alder av 40, fant jeg en ordentlig mann som faktisk ELSKER meg. Når det gjelder "for kresne", så er det også en grense for hvor lavt man skal senke kravene. De færreste vil bli lykkelig sammen med en voldelig mann, en notorisk utro mann, en narkoman/alkoholiker, en sykelig overvektig mann som ikke orker annet enn å se på TV, eller en mann som er 40 år eldre. Anonymkode: 2b8c8...4ee 14 4 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, ikke alle kvinner er single fordi de er for kresne. Noen av oss har vært single fordi vi er for uattraktive. Myten om at alle damer kan velge og vrake i menn bare de senker kravene lavt nok, er bare tull. Jeg har slitt med å få menn interessert hele livet. Ikke har jeg hatt masse sexpartnere, ikke er jeg overvektig, og ikke er jeg rar/brautende/dum osv. Men jeg er lite ansiktspen, og da skygger mennene unna. Jeg hadde to samboere, da, men de var med meg av praktiske årsaker, ikke av kjærlighet. Endelig, i en alder av 40, fant jeg en ordentlig mann som faktisk ELSKER meg. Når det gjelder "for kresne", så er det også en grense for hvor lavt man skal senke kravene. De færreste vil bli lykkelig sammen med en voldelig mann, en notorisk utro mann, en narkoman/alkoholiker, en sykelig overvektig mann som ikke orker annet enn å se på TV, eller en mann som er 40 år eldre. Anonymkode: 2b8c8...4ee Så godt å høre at du har funnet deg en mann nå ❤️ Jeg kan fortelle at det å være ansiktspen (som jeg får høre, til og med menn jeg har vært på date med har sagt jeg er vakker), det har ikke hjulpet meg til å få kjæreste.. Som 23-åring hoppet jeg rett inn i det første forholdet jeg ble tilbudt fordi jeg var redd for å være alene. Det varte i 13 år, greit forhold, men manglet følelser, lidenskap og god sex. Jeg er litt yngre enn deg, og ønsker bare ikke å gi opp. Jeg har behov for å ha en nær person i livet mitt, oppleve nærhet og kjærlighet og samtidig gi dette til mannen. Mulig at det at det tar noe tid å bli kjent med meg gjør det litt vanskelig for meg, så jeg skal jobbe bevisst med dette videre. ts Anonymkode: 51d9d...474 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så godt å høre at du har funnet deg en mann nå ❤️ Jeg kan fortelle at det å være ansiktspen (som jeg får høre, til og med menn jeg har vært på date med har sagt jeg er vakker), det har ikke hjulpet meg til å få kjæreste.. Som 23-åring hoppet jeg rett inn i det første forholdet jeg ble tilbudt fordi jeg var redd for å være alene. Det varte i 13 år, greit forhold, men manglet følelser, lidenskap og god sex. Jeg er litt yngre enn deg, og ønsker bare ikke å gi opp. Jeg har behov for å ha en nær person i livet mitt, oppleve nærhet og kjærlighet og samtidig gi dette til mannen. Mulig at det at det tar noe tid å bli kjent med meg gjør det litt vanskelig for meg, så jeg skal jobbe bevisst med dette videre. ts Anonymkode: 51d9d...474 Jeg har aldri hørt fra noen at jeg var vakker. Anonymkode: 2b8c8...4ee 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri hørt fra noen at jeg var vakker. Anonymkode: 2b8c8...4ee Det viktigste er at du har funnet mannen din nå. ❤️ Har han ikke sagt at du er vakker/ gitt deg komplimenter? Poenget mitt er at et pent utseende ikke er noen garanti for å få seg raskt kjæreste, som jeg har erfart. Personlighet og utstråling og det man kaller X-faktor som skiller deg litt ut, tror jeg har mest å si. ts Anonymkode: 51d9d...474
Trolltunge Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Nei det er ikke tabubelagt synes jeg, men jeg er litt sjokkert over mentaliteten til mange. Type "Jeg har gått på 5-10 dater, og har ikke funnet kjærligheten ennå." Alvorlig talt, så enkelt er det ikke å finne den rette at man kan tenke og tro at noen få dater og det at man ønsker partner medfører at ting klaffer med noen på noen få treff. Selvfølgelig kan man være så heldig, men da jeg var ung og singel, og mine venninner det samme, opplevde jeg ikke at jeg eller noen trodde at man skulle finne den rette "på bestilling " og noen få dater. Sikkert mange som skjønner at slikt pleier å ta tid og maaaaange treff og sosial omgang på flere arenaer også, men jeg klør meg like mye i hodet over mentaliteten hver gang det dukker opp tråder der kvinner som har vært på noen få dater hevder at dette er såååå vanskelig, og nå gir de snart opp, etter bare å ha datet noen få menn. Lurer da litt på om at alt som er blitt så enkelt å finne og bestille på nettet har medført at folk har begynt å tro at alt i livet skal være enkelt tilgjengelig, "bare å søke opp og bestille når man ønsker det". Det er 20 år siden jeg var "på markedet ", og den gangen visste folk at å finne den rette var en treg og møysommelig prosess, oftest. At det bare var flaks om noen fant kjærligheten kjapt når de begynte å søke etter den. At utallige dater og å være på ulike sosiale arenaer var nødvendig oftest. Nå virker det som folk tror det skal være fort og lett å finne den rette, men det er vel en av de tingene som ikke endrer seg mye, at det ER vanskelig å finne den rette, selv om mye annet har endret seg til å bli lettere og mer tilgjengelig. 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Mange attraktive kvinner velger å sitte på gjerdet og vente på den beste til alle de beste mennene er tatt. Derfor vil single, godt voksne kvinner typisk være mer attraktive en single godt voksne menn (og da snakker jeg ikke om bruktbilparken som allerede har havarerte forhold - typsk med med barn - bak seg). For en attraktiv, godt voksen kvinne som har gått i denne fellen, er det imidlertid ikke tabu eller stigmatiserende å være singel, slik det kan være for enslige, mindre attraktive menn. Anonymkode: efa6a...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange attraktive kvinner velger å sitte på gjerdet og vente på den beste til alle de beste mennene er tatt. Derfor vil single, godt voksne kvinner typisk være mer attraktive en single godt voksne menn (og da snakker jeg ikke om bruktbilparken som allerede har havarerte forhold - typsk med med barn - bak seg). For en attraktiv, godt voksen kvinne som har gått i denne fellen, er det imidlertid ikke tabu eller stigmatiserende å være singel, slik det kan være for enslige, mindre attraktive menn. Anonymkode: efa6a...e4b Er det slik at vi skilte kvinner i 30-åra med barn på deltid ikke blir stigmatisert, mente du? Vi har vært i lange forhold. Eller mente du at ingen av oss voksne single kvinner blir stigmatisert? Selv gjorde jeg feilen å stupe inn i et forhold da jeg var 23, fordi jeg var livredd for å være singel. Det varte i 13 år, men det var jo mangel på følelser, nærhet og sex, spesielt de siste årene. Så det å ta den første og beste, straffet seg for min del. ts Anonymkode: 51d9d...474 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Jeg er singel igjen. Merker jo at det begynner å bli litt flaut at det lengste forhold jeg har hatt bare varte 3,5 år. Men for å være helt ærlig så føler jeg ikke at det er jeg som er problemet. Jeg har en elendig radar på å finne greie menn. Jeg gir 100%, men så er de så drittsekker at jeg klarer ikke leve med de lenger. Han siste ble jeg for første gang dumpet av, men han er en mann som tror alt i et forhold skal være 100% perfekt hele tiden, 1 krangel så var han på vei ut av forholdet. Det var kjempe slitsomt! Med han så måtte man ikke ha egne meninger som startet en uskyldig diskusjon, eller bli såret av noe fordi da var jeg bare drama. Vi hadde 2 krangler på 1 år og noen uskyldige diskusjoner, og da gikk han🙄 Anonymkode: db9f5...d70
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De færreste vil bli lykkelig sammen med en voldelig mann, en notorisk utro mann, en narkoman/alkoholiker, en sykelig overvektig mann som ikke orker annet enn å se på TV, eller en mann som er 40 år eldre. Anonymkode: 2b8c8...4ee Menn: Pfft! Du er bare for kravstor! Også menn: Hun skal være modellpen, komme fra en vellykket familie, ha en statusjobb, tjene minst 600k. Anonymkode: fd57b...5fb 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menn: Pfft! Du er bare for kravstor! Også menn: Hun skal være modellpen, komme fra en vellykket familie, ha en statusjobb, tjene minst 600k. Anonymkode: fd57b...5fb Også menn: Du er selv ansvarlig for hvem du blir sammen med og får barn med. Hvis han viser seg å være drittsekk, er det din skyld, fordi du har valgt ham. Ta ansvar! Anonymkode: 2b8c8...4ee 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Menn: Pfft! Du er bare for kravstor! Også menn: Hun skal være modellpen, komme fra en vellykket familie, ha en statusjobb, tjene minst 600k. Anonymkode: fd57b...5fb Jeg kommer fra en familie jeg har veldig lite kontakt med. Ganske spesiell familiebakgrunn og det er sårt. Så jeg får inderlig håpe at menn ikke dømmer meg for dette. At det er meg de vil bli kjent med først og fremst. Man velger ikke familien man kommer fra. I tillegg har jeg få venninner. Tjener ganske nært 600 k og er middels pen. ts Anonymkode: 51d9d...474 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kvinner er single om de er for kresne, menn fordi de er for uattraktive. Det er vel det som er "fordommen", og i stor grad stemmer det vel. Selv om mange ikke vil innrømme det. Anonymkode: a2425...f85 * menn fordi de ikke er attraktive nok for kvinner som er for kresne og forventer langt mer enn de selv kan tilby. Selvfølgelig finnes unntak, men kvinner styrer hele datingmarkedet. Menn styrer tilgangen til forhold. Om det ikke hadde vært slik ubalanse hadde det nok vært langt færre kvinner som "føler seg brukt" etter å ha ligget med den samme fyren som alle andre ligger med. Anonymkode: 4d979...6ec
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Menn: Pfft! Du er bare for kravstor! Også menn: Hun skal være modellpen, komme fra en vellykket familie, ha en statusjobb, tjene minst 600k. Anonymkode: fd57b...5fb Eh.... Aldri hørt en mann si noe av dette. Dette har du funnet på selv. Menn driter i om du er advokat eller jobber som helsefagarbeider og tjener 300k, med mindre de er ekstremt attraktive selv. "Vellykket familie"? Kunne ikke brydd meg mindre, men fint om de er innenfor normalen og hyggelige. At både menn og kvinner bryr seg om utseendet er ikke noe du vinner nobelpris for å finne ut. Anonymkode: 4d979...6ec 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: De færreste vil bli lykkelig sammen med en voldelig mann, en notorisk utro mann, en narkoman/alkoholiker, en sykelig overvektig mann som ikke orker annet enn å se på TV, eller en mann som er 40 år eldre 53 minutter siden, AnonymBruker said: Også menn: Hun skal være modellpen, komme fra en vellykket familie, ha en statusjobb, tjene minst 600k. Dette er så fullstendig galskap... Skjønner dere ikke det selv Anonymkode: a2425...f85
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 2) Jeg har datet for få menn hittil, og kjemien har hittil vært feil. Anonymkode: 51d9d...474 snarere tvert om. Anonymkode: 6648c...796
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): snarere tvert om. Anonymkode: 6648c...796 Er 8 dater på Tinder mye/ lite? Vet at noen får kjæreste etter 5-10 dater, men aner ikke hvor vanlig det er. Prøver å ikke sammenligne meg for mye med andre eller å stresse. ts Anonymkode: 51d9d...474 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 Vel, blir jo litt prinsessen på erten. Klart det er litt risky å søke etter menn som oppfyller ungpike fantasien når en er 35+ og har et ønske om barn. Det sagt har jeg også forståelse for at folk ikke gidder å få inn i forhold med noen med mange lyter. Anonymkode: eb0ae...baa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå