Gå til innhold

Tar du også på deg en dassebukse med en gang du kommer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde det ikke før, men da jeg begynte med trening begynte jeg plutselig å ta på meg en slik hver gang jeg kommer hjem. Men beveger man seg ute blant folk i en slik - da vitner det om at man har gitt opp livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 10.48):

Fra jobb eller tilstelning eller annet du må være anstendig kledd.

Tar du på en stor, behagelig joggebukse (aka. dassebukse), eller shorts eller annet behagelig?

Merkelig å kalle det «dassebukse».

Alle jeg har hørt har kalt den type ting «kosebukse»

Skrevet

Jeg bytter ut av kjole/skjørt/dressbukse og inn i jeans/lett kjole. Ikke tale om at jeg skal slite ut jobbklærne på hverdagsaktivitet. Hadde også sett rart ut å levere på håndballen i dressbukse. 

Skrevet

Hopper rett i pysjbukse jeg! 

Anonymkode: 718b7...fda

• Liker 1
Skrevet

Nå er det så kaldt at jeg allerede har begynt med strømpebukse under buksa. Ytterbuksa går v med en gang jeg kommer hjem og jeg daffer rundt i strømpebuksa. 

Anonymkode: a8adf...17f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 14.55):

For meg og mitt velvære er det viktig med gode materialer, ja.

Anonymkode: ade45...8e6

og for planeten 🙂

Anonymkode: 9ddb7...9d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har uniform på jobb, så den tas bare hjem når jeg skal vaske den.

Ellers går jeg stort sett i behagelige klær uansett, så trenger ikke skifte.

Går dere i så vonde klær "ute" at det er vondt å ha på i sofaen?

Samme med BH. Trenger ikke ta av meg BH hjemme, for den er ikke vond eller ekkel. Syns heller der er ubehagelig å ha puppene "løse" 😅

Men syns folk skal få kle seg som de vil selvsagt.

Anonymkode: 6dc28...eba

Er uniformen din så vond at du  ta den av? Kan du ikke bare bruke den hjemme og?

Jeg kan godt sitte i dressbukse, skjorte og blazer i sofaen, eller en smal kjole, eller blyantskjørt. Det er jo ikke direkte smertefullt. Det er bare helt feil, fordi det er ulike klær som passer til ulike anledninger.

for meg er det uansett en vane som sitter igjen fra ungdomstiden. Det var viktig å spare på de gode klærne, og derfor skiftet jeg til noe avdanket når jeg kom hjem. Det var som regel en joggebukse, men det kunne også være andre avdankede klær.

Nå har vanen utviklet seg til at det er loungewear som er kjøpt for å brukes hjemme, dels fordi det er behagelig, dels fordi det fortsatt er et poeng å spare på uteklærne, og dels fordi det fremstår som litt meningsløst å sitte i sofaen i dressbukse og blazer. Det betyr ikke at det ville vært ubehagelig med blazer i sofaen, men det er are helt feil.

Anonymkode: 9ddb7...9d8

• Liker 1
Skrevet

Min utvaskede joggebukse i bomull fra 2004 gjør fortsatt susen

Den rosa fargen er erstattet av matt hvit. Rompa og det ene kneet er lappet minst 2 ganger. Elastikken i livet er helt borte så jeg må bruke belte i stedet 😅

Ellers er den god som ny 😃

Neste år blir det 20 års jubileum 🥳🤪

Anonymkode: ea839...1ab

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...