Gå til innhold

FF forhold. Er det bare å la dette skipet synke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med en kar i ca 4 mnd. Vi møttes gjennom Tinder og helt i starten sier han at han aldri kan si til venner etc, at vi har møttes gjennom Tinder. Våres relasjon utvikler seg til å kun være et FF forhold. 
Etter å ha vært med hverandre 2-3 ganger pr uke får jeg naturligvis følelser, disse fortrenger jeg så godt jeg makter. Jeg merker at han også har følelser for meg, uten at han sagt noe. 

I helgen avtalte vi at jeg skulle komme til han. Når jeg kom hadde han drukket og han var brisen. Han gir mange komplimenter til meg, noe han vanligvis ikke gjør. Jeg tenkte at dette bare er fyllepreik. På vei i «seng» hører jeg at han får match på Tinder. Jeg sier til han at, oi, nå hørtes det ut som at du fikk match på Tinder. Han overser reaksjonen min. Men jeg kjente at jeg ble småkvalm og litt irritert, samtidig så har jeg jo ikke noe grunn til å reagere sånn, men det handlet nok om underliggende følelser jeg har ignorert. 

Vi snakket om avvisning ila kvelden, min frykt for avvisning og at han frykter det samme. Og uten å si noe til han så kom jeg til å tenke på denne tinder matchen han fikk, og at jeg faktisk ignorerer andre pga god sex med han,  og at jeg risikerer avvisning fra han dersom han plutselig skulle treffe drømmedamen. 

Så jeg vurderer å avslutte det hele. Allerede nå kjenner jeg at jeg blir litt lei meg for at jeg evt muligens ikke lenger skal ha en relasjon til han lenger men hvis jeg ikke foretar meg noe vil jo dette bare bli verre med tiden. 

er det noen her som uheldigvis har vært i samme situasjon som meg og kan gi meg råd og tips om hva som er lurt å foreta seg? Takknemlig for det. 

Anonymkode: 2c8df...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har vært med en kar i ca 4 mnd. Vi møttes gjennom Tinder og helt i starten sier han at han aldri kan si til venner etc, at vi har møttes gjennom Tinder. Våres relasjon utvikler seg til å kun være et FF forhold. 
Etter å ha vært med hverandre 2-3 ganger pr uke får jeg naturligvis følelser, disse fortrenger jeg så godt jeg makter. Jeg merker at han også har følelser for meg, uten at han sagt noe. 

I helgen avtalte vi at jeg skulle komme til han. Når jeg kom hadde han drukket og han var brisen. Han gir mange komplimenter til meg, noe han vanligvis ikke gjør. Jeg tenkte at dette bare er fyllepreik. På vei i «seng» hører jeg at han får match på Tinder. Jeg sier til han at, oi, nå hørtes det ut som at du fikk match på Tinder. Han overser reaksjonen min. Men jeg kjente at jeg ble småkvalm og litt irritert, samtidig så har jeg jo ikke noe grunn til å reagere sånn, men det handlet nok om underliggende følelser jeg har ignorert. 

Vi snakket om avvisning ila kvelden, min frykt for avvisning og at han frykter det samme. Og uten å si noe til han så kom jeg til å tenke på denne tinder matchen han fikk, og at jeg faktisk ignorerer andre pga god sex med han,  og at jeg risikerer avvisning fra han dersom han plutselig skulle treffe drømmedamen. 

Så jeg vurderer å avslutte det hele. Allerede nå kjenner jeg at jeg blir litt lei meg for at jeg evt muligens ikke lenger skal ha en relasjon til han lenger men hvis jeg ikke foretar meg noe vil jo dette bare bli verre med tiden. 

er det noen her som uheldigvis har vært i samme situasjon som meg og kan gi meg råd og tips om hva som er lurt å foreta seg? Takknemlig for det. 

Hvor gamle er dere? Har han sagt at han er ute etter et seriøst kjæresteforhold, eller vil han beholde friheten sin og derfor bare ha FF-forhold? 

Anonymkode: 88214...d2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har vært i lignende situasjon for mange år siden og det jeg lærte av det var å ta mer hensyn til mine egne følelser men også forstå at følelsene jeg skaper for noen ofte ikke er ekte følelser men bassert på tanken om han. 

Hva er det ved han som gjør at du har begynt å få følelser for han annet enn at han gir deg gode følelser når dere er sammen og at han dekker det kjærestebehovet og ønsket du har der og da? 

Beundrer og respekterer du han som menneske?  

Innehar han kvaliteter du ser etter i en fremtidig partner? 

Hvis du er ung og ønsker familie vil han kunne være en god rollemodell og foreldre for deres barn? 

Hvordan er vennene hans og familien hans. Hva slags relasjoner har han som vil påvirke deres relasjon? 

Det er så utrolig viktig å sette seg ned og analysere skikkelig før du lar følelser ta overhånd, for følelsene skapes ofte mot illusjoner og håp og tro og ikke på den reelle personen man har begynt å møte. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan endte dere opp i et ff forhold? Var det hans eller ditt ønske?

Anonymkode: b4d5b...a4b

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde aldri kommet over at han fortsatt var aktiv på tinder etter 4 mnd sammen med meg! 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Helt greit at han er aktiv på Tinder og lignende, dere er fuckfriends, det er uforpliktende og han kan ha så mange han vil og søke etter nye så mye han vil. Det kan du også.

Hvis du ønsker noe mer enn fuckfriend relasjon (det er ikke et forhold), må du prate med han, vil han ikke noe annet bør du avslutte for din del.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Har han sagt at han er ute etter et seriøst kjæresteforhold, eller vil han beholde friheten sin og derfor bare ha FF-forhold? 

Anonymkode: 88214...d2c

Ts her. 
Vi er begge i 40 årene. På Tinder sto det at han var ute etter langsiktig. Han har og sagt at han ser etter sin siste kjæreste. Også kom det med at han aldri kan si at han har møtt noen på Tinder… Siden han er aktiv på Tinder tenker jeg at han ikke har funnet det han vil ha. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (1 minutt siden):

Helt greit at han er aktiv på Tinder og lignende, dere er fuckfriends, det er uforpliktende og han kan ha så mange han vil og søke etter nye så mye han vil. Det kan du også.

Hvis du ønsker noe mer enn fuckfriend relasjon (det er ikke et forhold), må du prate med han, vil han ikke noe annet bør du avslutte for din del.

Jeg er helt enig Mocca. Jeg må rett å slett ta praten. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
tulla23 skrev (35 minutter siden):

Hadde aldri kommet over at han fortsatt var aktiv på tinder etter 4 mnd sammen med meg! 

Jeg er på Tinder selv. Men ikke aktiv søkende. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan endte dere opp i et ff forhold? Var det hans eller ditt ønske?

Anonymkode: b4d5b...a4b

Tror det rett og slett bare ble sånn. 
Vi har aldri tatt praten om å definere hva vi er for hverandre. Samtidig oppfører vi oss som kjærester.
For en suppe jeg har satt meg i 😩 Blir fysisk kvalm

ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har aldri tatt praten om å definere hva vi er for hverandre. Samtidig oppfører vi oss som kjærester.

ts

"Jeg har følelser for deg. Hvis du ikke vil ha deg en kjæreste, må jeg avslutte ting nå. Tenk på det og gi meg en lyd."

Anonymkode: 9dadb...cb7

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Veldig lurt å skille på slikt, ikke oppføre seg som kjærester i en ff relasjon, det fører nesten alltid til komplikasjoner fordi den ene tror ting er ryddig og den andre får følelser. Det oppstår gjerne nettopp fordi man gjør ting sammen utenom sex som fører til følelser.

Om ikke annet ,så lærer man etterhvert hva som er lurt å gjøre senere, og ikke gjøre.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også hatt et forhold med en mann som ikke tør å satse. Men når det gjelder fyren din så høres det ut som at

1. Ikke ønsker et forhold men vil være singel og ha mange elskere

2. ikke er klar for å etablere seg med noen.

3. Ikke er typ monogam men vil ha flere intime partere

Så nå må du ta en liten timeout og kjenne etter hva du vil med ditt liv, og hva du trenger. Du vet at han vil x og så må du finne ut hva du ønsker. Jeg vil anbefale deg å kjenne må følelsene dine og tenke litt på om det sårer deg å ha et sånt forhold med han. Om det gjør det så er det best å si det til han og basert på hva han svarer ta en avgjørelse som er bra for deg selv. Vi kan ikke forandre andre, men vi kan være god mot oss selv og gjøre det vi vil. akkurat som han gjør det han vil. 

AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (1 time siden):

Veldig lurt å skille på slikt, ikke oppføre seg som kjærester i en ff relasjon, det fører nesten alltid til komplikasjoner fordi den ene tror ting er ryddig og den andre får følelser. Det oppstår gjerne nettopp fordi man gjør ting sammen utenom sex som fører til følelser.

Om ikke annet ,så lærer man etterhvert hva som er lurt å gjøre senere, og ikke gjøre.

Sex fører vel til følelser om man har et normalt forhold til følelsene sine..

Anonymkode: ed75d...dcf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Dette går da bra. Det er kanskje suppete, men det er ikke en synkemyr. Du er ikke fastlåst til han. Du kan reise deg og si at vet du hva? Jeg tror vi må ta praten jeg. Blir det oss eller?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sex er grunnleggende sett et naturlig fysisk instinkt knyttet til forplantning. Følelser og kjærlighet kan for så vidt også sies å være et naturlig instinkt av en rekke årsaker, men det er mer sjelelig og metafysisk. Selv har jeg en seksuell relasjon med partner i åpent ekteskap, vi møtes utelukkende fordi sexen er befriende og uhemmet av nettopp behovet for å utvikle relasjonen vår videre. Vi har nær kontakt og bryr oss om hverandre, men ikke mer enn det. 

Når det gjelder TS' situasjon så stusser jeg først og fremst over hvorfor han ikke kan være åpen om at de møttes på Tinder? Det er jo blitt dagligdags, og å bli kjent via nett er ikke like stigmatisert som for 10-20 år siden. Videre tror jeg nok TS, pga reaksjonen av at han fikk en match på Tinder, bør tenke gjennom selv hva hun ønsker videre ut av relasjonen og så ta en prat med han om hvor kompatible ønskene deres er.

Anonymkode: 8a890...c7d

• Liker 1
Skrevet

1. Fuck Friends er ikke bindende,men jeg hadde ikke akseptert han lå med andre. Hvis det er god kjemi hadde han måtte vært mer en fornøyd med en pulevenn eller så hadde jeg sagt hadet.

2. Får du følelser,men avtalen er kun venner. Da er det bare å løpe...ender ikke bra

3. Vil ha noe mer? Og du også. Da må det kommuniseres og Tinder selvfølgelig slettes.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sex er grunnleggende sett et naturlig fysisk instinkt knyttet til forplantning. Følelser og kjærlighet kan for så vidt også sies å være et naturlig instinkt av en rekke årsaker, men det er mer sjelelig og metafysisk. Selv har jeg en seksuell relasjon med partner i åpent ekteskap, vi møtes utelukkende fordi sexen er befriende og uhemmet av nettopp behovet for å utvikle relasjonen vår videre. Vi har nær kontakt og bryr oss om hverandre, men ikke mer enn det. 

Når det gjelder TS' situasjon så stusser jeg først og fremst over hvorfor han ikke kan være åpen om at de møttes på Tinder? Det er jo blitt dagligdags, og å bli kjent via nett er ikke like stigmatisert som for 10-20 år siden. Videre tror jeg nok TS, pga reaksjonen av at han fikk en match på Tinder, bør tenke gjennom selv hva hun ønsker videre ut av relasjonen og så ta en prat med han om hvor kompatible ønskene deres er.

Kanskje han forbinder det med noe dårlig og skammer seg? Folk skammer seg over mye. Vet om en kar som kjente skam over å date noen på sin egen alder. Han mente at han måtte ha noen som var ti år yngre for at han skulle være "kar"

Hjernen skiller ut oxytocin under sex, det er derfor man får følelser da. Det er bare sånn kroppen fungerer. 

AnonymBruker
Skrevet

Vondt det der. Tenker at du må holde fast i dine standarder, kommunisere dem til han og avslutte om han ikke ønsker det samme. Ellers blir det bare vondt for deg. 
Reagerer å dette "helt i starten sier han at han aldri kan si til venner etc, at vi har møttes gjennom Tinder". Hvorfor?

Anonymkode: 07f13...58b

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvis man legger til dating, kosing, opplevelser og prøver å ha relasjonen monogam i tillegg ja.

Men har man et normalt forhold til følelsene sine, klarer man også fint å unngå ting som er bevist å skape følelser.

Det er ikke sexen i seg selv som skaper følelser, men all kosing, middag og diverse man legger til utenom sex som skaper følelser. 

Ryddighet og selvkontroll hører også med i det å ha et normalt forhold til egne følelser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...