Gå til innhold

Spiserørskramper!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som sliter med dette og har fått hjelp. Kan kjennes ut som hjerteslag når det holder på og det er grusomt. Jeg blir redd og er skikkelig plaget. Noen tips?

Anonymkode: ab854...d43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som sliter med dette og har fått hjelp. Kan kjennes ut som hjerteslag når det holder på og det er grusomt. Jeg blir redd og er skikkelig plaget. Noen tips?

Anonymkode: ab854...d43

Hadde det som bivirkning til en medisin jeg brukte. Måtte kutte det ut så hjalp det. Satt fast mat også, nede i spiserøret. Skikkelig ekkelt. Leste litt om det når det stod på hos meg -det kan bla komme av stress, hos de fleste går det over etterhvert. Eneste tipset jeg har fått er tygge godt og drikke mye ved måltider, men det er jo for å hindre at maten setter seg fast. Vondt er det uansett. Kanskje varmeflaske på brystet kan hjelpe mot krampene?

Anonymkode: 22dcc...22a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan få det om jeg har spist mye og er stresset. Hjelper å ha noe kaldt som en isbit mellom brystene, og å gjøre pusteøvelser. Mulig legen har andre tips?

Anonymkode: 804c6...86b

Skrevet

Jeg har akalasia og har kramper hver dag...mine går ned i ryggen..opp i halsen og hode...kan vare 1-10 timer .. dessverre lite som hjelper...ofte kan det hjelpe å drikke noe veldig kaldt og spise noe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det et par ganger før jeg kom meg til lege. Trodde at jeg fikk hjerteslag første gangen, det vart SÅ vondt.

Så ba legen meg prøve medisin mot halsbrann. SIKKERT, tenkte jeg, dette kan da ikke være halsbrann! Men det var det tydeligvis. Nå går jeg på Somac og har ikke hatt slike anfall siden da.

Anonymkode: f860b...db8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde det et par ganger før jeg kom meg til lege. Trodde at jeg fikk hjerteslag første gangen, det vart SÅ vondt.

Så ba legen meg prøve medisin mot halsbrann. SIKKERT, tenkte jeg, dette kan da ikke være halsbrann! Men det var det tydeligvis. Nå går jeg på Somac og har ikke hatt slike anfall siden da.

Kjennes ut som hjerteslag. Kan komme flere ganger etter hverandre også, men jeg skal til legen på onsdag pga brystsmerter så de sjekker nok EKG. Jeg har helseangst og er sikker på at jeg har hatt hjerteinfarkt i 3 dager, for spnn føles symptomene. Grusomt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er trådstarter forresten. Pleier aldri p være anonym her inne, så vet ikke hvorfor jeg hadde huket av på det in the first place.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...