Gå til innhold

Anbefal stekepanne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan anbefale en stekepanne? Gjerne fra kitchen for har et gavekort der.

Hatt mange ålreite men de slites etter en stund og da er de selvsagt ikke god lenger. Alltid hatt teflon og nei jeg bruker ikke metall i den:D Mulig for høy varme? Eier ikke et snev av tålmodighet...🙄

Anonymkode: 0bdc6...c66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: Tilbords, ikke Kitchen 

AnonymBruker
Skrevet

Støpejern er best, alltid!

Anonymkode: 205ae...a93

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt teflonpanne, men de blir utslitt etter en tid uansett. Bør varmes opp gradvis og aldri ha for høy varme. La den kjøle seg ned før du vasker den, og bruk en myk kost, ikke noe som skurer i panna. Og selvsagt, som du også sier, ikke metallredskaper, og pass på at du ikke setter andre ting (gryter etc.) oppi panna. Jeg har brukt Tefal panner, ikke av dyreste sort, og har hatt pannene minst 2-3 år før de må byttes.

Skal du steke på høy varme, er støpejernspanne å foretrekke.

Anonymkode: 0a937...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Du får den ikke på Tilbords, men onyx. Den oppfører seg mer som en jernpanne uten styret og vekta som følger med. Kan bruke metallredskaper i den (uten at jeg gjør det pga ubehagelig lyd) 

Anonymkode: 5f655...f2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 10.23):

Støpejern er best, alltid!

Anonymkode: 205ae...a93

Men så tung! 😆

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 10.43):

Jeg liker godt teflonpanne, men de blir utslitt etter en tid uansett. Bør varmes opp gradvis og aldri ha for høy varme. La den kjøle seg ned før du vasker den, og bruk en myk kost, ikke noe som skurer i panna. Og selvsagt, som du også sier, ikke metallredskaper, og pass på at du ikke setter andre ting (gryter etc.) oppi panna. Jeg har brukt Tefal panner, ikke av dyreste sort, og har hatt pannene minst 2-3 år før de må byttes.

Skal du steke på høy varme, er støpejernspanne å foretrekke.

Anonymkode: 0a937...cb7

Eneste synden jeg har er nok at jeg bruker litt høy varme i teflonpanna. Den jeg har nå tror jeg er Tefal og er ca 2 år. Flittig brukt da.

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 10.54):

Du får den ikke på Tilbords, men onyx. Den oppfører seg mer som en jernpanne uten styret og vekta som følger med. Kan bruke metallredskaper i den (uten at jeg gjør det pga ubehagelig lyd) 

Anonymkode: 5f655...f2e

Hvor kjøper du den?

Skrevet

De beste vi har er i rustfritt stål. Ingen belegg som blir med i maten. De har det på kitchen. 

Anonymkode: 2efbf...4fc

Skrevet

Dropp teflon!

Gå heller for keramikk, de krever mindre av deg enn feks støpejern og er nonstick.

Anonymkode: 4394f...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...