AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hei! Jeg er interessert i en bolig som jeg har kverna på en god stund og endelig besluttet at jeg vil kjøpe. Det har vært på markedet i ca ett års tid, men nå nylig kom det faktisk inn et bud! Det ble avslått, men dagen etterpå kom det samme budet inn igjen, og har ikke løpt ut enda. Jeg har tidligere vært i kontakt med en av selgerne (er arv/dødsbo med mange selgere), og sagt at grensen min egentlig er X. Dette budet er på X+100k. Jeg fant nylig ut at det er en i familien til en av selgerne som har bydd. Synes bare opplegget er litt rart, og redd budet er "fiktivt" for å presse opp prisen? Jeg KAN gå ytterligere opp, så det er i hovedsak ikke problemet at jeg ikke har råd, men synes det er rart det plutselig har kommet interesse. Er vel uansett ikke så mye jeg kan gjøre, enten legge inn høyere bud, vente og se om det blir avslått igjen, eller legge boligen fra meg.. Anonymkode: 9d9ec...008
Fighter83 Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Man setter et tak/max grense for den boligen man ønsker. Man går absolutt ikke over dette taket tenker jeg. Uavhengig om tidligere bud virker rare eller ei. Boliger i dag må ofte igjennom flere budrunder ser det ut som da eiere ikke ønsker å selge boliger for den summen folk byr. Ikke sikkert summene deres blir godtatt selv om det er lagt inn bud. La det gå 1 eller 2 uker også legger du inn samme bud som sist om boligen ikke blir solgt. Godt mulig du får den for denne summen neste gang du byr😉 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Hvis du byr mer på og eventuelt vinner, så får du lov å se hele alle budene, med navn. Men det blir kanskje vanskelig å bevise at det ble gjort for å få opp prisen, hvis du finner ut at den som bydde, er faktisk slekt. For de kan jo alltid påstå at de oppriktig ønsket å kjøpe. https://nef.no/forbruker/fa-se-budrunden/ Anonymkode: c252d...9bf
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Hvordan vet du at ikke denne personen i familien faktisk ønsker å kjøpe huset? Anonymkode: b5a5a...e06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå