AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Hei Jeg er en dame begynnelsen av 30 årene, og lurer på om jeg fått depreasjon. kort historie: fikk barn for 7 mnd siden og har et barn fra tidligere forhold. Bor med barnefar vært gift i 3 år. Siden graviditet har det vært masse konflikter med samboer og familie hans. Da svigers er veldig bestemte mennesker, skal ha ganske god kontroll på hva de mener er rett Ovenfor vårt forhold, barn og skal gjøres slik de mener og samboer gir etter og er som regel enig med sin familie. Jeg står imot og står opp for det jeg mener er riktig og at vi som er foreldre, ikke svigers. Noe som har vært en stor belastning, har vært i par terapi i 3 år grunnet konflikter ang svingers men ikke vært til hjelp. Jeg tror jeg har truffet veggen, føler meg nesten konstant nedstemt, føler at jeg sitter å venter på forholdet skal ryke, og konstant dårlig samvittighet ovenfor unger da jeg er redd for forholdet skal ryke og ungene vokse opp i 2 hjem. Har 2 barn som absolutt betyr alt men føler med rådvill i forholdet. kan dette være depreasjon ?Hvis jeg oppsøker lege, kan en bli meldt til BV når en foreldre får depreasjon? jeg tar meg av barna, fungerer fint ovenfor dem men følelsene kommer når jeg sitter alene eller når barna sover. hilsen en rådvill dame i 30 årene Anonymkode: 1432f...89b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Det kan godt være at du nå går igjennom en tyngre del av livet, og at det for deg oppleves som deprimerende. Hva som skal til for å ha en depresjon vet jeg ikke. Men så lenge du klarer å barna god omsorg, er det ikke noe bvt blandes inn i. Og mange klarer fint å gi barna god omsorg selv om de går igjennom en depresjon. Anonymkode: 878c0...eba
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Om jeg forstår deg rett, du og mannen din må gå til parterapi fordi foreldrene hans gjør livet ditt jævlig? Tar han deres side eller lar de tråkke på deg uten å gjøre noe? Det er mye bedre at barna har to hjem med glade foreldre enn ett hjem med en deprimert mamma. Anonymkode: 3ea64...0e4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Heisan ja vi har gått til par terapi pgr av Hannes foreldre har laget så masse konflikter.Han tar side med dem hver gang, og sier imot dem og ender med jeg står da i konflik med han og Hannes foreldre over avgjørelser som er vi foreldre som skal ta, også hans foreldre sine meninger som kan klær barna skal gå med, hva vi som familie skal gjøre ( familie aktivitet) hva de spiser, lager store konflikter da vi ikke kan komme på besøk hver gang hun vil. blander seg sterkt opp i familie livet her hjemme. Han står ikke imot dem. barna er glad og fornøyd, variert kosthold, aldri fått en negativ tilbakemelding fra barnehage, helsesøster eller andre instanser Anonymkode: 1432f...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå