Gå til innhold

Dere som LEIER, hva slags innboforsikring har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler de fleste gode forsikringer først og fremst er rettet mot de som eier. Jeg benytter meg av et forsikringsselskap nå som ikke er det billigste og synes heller ikke innboforsikringen dekker så mye i forhold til hva jeg hører andre sier de blir dekket. Men jeg tørr rett og slett ikke bytte over til noe annet fordi jeg er vant til dette forsikringsselskapet i mange år. Når jeg søker på nye forsikringsselskap virker det som de fleste baserer seg på at man eier huset selv. Tips til rimelig og bra innboforsikring? 

Anonymkode: 8e765...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste innboforsikringer er relativt like i basisdekningen. Noen oppgraderte forsikringer har frynsegoder som "tabbeforsikring", som dekker uhell som velting av TV og miste telefoner i flisgulvet på badet med lav egenandel. 

Husforsikring og innboforsikring dekker hvert sitt område i et hus. 

Jeg er fornøyd med Gjensidige, men det er primært pga. fagforeningavtalen. Uten den hadde det blitt dyrt. Hvilke medlemskap og medlemsfordeler har du?  

AnonymBruker
Skrevet

Innbo dekker det samme uansett om man eier eller leier. 
Det blir gjerne sagt at innbo skal/bør dekke alt som ramler løst om du snur huset på hodet og rister på det. 

Jeg eier nå, og har samme innboforsikring som jeg hadde som leietaker. Jeg hadde i stor grad like mye eiendeler som leietaker... 
Jeg har i Tryg, via fagforening. 

Anonymkode: 93bfa...800

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme innboforsikring som da jeg leide, som er i If. Har oppgradert summen, fordi jeg nå bor større.

Anonymkode: 533ca...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Innbo skal kun dekke innbo. Det er det utvendige huset som eierne dekker, og dette er en egen forsikring. 

Innbo kan du sette opp til det beløpet du ønsker, og betale deretter. F. Eks jeg, har ikke såååå mye ( men jeg har opplevd å måtte bruke den da jeg mistet alt i en brann i etasjen over meg) men jeg syns innbo for 500.000 er nok for meg. Jeg kjøper også en egen hvis jeg har noe ekstra verdifullt som bakes inn. Jeg betaler under 200 i mnd på dette.. Det er jo lite, har Tryg sin Forsikring. 

Alle er fornøyde med sin helt frem til det skjer noe.. Det er DA man ser hvor bra selskapet er. 

Anonymkode: dbb1a...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis innbo er innbo uansett, hvorfor skal alle forsikringsselskapenes ha adressen din og nøyaktig husnr for å finne ut hvilken forsikring som er gunstigst for min type bolig? Det synes jeg er rart hvis det ikke er forskjell på innbo. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis innbo er innbo uansett, hvorfor skal alle forsikringsselskapenes ha adressen din og nøyaktig husnr for å finne ut hvilken forsikring som er gunstigst for min type bolig? Det synes jeg er rart hvis det ikke er forskjell på innbo. 

Vil tippe det kan ha noe med tidligere skadehistorikk på bygningen å gjøre. Det er forskjell på bygninger. Noen er nye bygninger plassert på stabile masser, andre er plassert på kvikkleire. Eller så er det en leilighet i et kommunalt bygg ment for  for folk med dårlig boevne. Eller så kommer tiårsflommen gjennom kjelleren med jevne mellomrom. Så det vil være variabler som påvirker pris. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fordi forsikringssummen reflekterer risiko. Hvis du bor i en gammel brannutsatt bygård eller i en kjellerleilighet like ved en elv så er innboet ditt mer skadeutsatt og du skal dermed betale mer. Det er feks mye dyrere med innboforsikring i sentrum av Oslo enn i mindre byer rundt. Det finnes da ikke rart.

Anonymkode: 68ead...b97

AnonymBruker
Skrevet

Jag har innboforsikring fra Fremtind Forsikring

Anonymkode: b8ecd...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...