Gå til innhold

Praktisk kvinne er usexy?

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Vi var noen (kvinner) som satt og pratet sammen om dating og så kom vi inn på hva vi ikke måtte nevne på første daten eller skrive i en annonse. Og alle var enige om at jeg ikke måtte finne på å skrive at jeg er veldig praktisk, i betydning at jeg reparerer huset selv, bygger, snekrer, bytter, ordner, leverer, lager prosjekter, setter opp budsjetter, at det er en turn-off. Og er det det overfor begge kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (1 minutt siden):

Vi var noen (kvinner) som satt og pratet sammen om dating og så kom vi inn på hva vi ikke måtte nevne på første daten eller skrive i en annonse. Og alle var enige om at jeg ikke måtte finne på å skrive at jeg er veldig praktisk, i betydning at jeg reparerer huset selv, bygger, snekrer, bytter, ordner, leverer, lager prosjekter, setter opp budsjetter, at det er en turn-off. Og er det det overfor begge kjønn?

Hvorfor er det usexy?

Hilsen singel mann (50)

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en selvfølge i dag at kvinner ordner alt sånt selv på lik linje med menn? På samme måte som at det er en selvfølge at menn lager mat, gjør husarbeid og følger opp ungene?

Anonymkode: 9d2fa...eb6

• Liker 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
remix2020 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det usexy?

Hilsen singel mann (50)

Jeg kan bare gjette, men sett fra deres øyehøyde ville det skremme mange menn? Kanskje det virker litt butchy?

AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (3 minutter siden):

Vil du tiltrekke deg menn som er stakkarslige gorillaer? 

Anonymkode: 56e8e...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8a0bd...cbc

• Nyttig 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke en selvfølge i dag at kvinner ordner alt sånt selv på lik linje med menn? På samme måte som at det er en selvfølge at menn lager mat, gjør husarbeid og følger opp ungene?

Jeg tror det å bygge og snekre er litt mer enn det man forventer av kvinner. Selv om jeg også tenker at på at uten alle de kvinnelige forbildene mine på youtube ville jeg vært hjelpesløs 😂

Skrevet
Vikarsykepleier skrev (Akkurat nå):

Jeg kan bare gjette, men sett fra deres øyehøyde ville det skremme mange menn? Kanskje det virker litt butchy?

Kanskje?🤷‍♂️

For meg som ikke er handy syns jeg bare det er sexy.

• Nyttig 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8a0bd...cbc

Takk! Da stevner jeg videre med mitt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Vikarsykepleier said:

Skjønner virkelig ikke hva det er som skjer med verden, er dette noe man seriøst skal tenke over også? Jeg ville bedt mannen ryke og reise om han ikke tåler at jeg klarer å skru i en skrue selv. 

Anonymkode: 5a4ac...e8e

• Liker 7
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (4 minutter siden):

Jeg føler litt at hvis noen blir skremt av at du er du, og gjør det du kan, er det relativt sikkert at de ikke er egnet som partner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om de ser på en selvstendig (det er jo det man faktisk er når man er handy - trenger ikke en mann til å hjelpe) kvinne som usexy, så tyder det på at de har en skjør maskulinitet selv, de trenger en svak kvinne for å kunne føle seg som en mann selv. Så ved å ha noe om dette i bio, vil du automatisk luke ut menn som ikke tåler at de er likestilt med partneren sin. :) 

Anonymkode: b1c81...3d0

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det å bygge og snekre er litt mer enn det man forventer av kvinner. Selv om jeg også tenker at på at uten alle de kvinnelige forbildene mine på youtube ville jeg vært hjelpesløs 😂

Jeg og de fleste av mine venninner er i stand til å fikse det meste selv i alle fall. Kanskje med unntak av fysisk tunge oppgaver. Men du har et lite poeng, det er at vi ville nok fort sett litt negativt på menn som ikke er i stand til å gjøre disse tingene. Så sånne menn vil nok kanskje syns det er negativt med selvstendige og praktiske damer, fordi de fort vil bli valgt vekk der.

AnonymBruker
Skrevet

Praktiske, handy og selvstendige kvinner er de mest sexy som finnes.

Anonymkode: dd8f8...d2c

• Nyttig 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og de fleste av mine venninner er i stand til å fikse det meste selv i alle fall. Kanskje med unntak av fysisk tunge oppgaver. Men du har et lite poeng, det er at vi ville nok fort sett litt negativt på menn som ikke er i stand til å gjøre disse tingene. Så sånne menn vil nok kanskje syns det er negativt med selvstendige og praktiske damer, fordi de fort vil bli valgt vekk der.

Et godt poeng, også det som @Druid sier. Som ellers i livet vil det ikke passe alle. Jeg ble kanskje litt mer overrasket over at der og da var alle damene enige om at det var noe jeg ikke måtte nevne, ingen gråsoner der.

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle det sexy å være er vel å smøre noe tjukt på, men personlig blir jeg litt oppgitt av folk som er ubrukelige på praktisk arbeid. Sliter litt med å respektere folk som trenger hjelp til alt mulig, uansett kjønn og relasjon.

Anonymkode: d8152...c09

• Liker 4
Skrevet

Min mann liker en kvinne som klarer seg selv. En mann som ønsker at jeg ikke skal klare meg selv, er definitivt en mann jeg ikke vil være med. Det høres skummelt ut.

Uansett  man kan ikke gå igjennom livet og skjule hvem man er. Det går ikke i lengden, og jeg regner med at disse damene er ute etter noe mer enn en kort flørt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Detr er jo fullstendig ulogisk? Menn(esker) som ikke liker eller er flinke  praktisk ønsker da ikke en partner som er misliker det/ikke kan det, det er jo utelukkende en fordel at den andre fikser helt grunneggende ting som man selv ikke liker? Mens en som er typen "bygger sitt eget hus selv inkludert finsnekring, elektriker-, rørleggerarbeid og elsker det" vil det jo kanskje være mer uvesentlig for, eventuelt at de ønsker noen som interesserer seg for det samme de også. Hvem ønsker en partner som ikke kan skru sammen en ikea-komode? Sikkert mange det er ok for, men altså bevisst leter etter dem og foretrekker det som en egenskap som er attraktiv  (å IKKE kunne)? Det må jo i så fall være de som er praktiske selv og foretrekker å gjøre alt slikt selv, ikke de som misliker det?

Anonymkode: 586cb...f79

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at menn flest ønsker en dame som kan skifte lyspære eller sette opp en hylle selv. 
Men samtidig er ikke det noe jeg skriver i tinder-bioen... 
Jeg sier det som det er dersom det blir ett naturlig emne under første date, hvis vi snakker om oppussing, prosjekter eller lignende.  For meg er det så naturlig at kvinner kan det at jeg ikke ser noen grunn til å fremheve det med meg selv. 

Anonymkode: 2bb6c...202

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Detr er jo fullstendig ulogisk? Menn(esker) som ikke liker eller er flinke  praktisk ønsker da ikke en partner som er misliker det/ikke kan det, det er jo utelukkende en fordel at den andre fikser helt grunneggende ting som man selv ikke liker? Mens en som er typen "bygger sitt eget hus selv inkludert finsnekring, elektriker-, rørleggerarbeid og elsker det" vil det jo kanskje være mer uvesentlig for, eventuelt at de ønsker noen som interesserer seg for det samme de også. Hvem ønsker en partner som ikke kan skru sammen en ikea-komode? Sikkert mange det er ok for, men altså bevisst leter etter dem og foretrekker det som en egenskap som er attraktiv  (å IKKE kunne)? Det må jo i så fall være de som er praktiske selv og foretrekker å gjøre alt slikt selv, ikke de som misliker det?

Anonymkode: 586cb...f79

Det er nok en del menn som vil føle seg truet/underlegen av en kvinne som fikser ting de selv ikke klarer. Akkurat som det finnes noen menn som ikke tåler at kvinner tjener mer enn dem. Det henger igjen en del gamle fordommer. Men det er jo egentlig ikke noe problem, for man vil jo ikke passe sammen med disse mennene uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...