Gå til innhold

Fri til planleggingsdag i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet, dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig! 
Hva gjør dere når dere ikke kan bruke feriedager på fri til planleggingsdag i bhg? Ulønnet fri? Noen som får betalt permisjon? 

Hittil har mannen tatt feriedager for å dekke det opp, men kommende år er det et par dager jeg må ta fordi han må være i Asia grunnet jobb, og å bruke feriedager er ikke mulig for meg. 
Vi er forberedt på at jeg må ta ulønnet permisjon, men jeg lurer på hva andre gjør. 

Anonymkode: 053d4...86e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulønnet

Feriedager

Få slektning til å passe 

Anonymkode: c442d...491

• Liker 2
Skrevet

Hjemmekontor og fleksitid om det er mulig i jobben. Og har man en delvis selvgående unge klarer de å underholde seg selv noen timer så man får gjort litt jobb selv om man er barnevakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en annen tråd om dette temaet, der gjøres det tydeligvis på forskjellige måter… Vi har alltid brukt feriedager, evt fri uten lønn. 

Anonymkode: bb369...8eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går sammen med andre foreldre, så bygger man på å ha barna. Tar da fri uten lønn, eller feriedag. Jeg jobber turnus, så jeg setter meg på FRI de dagene det er planlegging

Anonymkode: 3b67f...25b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en annen tråd om dette temaet, der gjøres det tydeligvis på forskjellige måter… Vi har alltid brukt feriedager, evt fri uten lønn. 

Anonymkode: bb369...8eb

Ja, så det nå, hadde ikke sett så nøye på den tråden, men føler uansett at det å bruke feriedager er løsningen, og at det var det alke gjorde, så lurte på hva folk gjorde når det ikke var en mulighet. Hjemmekontor og fleksitid er også uaktuelt, så blir nok ulønnet fri på meg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt ulønnet fri. Jobber som lærer, så har ikke avspasering eller ferie og ta ut. 

Anonymkode: 20979...4d2

• Nyttig 1
Gjest Albbas
Skrevet

Hvis du ikke har ferie, avspasering, hjemmekontor eller barnevakt må du ta fri uten lønn ja... 

Vi kombinerer litt barnevakt, litt hjemmekontor, litt avspasering. Etter jul og påske tar vi feriedag. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er aldri alene om å ha planleggingsdag heller. Vi samarbeider med naboer og andre foreldre, så kan barna leke sammen og vi bytter på hvem som tar fri og hvem som tar ungene :)  Så har barna det mer gøy også!

Anonymkode: bc56f...c41

AnonymBruker
Skrevet

Har alliert oss med andre foreldre slik at det kun har blitt en dag på hver familie. 

Anonymkode: 2e30e...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Vi samarbeidet ofte med andre foreldre i nabolaget på planleggingsdager og i korte høstferier. Tok en dag hver. Det var vel og merke fra barna var ute av bleier, og litt selvgående. Fra 4-årsalderen.

Anonymkode: 20d54...063

AnonymBruker
Skrevet

Barnevakt så langt det er mulig, har som regel enten moren min, mormoren min eller svigerfar som stiller opp. Går ikke det, bruker jeg avspasering. 

Anonymkode: ac63c...f54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi samarbeidet ofte med andre foreldre i nabolaget på planleggingsdager og i korte høstferier. Tok en dag hver. Det var vel og merke fra barna var ute av bleier, og litt selvgående. Fra 4-årsalderen.

Anonymkode: 20d54...063

Ser flere sier dette, og det er jo veldig lurt! Men tror jeg må vente til min og naboens yngste er ferdig med soving på dagtid. Til og med barnehagen sliter med å få dem til å sove om de er i nærheten av hverandre 😆  De eldste hadde gått fint, så 4-årsalderen høres riktig ut å starte. 
Når er mannen er hjemme får vi det ofte til å gå opp om vi er heldig med min timeplan(så han typisk får halv dag og tar resten på kvelden) eller han tar en feriedag. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker opp en ferieuke i året på planleggingsdager.  Er alene med barnet.  Har jeg ikke feriedager igjen blir det ulønnet perm, eller så må man skaffe barnevakt😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker avspasering, har som regel 50-70 timer saldo å ta av. Andre på jobb bruker feriedager eller ulønnet fri.

Anonymkode: 05594...273

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er aldri alene om å ha planleggingsdag heller. Vi samarbeider med naboer og andre foreldre, så kan barna leke sammen og vi bytter på hvem som tar fri og hvem som tar ungene :)  Så har barna det mer gøy også!

Anonymkode: bc56f...c41

Dette funker jo kun for større barn.

Anonymkode: 6f749...cac

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine alternativer ville vært å finne barnevakt, ta ut avspasering om jeg har noe, ulønnet fri, eller ta med barnet på jobb.

Anonymkode: 780d7...5b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette funker jo kun for større barn.

Nei, kan jo halvere dagene om man allierer seg med bare en annen familie. Og så utvide når ungene blir større.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, kan jo halvere dagene om man allierer seg med bare en annen familie. Og så utvide når ungene blir større.

En ettåring skal kjent den voksne veldig godt for å akseptere å bli plassert bort. Min hadde aldri akseptert det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet, dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig! 
Hva gjør dere når dere ikke kan bruke feriedager på fri til planleggingsdag i bhg? Ulønnet fri? Noen som får betalt permisjon? 

Hittil har mannen tatt feriedager for å dekke det opp, men kommende år er det et par dager jeg må ta fordi han må være i Asia grunnet jobb, og å bruke feriedager er ikke mulig for meg. 
Vi er forberedt på at jeg må ta ulønnet permisjon, men jeg lurer på hva andre gjør. 

Avspassering. 

Anonymkode: 34727...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...