Gå til innhold

Vil ha forhold, men opplever bare å bli brukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting feil med meg. Og jeg sier tidlig til menn at jeg søker et forhold. Jeg har datet menn som på 1.date allerede hinter til at jeg skal ta på de der nede. Og dette etter vi har vært i 4 timer. Godt voksne menn. Jeg gjør ingenting galt. Flørter ikke altfor mye. De holder hender og kysser meg, og gir meg komplimenter.  Jeg sier at jeg ikke skal ha sex.

Men likevel blir de pushy på det. Jeg opplever de som ekle griser.  Det er som å snakke til et barn på 3 år som ikke forstår ting, jeg sier gjentatte ganger søker forhold, men de: ja, men jeg er så kåt nå, ta på meg. Har også opplevd fyr som sier han søker forhold,  men sender penisbilder av seg selv eller rumpebilder, og maser om hjemmedate, eller presser t. Det er sånn at jeg faktisk advarte flere jenter mot han, alle hadde samme erfaring med han. Så det er ikke noe galt med oss damene, det er de samme mennene som også er i stand til å gjennomføre overfallsvoldtekt, men de tør ikke. Fordi de blir raskt tatt, istedet gjør de mye av disse tingene  i det skjulte.  Dette er ille at dette burde vært noe for avisen. 

Syns generelt 70-80% av Oslo menn ikke har sosiale antenner, og de som ser middels kjekke ut er også de som er verst, og prøver å dra ned dama med manipulering. Jeg har møtt 1 seriøs fyr som var ordentlig men det var min egen kompis, som likte meg. Men jeg likte ikke han tilbake.  Eneste mennene som har hatt respekt for meg er menn jeg treffer på fest eller gjennom felles venner, ikke menn ifra nettet. Utenlandske menn som har vært boende i Norge i 6 år har fulgt meg hjem, uten at de har gjort meg noe. Men det er norske menn som tror de er bedre enn alle andre. 

Anonymkode: 3c0b9...935

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eneste mennene som har hatt respekt for meg er menn jeg treffer på fest eller gjennom felles venner, ikke menn ifra nettet.

Det er vel det inntrykket jeg også får av å bruke litt tid på KG, nemlig at det å finne daten på nett sjelden er vellykket. De man finner på nett har stort sett forventninger om sex på første date, og det er ofte feil ende å starte i når man er ute etter varige forhold.

Du bør nok fortsette å se etter en mann i den fysiske verden. Menn du møter gjennom arbeid, frivillighet, idrett, venner og kjente. Eller andre steder. Finner du ingen der du vanligvis vanker, så oppsøk nye miljøer.

AnonymBruker
Skrevet

Er mange menn det er noe galt med. 

Men det er noen enkle regler i datingverden:

-datene på offentlig sted, så finner du litt ut om vedkommende.

Er du kommet dit at dere har hjemmedate, så er det bare å sette vilkårene selv. Har du sagt ifra om at du ikke er interessert i sex på tredje date, så er det bare å sende vedkommende hjem/dra hjem selv om han ikke kan oppføre seg.

Ja, det finnes mange menn med lite/ingen sosiale antenner, men du virker selv å være i kategorien som ikke vet hvordan du skal gå frem.

Anonymkode: c361d...aa1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ingenting feil med meg. Og jeg sier tidlig til menn at jeg søker et forhold. Jeg har datet menn som på 1.date allerede hinter til at jeg skal ta på de der nede. Og dette etter vi har vært i 4 timer. Godt voksne menn. Jeg gjør ingenting galt. Flørter ikke altfor mye. De holder hender og kysser meg, og gir meg komplimenter.  Jeg sier at jeg ikke skal ha sex.

Men likevel blir de pushy på det. Jeg opplever de som ekle griser.  Det er som å snakke til et barn på 3 år som ikke forstår ting, jeg sier gjentatte ganger søker forhold, men de: ja, men jeg er så kåt nå, ta på meg. Har også opplevd fyr som sier han søker forhold,  men sender penisbilder av seg selv eller rumpebilder, og maser om hjemmedate, eller presser t. Det er sånn at jeg faktisk advarte flere jenter mot han, alle hadde samme erfaring med han. Så det er ikke noe galt med oss damene, det er de samme mennene som også er i stand til å gjennomføre overfallsvoldtekt, men de tør ikke. Fordi de blir raskt tatt, istedet gjør de mye av disse tingene  i det skjulte.  Dette er ille at dette burde vært noe for avisen. 

Syns generelt 70-80% av Oslo menn ikke har sosiale antenner, og de som ser middels kjekke ut er også de som er verst, og prøver å dra ned dama med manipulering. Jeg har møtt 1 seriøs fyr som var ordentlig men det var min egen kompis, som likte meg. Men jeg likte ikke han tilbake.  Eneste mennene som har hatt respekt for meg er menn jeg treffer på fest eller gjennom felles venner, ikke menn ifra nettet. Utenlandske menn som har vært boende i Norge i 6 år har fulgt meg hjem, uten at de har gjort meg noe. Men det er norske menn som tror de er bedre enn alle andre. 

Dessverre er det alltid noen som ødelegger menns rykte der ute. Det gjør det vanskelig for oss menn som har normal folkeskikk og er seriøse i jakten på kjærligheten. 

Har datet damer jeg har fått kontakt med på datingapp. Har til og med datet damer fra KG☺️. Flotte damer og vi har hatt en eller flere hyggelige dater. Alltid trivelig selv om det ikke har blitt noe mer ut av det.

Viktig å ikke gi opp jakten på kjærligheten

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper er å være knallhard på grensene dine. Får du en melding eller et bilde eller en komentar som det du beskriver så gir du klar beskjed om at det ikke er akseptabel oppførsel, og kutter kontakten med dem-. Og ja det betyr også at du går fra daten når han begynner med sånt snakk.

Og (dessverre) vil jeg anbefale deg å ikke vise for mye hud/kropp på bildene på profilen, det tar slike menn som en ren sexinvitasjon.

Det finnes seriøse og bra menn der ute, det er bare ikke alltid så lett å finne dem. Mine erfaringer er at de som har tatt seg tid til å skrive en skikkelig tekst i profilen er mer seriøse enn de som bare har bilder. Det er også viktig å spørre hva de ser etter, og se om de viser interesse for deg som person (spør spørsmål om deg og interesser m.m.) før dere møtes. Det har hjulpet meg mye.

Anonymkode: af9de...039

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste mennene som har hatt respekt for meg er menn jeg treffer på fest eller gjennom felles venner, ikke menn ifra nettet.

Så hvorfor ikke bli bedre kjent med mennene gjennom fest og venner? 

Anonymkode: 9ab21...ae0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mine erfaringer er at de som har tatt seg tid til å skrive en skikkelig tekst i profilen er mer seriøse enn de som bare har bilder

Og min erfaring er at tekst ikke hjelper stort. Kanskje det er fordi man blir for lite mystisk, for lite spennende, eller hun er redd jeg forventer hun skal være like glad i friluftsliv som meg. Og jeg vet jeg ikke ser ut som et takras. Venninner har også gitt tekstene mine tommelen opp. Godt jeg snart skal flytte, kanskje det er lettere andre steder i landet 😅

Anonymkode: 188dc...213

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at kanskje feilen din er at du velger feil type menn å treffe og heller ikke kartlegger godt nok hvem de er før dere går på en date? For det finnes mange flotte menn der ute som har respekt for kvinner og som innehar de kvalitetene mange av dere er ute etter, men dere ser på de som kjedelige ofte. Jeg vet ikke, jeg bare antar og tror på bakgrunn av den erfaringen du har at det kanskje er der feilen ligger. Kan uansett være verdt for deg å analysere litt hva slags typer menn du faller og og går etter og se om du kanskje må endre litt taktikken din :) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken aldersgruppe er du i?

Jeg er jo i forhold så er ikke på jakt som du. Men ser blant venninner også at det er mange menn som ikke er veldig interessert i noe seriøst. Tror du må luke ut veldig hvis du er på Tinder. Sette standard tidlig. Forøvrig tror jeg det er mye bedre å finne menn gjennom felles venner. Så ville heller utforsket de arenaene der. 

Anonymkode: fb936...b76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilken aldersgruppe er du i?

Jeg er jo i forhold så er ikke på jakt som du. Men ser blant venninner også at det er mange menn som ikke er veldig interessert i noe seriøst. Tror du må luke ut veldig hvis du er på Tinder. Sette standard tidlig. Forøvrig tror jeg det er mye bedre å finne menn gjennom felles venner. Så ville heller utforsket de arenaene der. 

Anonymkode: fb936...b76

Men hva med oss damer som ikke har mange venner/ venninner? Vi må lete andre steder da? Bare ikke si at alt håp er ute for oss. 😔 

Er i 30-årene og skilt. 

Anonymkode: 2fe42...afc

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at mange ikke vet hva date betyr, endel tror det betyr å møtes for sex.. 

Å avklare hva man søker, og hva man legger i det å date har vært nyttig har jeg merket meg. Det liker ut de som er ute etter annet enn dating,  eller om man ønsker fuckfriends, så luker det ut de som vil noe mer.

Men det holder åpenbart ikke lenger å tro man vil det samme fordi noen bruker ord og uttrykk som stemmer med det man selv vil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva med oss damer som ikke har mange venner/ venninner? Vi må lete andre steder da? Bare ikke si at alt håp er ute for oss. 😔 

Er i 30-årene og skilt. 

Anonymkode: 2fe42...afc

Ta et kurs i noe hvor du blir kjent med nye mennesker. 

Ta kontakt med et matchmakingselskap og opprett en profil der. (Vil du ikke betale for tjenesten registrer deg hos noen hvor det motsatte kjønn betaler slik at du bare kan være kandidat) 

Meldt deg på singelturer eller bare reis alene på ferie og øv deg på å småsnakke med folk og bygge nettverk slik

Det er mange muligheter utenom nettdating. Men nettdating funker for de aller flereste. Husk at det er de negative historiene man hører om, ikke alle de som det fungerer for. 

• Nyttig 1
Skrevet
*Mocca* skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at mange ikke vet hva date betyr, endel tror det betyr å møtes for sex.. 

Å avklare hva man søker, og hva man legger i det å date har vært nyttig har jeg merket meg. Det liker ut de som er ute etter annet enn dating,  eller om man ønsker fuckfriends, så luker det ut de som vil noe mer.

Men det holder åpenbart ikke lenger å tro man vil det samme fordi noen bruker ord og uttrykk som stemmer med det man selv vil.

Men de avsløres etter noen dater som regel, eller?  Det er min erfaring i allefall. At sannheten kommer frem etter en stund. 

Skrevet
Nettinettet skrev (Akkurat nå):

Men de avsløres etter noen dater som regel, eller?  Det er min erfaring i allefall. At sannheten kommer frem etter en stund. 

Det vet jeg ikke, fordi jeg avklarer med folk i chat først hva de søker, hva legger de i det de sier. Hva ønsker de? 

Fordi jeg gidder ikke å gå inn i noe uten at det er avklart at man faktisk søker etter det samme. Men mener de sex, så gidder de sjeldent å date flere ganger når de ikke får noe første date hvis de tror man møtes for sex.

Dette er en av mange grunner til at jeg ikke møter så kjapt som mulig etter match, jeg liker å se litt i chat først hva slags personen det er og om det er en videre match.

På den måten slipper jeg å kaste bort tid på noen jeg vet ikke er en match for meg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
*Mocca* skrev (6 minutter siden):

Det vet jeg ikke, fordi jeg avklarer med folk i chat først hva de søker, hva legger de i det de sier. Hva ønsker de? 

Fordi jeg gidder ikke å gå inn i noe uten at det er avklart at man faktisk søker etter det samme. Men mener de sex, så gidder de sjeldent å date flere ganger når de ikke får noe første date hvis de tror man møtes for sex.

Dette er en av mange grunner til at jeg ikke møter så kjapt som mulig etter match, jeg liker å se litt i chat først hva slags personen det er og om det er en videre match.

På den måten slipper jeg å kaste bort tid på noen jeg vet ikke er en match for meg.

Min drøm er at alle single vil lete på den måten som du leter om noen år.  Bra jobba :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, du virker ekstrem og paranoid her. Jeg er kvinne selv, men har aldri tenkt sånn om menn. Tror det er best for alle om du forblir singel. :)

Anonymkode: e20fc...47a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, du virker ekstrem og paranoid her. Jeg er kvinne selv, men har aldri tenkt sånn om menn. Tror det er best for alle om du forblir singel. :)

Anonymkode: e20fc...47a

Nei, TS er hverken paranoid eller ekstrem. Hun drar koblingen til overfallsvoldtekt kanskje litt langt, men jeg kan faktisk forstå den da jeg som mann gremmes og forarges over hvordan jeg ser andre menn oppfører seg når venninner deler skjermbilder av meldinger de har fått på diverse arenaer. Et godt knippe av disse viser oppførsel og intelligens som ikke er tillitsvekkende og gir trygghet om at de forstår seg på samtykke. 

• Liker 2
Skrevet
Nettinettet skrev (35 minutter siden):

Min drøm er at alle single vil lete på den måten som du leter om noen år.  Bra jobba :) 

Min og 😅 

Skjønner ikke hvorfor alle skal møtes så kjapt som mulig for å sjekke om det er kjemi.

Hjelper meg lite om jeg har tiltrekning/kjemi med en fyr, hvis vi ikke har samme intensjoner. 

Da blir det mye bortkastet tid for begge på fysiske møter hvor det viser seg at man har kjemi, men ikke søker det samme, har masse som ikke matcher i hva slags relasjon man vil ha osv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
*Mocca* skrev (1 time siden):

Min og 😅 

Skjønner ikke hvorfor alle skal møtes så kjapt som mulig for å sjekke om det er kjemi.

Hjelper meg lite om jeg har tiltrekning/kjemi med en fyr, hvis vi ikke har samme intensjoner. 

Da blir det mye bortkastet tid for begge på fysiske møter hvor det viser seg at man har kjemi, men ikke søker det samme, har masse som ikke matcher i hva slags relasjon man vil ha osv.

Exacly!! 😁

• Liker 1
Skrevet

Alle de mennene du søker er rundt deg hele tiden TS, inkludert kompisen din som liker deg. Men disse er jo ikke bra nok for deg. Hva forventer du? Tror du seriøse menn med håp om kjærlig kone og barn, vaser rundt på Tinder hvor de ekstremt få kvinnene som er der, alle er ute etter den nye Tom Cruise! Seriøse menn gidder ikke henge der for å bli ignorert.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...