AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Men nå brukes jo app. Så jeg får ikke kjøpt noen filmer, eller mer storage space fordi det ikke går ann å verifisere betalingen. Burde ikke dette fikses av noen? Prøvd å snakke med outlook men de er ubrukelige. De sier bare "kontakt banken" men banken kan jo ikke skaffe bank id på mobil lengre.... Anonymkode: 0ea6b...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Del Skrevet 7. august 2023 Det er jo bare å bruke en engangskode app… ? Jeg har aldri brukt bank id app, men bruker engangskode app fra banken min. Anonymkode: 4d58e...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Del Skrevet 7. august 2023 Det går ikke. Kun bank id på mobil som dukker opp... Anonymkode: 0ea6b...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 Kan du ta skjermbilde av det som dukker opp? Anonymkode: 3f48a...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Del Skrevet 7. august 2023 Har du prøvd å installere bankid appen? Funket for meg. Anonymkode: 56fea...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. august 2023 #6 Del Skrevet 7. august 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå brukes jo app. Så jeg får ikke kjøpt noen filmer, eller mer storage space fordi det ikke går ann å verifisere betalingen. Burde ikke dette fikses av noen? Prøvd å snakke med outlook men de er ubrukelige. De sier bare "kontakt banken" men banken kan jo ikke skaffe bank id på mobil lengre.... Anonymkode: 0ea6b...d8e Det er banken din som krever BankID-verifisering av første transaksjon med GooglePay. Majoriteten av alle kortkjøp på nett krever nå verifikasjon med BankID. Det er jo bare å laste ned BankID-appen og aktivere BankID. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Del Skrevet 7. august 2023 newman01 skrev (1 time siden): Det er banken din som krever BankID-verifisering av første transaksjon med GooglePay. Majoriteten av alle kortkjøp på nett krever nå verifikasjon med BankID. Det er jo bare å laste ned BankID-appen og aktivere BankID. Jeg har appen ... Det er ikke problemet. Problemet er at det går ikke å verifisere med app ved kortkjøp på Google. Er ikke første gang jeg kjøper, har gjort det mange ganger før. Er derfor der kommer opp bank id via mobil da det var det jeg brukte før. Når jeg går inn og trykker kjøp og velger kort så må jeg verifisere med bank id. Går rett til bank id på mobil. Fikk til slutt til via å legge til PayPal. Men virkelig idiotisk opplegg. Anonymkode: 0ea6b...d8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 7. august 2023 #8 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har appen ... Det er ikke problemet. Problemet er at det går ikke å verifisere med app ved kortkjøp på Google. Er ikke første gang jeg kjøper, har gjort det mange ganger før. Er derfor der kommer opp bank id via mobil da det var det jeg brukte før. Når jeg går inn og trykker kjøp og velger kort så må jeg verifisere med bank id. Går rett til bank id på mobil. Fikk til slutt til via å legge til PayPal. Men virkelig idiotisk opplegg. Anonymkode: 0ea6b...d8e Det problemet der hadde jeg en gang også. Ringte både bank og div, ingen skjønte problemet. Viste seg at jeg hadde oversett at man kan bytte fane i innloggingsvindu og få mulighet til å bruke annen bank id løsning. Det er den løsningen man har pleid å bruke som automatisk kommer opp. Det var ikke veldig enkelt å oppdage… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Del Skrevet 7. august 2023 Disco skrev (7 timer siden): Det problemet der hadde jeg en gang også. Ringte både bank og div, ingen skjønte problemet. Viste seg at jeg hadde oversett at man kan bytte fane i innloggingsvindu og få mulighet til å bruke annen bank id løsning. Det er den løsningen man har pleid å bruke som automatisk kommer opp. Det var ikke veldig enkelt å oppdage… På mobilen er det ingen fane å bytte til hm. Men ble PayPal til slutt 😅 Anonymkode: 0ea6b...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. august 2023 #10 Del Skrevet 7. august 2023 Ville forsøkt å slette bankkortet og legge inn på nytt for å se om du da får velge BankID-app i stedet. Men godt at Paypal funket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. desember 2023 #11 Del Skrevet 29. desember 2023 Hm. Kortet mitt gikk ut og Dropbox gjennom Google play ber meg legge inn det nye kortet og vil kun akseptere BankID på mobil. Siden det ikke går lenger så opprettet jeg en PayPal konto (siden jeg så noen med samme problem anbefalte dette), men de ber jo kun om BankID på mobil som verifiserer når jeg skal knytte kort til PayPal- kontoen, så like langt. Må jo begynne å bli endel med samme problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Del Skrevet 29. desember 2023 Irriterte meg over det samme da jeg skulle oppdatere betalingsinfoen i Google Pay i høst. Heldigvis var dette før BankID på mobil ble helt fjernet, så jeg betalte gebyret og brukte BankID på mobil. Håper de oppdaterer systemet sitt sånn at man kan velge appen. Anonymkode: 19543...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2023 #13 Del Skrevet 29. desember 2023 Det er banken du har (korteier) som bestemmer når og hvilke metode du må bruke for å verifisere transaksjonen. Som andre er inne på så må en ofte verifisere første gang man legger inn et kort i en betalingsløsning (som for eks Google Pay/Wallet eller hva de nå heter i dag). Ene banken jeg har bruker BankID. En annen bank jeg har bruker egen app for engangskoder. Men det fungerer likt. Når du da legger inn kortet vil det dukke opp spørsmål om hvilken metode du vil bruke for verifisering. Her er folk vant med at det står BankID, BankID på mobil og Kodebrikke. Her vil det da i stede fremover stå for eks BankID, Engangskodeapp og Kodebrikke (BankID på mobil forsvinner). Når det da er valgt og en trykker på neste så åpnes det ofte i samme fane eller ny fane og man må fullføre den før man kan fortsette. Problemet her er ofte at programvaren er utdatert, bruker ikke forstår at det er to ulike apper som nå jobber eller at det er en midlertidig feil på tjenesten. Så oppdater programvaren på telefonen din (så ny som mulig), lær deg å bytte mellom apper/faner og prøv igjen senere om det fortsatt ikke går. Og her er dessverre utfordringen at oppdatering av Android telefoner går tregt. Mange "nye" telefoner kjører fortsatt med utdatert software som får problemer når ting som kortverifisering har en rivende utvikling. Men hvorfor Outlook nevnes her det forstår jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. desember 2023 #14 Del Skrevet 29. desember 2023 Vil bare si at det løste seg nå. Sendte spørsmålet til PayPal og de sa jeg måtte gjøre dette i nettleser og ikke i app (for der kommer det kun BankID på mobil opp som alternativ). Når jeg åpnet pc-n og gjorde det samme så fikk jeg alternativer. Men Google Play ga ingen sånne alternativer når jeg prøvde å oppdatere kort, men de hadde PayPal som alternativ og det var jo derfor jeg skaffet meg det nå. I tilfelle noen andre sliter med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2023 #15 Del Skrevet 29. desember 2023 visp skrev (22 minutter siden): Vil bare si at det løste seg nå. Sendte spørsmålet til PayPal og de sa jeg måtte gjøre dette i nettleser og ikke i app (for der kommer det kun BankID på mobil opp som alternativ). Når jeg åpnet pc-n og gjorde det samme så fikk jeg alternativer. Men Google Play ga ingen sånne alternativer når jeg prøvde å oppdatere kort, men de hadde PayPal som alternativ og det var jo derfor jeg skaffet meg det nå. I tilfelle noen andre sliter med det samme. Hvilken os versjon kjører du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. desember 2023 #16 Del Skrevet 29. desember 2023 Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Hvilken os versjon kjører du? Jeg måtte google hvordan jeg sjekker os versjon, og det starter i hverfall på 12 (også kommer det endel bokstaver og tall og diverse), så da tipper jeg 12 er riktig Hørtes det riktig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Del Skrevet 5. januar 2024 visp skrev (På 29.12.2023 den 11.14): Vil bare si at det løste seg nå. Sendte spørsmålet til PayPal og de sa jeg måtte gjøre dette i nettleser og ikke i app (for der kommer det kun BankID på mobil opp som alternativ). Når jeg åpnet pc-n og gjorde det samme så fikk jeg alternativer. Men Google Play ga ingen sånne alternativer når jeg prøvde å oppdatere kort, men de hadde PayPal som alternativ og det var jo derfor jeg skaffet meg det nå. I tilfelle noen andre sliter med det samme. Jeg fikk kun opp BankID på mobil som alternativ da jeg skulle oppdatere bankkort i Google Play på mobil, men da jeg gikk inn via nettleser på pc, kunne jeg velge BankID med app. Håper de fikser dette så man kan ordne det via mobilapp også. Anonymkode: 19543...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Del Skrevet 5. januar 2024 Hadde akkurat samme problem da vi ønsket å leie en film via Google Play før jul. Endte opp med at vi så en annen film som lå i en av strømmetjenestene vi allerede har, for det var helt umulig å få betalt. Min bank-id på mobil ble avviklet tidligere i desember. Anonymkode: a6499...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pulsatillavernalis Skrevet 22. februar 2024 #19 Del Skrevet 22. februar 2024 Lette lenge, men fant ikke noe sted å velge noe annet enn BankID på mobil for å verifisere, heller ikke i nettleser. Men han i banken fant til slutt ut at jeg måtte aktivere raskere bankid i appen (aktivere biometri). Det løste problemet, da fikk jeg automatisk opp BankID-appen da jeg skulle betale på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå