Anonym-85 Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg liker veldig godt navnet Jessica. Kan det brukes som muslimsk navn til ei jente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Del Skrevet 7. august 2023 Ja. Anonymkode: a10a6...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-85 Skrevet 7. august 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. Anonymkode: a10a6...165 Hva betyr det navnet for muslimer? Prøver å finne det ut. Og når jeg søker opp muslimske jentenavn så står ikke det navnet noen steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 Hva med å spørre en muslim? Anonymkode: a99d8...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Del Skrevet 7. august 2023 Skjønner ikke? Kan ikke muslimer bruke vanlige navn? Anonymkode: 02d10...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 7. august 2023 #6 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke? Kan ikke muslimer bruke vanlige navn? Anonymkode: 02d10...eb1 Muslimer skal fortrinnsvis ha navn med referanse til Koranen for å befeste deres islamske identitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 7. august 2023 #7 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym-85 skrev (40 minutter siden): Jeg liker veldig godt navnet Jessica. Kan det brukes som muslimsk navn til ei jente? Er du muslim selv, så kan du vel svaret? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg syns Jessica er et pent navn. Ikke veldig populært, men brukt med jevne mellomrom Anonymkode: b6f72...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 9. august 2023 #9 Del Skrevet 9. august 2023 Selvfølgelig. Jeg gikk på skolen sammen med ei muslimsk jente. Hun hadde mange søsken, alle født i Norge. Den eneste som hadde muslimsk fornavn var henne, alle de andre hadde norske fornavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Del Skrevet 9. august 2023 Millimani skrev (34 minutter siden): Selvfølgelig. Jeg gikk på skolen sammen med ei muslimsk jente. Hun hadde mange søsken, alle født i Norge. Den eneste som hadde muslimsk fornavn var henne, alle de andre hadde norske fornavn De var neppe særlig religiøse Anonymkode: 9fbd1...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Del Skrevet 10. august 2023 Skal du uttale det Jessica med norsk j eller djessica med engelsk uttale? Syns navnet er ganske fint. Anonymkode: 3c062...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. august 2023 #12 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): De var neppe særlig religiøse Anonymkode: 9fbd1...52b Jo, det var de. Men foreldrene påvirket av norske navn siden de kom til Norge på 1970-tallet, og barna kom som perler på en snor på slutten av 1970- og begynnelsen av 1980-tallet. Den gang som nå kommer innvandrere som gjør det på den måten, enten de er fra Pakistan, Irak, eller Gambia. For eksempel Endret 10. august 2023 av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Del Skrevet 10. august 2023 Jessica er opprinnelig hebraisk og betyr "gave" (av det hebraiske ordet yishai) Anonymkode: 5b19e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå